Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Motor wil niet aanslaan
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4355
Pagina 1 van 1

Auteur:  Wikart_Racer [ zo okt 05, 2008 1:33 pm ]
Berichttitel:  Motor wil niet aanslaan

Beste mensen

Ik heb mijn Iame Parilla Leopard op men frame gezet alles aangesloten.
en toen wilde ik hem starten.
Alleen als ik op de startknop druk hoor je hem wel lopen maar zodra ik gas geef hoor je een brommend geluit uit de inlaat zijde van de motor komen en zodra ik de startknop loslaat slaat ie af.
carburateur heb ik al gewisseld voo een ander, blijft hetzelfde.
ook mijn accu en mijn startmotor heb ik ook verwisseld alleen het blijft hetzelfde. benzine krijgt hij genoeg, en de bougie vonkt als een tierenlier.
het uchtfilter heb ik ook al schoongemaakt.

wie o wie kan mij helpen.

groetjes pietjan

Auteur:  Paul [ zo okt 05, 2008 1:37 pm ]
Berichttitel: 

Komt me bekend voor, dit had ik ook een keer toen ik op Kerpen wilde rijden.
Ze hebben me toen mijn blok helemaal open gehaald hij stond onder in het blok helemaal vol met benzine.
Blok leeg gekiept droog gemaakt en weer in mekaar en gewoon in 1 keer lopen.
Probeer het eens is alles bij elkaar een uurtje werk.

Auteur:  Wikart_Racer [ zo okt 05, 2008 2:30 pm ]
Berichttitel: 

Beste Paul

blok uit elkaar en staat niet vol met benzine, dus dat zal het niet zijn

Auteur:  David [ zo okt 05, 2008 2:42 pm ]
Berichttitel: 

Nog voldoende compressie, membraanplaatjes ok, en de ontsteking staat nog goed?
Aangezien hij voldoende benzine krijgt zal de carburateur en alle pakkingen wel juist gemonteerd zijn.

Auteur:  Wikart_Racer [ zo okt 05, 2008 3:03 pm ]
Berichttitel: 

beste david

Compressie krijgt hij nog genoeg.
membraan in nogin orde
maar hoe zie je of je ontsteking nog in orde is dan, of goed op tijd staat

groetjes Pietjan

Auteur:  David [ zo okt 05, 2008 5:56 pm ]
Berichttitel: 

Ontsteking instellen kan met een schuifmaat, meetklok, of meetklok/gradenschijf (in volgorde van nauwkeurigheid). Je moet echter wel weten hoeveel voorontsteking een Leopard moet hebben, en dat ben ik weer vergeten :oops:

De allersimpelste methode is vermoedelijk die met de schuifmaat.
-Draai de bougie eruit
-Draai aan de krukas zodat de zuiger ergens beneden staat
-Schuif de schuifmaat uit en steek die in het bougiegat
-Draai voorzichtig aan de krukas, de zuiger gaat naar boven en duwt de schuifmaat mee
-Eenmaal voorbij het bovenste dode punt, zal de zuiger de schuifmaat niet verder duwen
-Zet de schuifmaat op 0 (bij een digitale)
-Schuif de schuifmaat uit tot het aantal mm voorontsteking, bijvoorbeeld 2,2mm, indien mogelijk vastzetten
-Draai de krukas weer verder, tot de zuiger de schuifmaat weer raakt.
-Niet verder draaien, maar krukas in deze stand houden
-Op de Rotor en de Stator van de ontsteking staat ieder een streepje
-Controleer of de 2 streepjes precies tegenover elkaar staan
-Je kan de streepjes goed zetten door de stator ietsjes los de zetten en te verdraaien, en dan weer vastzetten
Overigens gaat het met een meetklok op ongeveer dezelfde manier, alleen heeft niet iedereen die in zijn gereedschapskist.

Ik heb trouwens weleens gehoord dat de ontsteking van de Leopard voor het starten gebruik maakt van stroom uit de accu. Het kan dus zijn dat de bougie prima vonkt bij het starten, maar bijvoorbeeld door een losse stekkerverbinding o.i.d niet meer goed vonkt na het loslaten van de startknop.
Dit zou je theoretisch moeten kunnen testen door de krukas te laten draaien mbv bijvoorbeeld een externe starter van een K25, en te kijken of de bougie dan nogsteeds goed vonkt.
-

Auteur:  marlon_ruchtie [ zo okt 05, 2008 6:00 pm ]
Berichttitel: 

Zelfde probleem heb ik eens gehad bij het aanduwen van me icc, was toendertijd ook de ontsteking die niet op tijd stond.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/