Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Hand op luchtfilter bij 100cc vortex blok https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4193 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 9:02 am ] |
Berichttitel: | Hand op luchtfilter bij 100cc vortex blok |
Hoi Ze zeggen dat je je hand het best op je luchtfilter houd voor een bocht met een 100cc. Dit zorgt voor smering maar moet dit lang of is enkele seconden voldoende ? ( k wil dat hij niet verzuipt he ). En als je dit niet doet is da echt zo erg of kan dat niet veel kwaad ? Ikzelf heb het tot nu toe 5 keer gedaan denk ik en ben al 4 keer gaan karten met mijn 100cc. Hopelijk weten jullie antwoorde op mijn vragen ![]() Grtz |
Auteur: | jeffrey1991 [ di aug 12, 2008 9:05 am ] |
Berichttitel: | |
volgens mij doen ze het meestal als ze een lang recht stuk hebben gehad net voor het aanremmen van de bocht dat hij ff wat meer smering krijgt na die hoge toeren. Dacht ik. Ik ben alleen geen 2 takt rijder.. |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 9:30 am ] |
Berichttitel: | |
ok bedankt |
Auteur: | DH-karting [ di aug 12, 2008 9:39 am ] |
Berichttitel: | |
klopt, Na het rechte stuk even je hand op je luchtfilter. per ronde zou ik het toch wel 1 a 2 keer doen. Want als ( zo goed als ) ''vol'' rijd en je choked niet dan loopt je blok zo vast. |
Auteur: | Beire [ di aug 12, 2008 9:45 am ] |
Berichttitel: | |
Gewoon net voor je het gas lost even je hand op de luchtfiltergaatjes houden is goed. Even aanraken dus, enkele seconden is zeker te lang en zal je ook niet lukken omdat je motor na (als je dat haalt) een halve seconde al zeker en vast verzopen is. Het choken dient om wat extra benzinemengsel binnen te trekken om onder andere de motor even wat te "verkoelen" maar zo zit er ook al vers mengsel klaar tegen dat je terug op het gas gaat. |
Auteur: | Basjuh [ di aug 12, 2008 10:19 am ] |
Berichttitel: | |
Toen ik nog 100cc reed deed ik altijd aan eind van rechte stuk. Het hoeft dus niet voor iedere bocht te gebeuren. |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 11:45 am ] |
Berichttitel: | |
OK iedere ronde na het einde vn het rechte stuk net voor je vn het gas gaat even je hand op de luchtfilter houden en je motor heeft minder kans om vast te lopen. Als je dat nu niet doet loopt die dan vast? |
Auteur: | Basjuh [ di aug 12, 2008 11:52 am ] |
Berichttitel: | |
Kans bestaat.... Maar ik ben het ook wel eens vergeten, en er is toen ook niks vast gelopen. Maar om je motor een beetje te sparen en de kans kleiner te maken dat hij vast loopt gewoon chocken. |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 12:07 pm ] |
Berichttitel: | |
Ok Bedankt voor de hulp ![]() |
Auteur: | Beire [ di aug 12, 2008 1:15 pm ] |
Berichttitel: | |
Philipper, als je je motor echt scherp zet heb je inderdaad kans dat je motor sneller vast gaat en door het "choken" kan je dat deels voorkomen. Maar geloof me, er rijden een hoop piloten rond die telkens choken terwijl hun motor niet echt hoog in toeren gaat en zelfs rookt onder het rijden. (dus niet zo scherp staat). Maar het is natuurlijk altijd beter voorkomen dan genezen. Wel opletten met het te fel of veelvuldig choken want je hebt dan wel meer kans dat je een clappet beschadigd. |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 3:40 pm ] |
Berichttitel: | |
Ok Mijn motor staat niet zo scherp carburateur staat meestal op de standaart afstelling 1-1. En ik smeer hem zeer goed ![]() |
Auteur: | David [ di aug 12, 2008 4:29 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik zou het eerlijk gezegd van begin af aan aanleren, ook als je nu nog met een conservatieve afstelling van de carburateur rondrijdt, maar zoals Beire al aangaf, niet overdrijven. |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 4:36 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja ok Ik choke gewoon af en toe niet te veel en niet te weinig. Indien niemand nog een reactie heeft mag hier een slotje op ![]() Bednakt iedereen voor de uitleg |
Auteur: | joris [ di aug 12, 2008 5:15 pm ] |
Berichttitel: | |
het choken dient te gebueren bij hoge toerentallen (17k of meer) laat je dan je gas los voor te remmen dan krijgt je motor geen benzine dus ook geen smering terwijl hij wel hoog in toeren draait (is dus niet gunstig) om dit te voorkomen choke je je moet wel je gas vol open houden anders choke je weinig tot niks |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 5:21 pm ] |
Berichttitel: | |
wordt er dan gas en rem tesamen gegeven ? |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |