Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Aanhaalmomenten Maxter MX-L
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4411
Pagina 1 van 1

Auteur:  jan-r [ ma okt 20, 2008 8:38 pm ]
Berichttitel:  Aanhaalmomenten Maxter MX-L

Na een warmloper ben ik begonnen met Revisie.
Zijn er gegevens bekent over de aanhaalmomneten van de Maxter.
Voor zowel de carter als de cylinderkop.

Auteur:  marlon_ruchtie [ ma okt 20, 2008 9:48 pm ]
Berichttitel: 

Bel CRG-Holland eens, in eerbeek. Zij zijn importeur van maxter en zullen dit hoogstwaarshijnlijk wel weten...

Auteur:  jan-r [ wo okt 29, 2008 10:05 pm ]
Berichttitel: 

Ik heb een mailtje gestuurd naar CRG-Holland maar ik krijg geen reactie terug.
Ik hoop dat er iemand is die mij toch kan vertellen of er aanhaalmomenten bekend zijn of dat het gewoon kruislinks vast draaien is.

Auteur:  jvd [ wo okt 29, 2008 10:38 pm ]
Berichttitel: 

een belletje doet wonderen

mailtjes reageren ze niet echt op :idea:

Auteur:  Henri [ do okt 30, 2008 6:48 am ]
Berichttitel: 

Daar hoef je CRG Holland echt niet voor bellen.

Kijk op de kop van de bout naar de kwaliteit ( Meestal 8.8 ) en kijk in deze lijst.

http://www.technischeinformatie.nl/nl/n ... enten.html

Auteur:  marlon_ruchtie [ do okt 30, 2008 10:23 am ]
Berichttitel: 

Tja, standaard voor M6 is 13Nm en voor M8 is 23Nm, in aluminium...

Maar ik weet niet of dat bij elk blok zomaar klakkeloos aangenomen mag worden...

Auteur:  Beire [ do okt 30, 2008 12:06 pm ]
Berichttitel: 

Zoals Marlon zegt, het heeft doorgaans ook te maken met het materiaal dat je wilt monteren, staal kan bijvoorbeeld meer hebben dan alu.
Maar zo'n tabel met richtwaarden is wel altijd een handige leidraad om er zeker niet té veel moment op te zetten.

Ben niet zeker maar hebben we hier op het forum nergens de juiste gegevens staan? Dat zou nog ns nuttige info zijn.

Auteur:  IncineratorX2 [ do okt 30, 2008 1:59 pm ]
Berichttitel: 

Het probleem is ook dat het een Rekbout betreft bij cilinder koppen.

Deze rekken mee met de warmte, het mag dus niet zomaar klakkeloos als een Alu of ijzer genomen worden. Vaak is het een legering die tegen deze warmtes kan. En waar een bepaald rekvermogen bij komt kijken.

Daarnaast is de plaats bepaling ook erg belangrijk.
Hoe langer hoe meer rek, hoe strakker vast deze moet..
Langer --> van carter tot pet.
korter --> van karter in voet van cilinder, daarnaast losse bouten in de pet.

Pet=cilinder kop.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/