Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Skelter met motortje
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 3:57 pm 
Hallo,

Ik zat er aan te denken om eens een soort van eigen kart te gaan bouwen (met een dikke knipoog). Ik wil skelter voorzien van een motor met gaspedaal e.d.

Nu heb ik zelf wel wat ideetjes wat voor motor ik zal nemen en hoe ik hem er op ga zetten maar misschien hebben jullie wel een paar leuke suggesties voor wat voor motor er op kan en hoe ik hem er het beste op kan monteren.

Groet, Mark

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 5:16 pm 

als je een trapskelter neemt, zal ik er niet een al te sterke motor op zetten. Die trapskelters hebben geen goede remmen, en het stuur mechanisme is er ook niet gemaakt voorgrote krachten.
(bromfiets motor, of honda gx200cc ofzo)

Dus zal daar wel even goed over nadenken!
Is mischien voordeliger om een oude kart dan op te knappen.

Maar dan nu een antwoord:
Op marktplaats staan ze wel eens met puch maxi blok. Dan word gewoon stuk van het puchframe op de skelter gelast, en dan ff pedaaltjes maken, klaar.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 8:22 pm 
SkeurijzeR schreef:
als je een trapskelter neemt, zal ik er niet een al te sterke motor op zetten. Die trapskelters hebben geen goede remmen, en het stuur mechanisme is er ook niet gemaakt voorgrote krachten.
(bromfiets motor, of honda gx200cc ofzo)

Dus zal daar wel even goed over nadenken!
Is mischien voordeliger om een oude kart dan op te knappen.

Maar dan nu een antwoord:
Op marktplaats staan ze wel eens met puch maxi blok. Dan word gewoon stuk van het puchframe op de skelter gelast, en dan ff pedaaltjes maken, klaar.

Zo'n puch maxi blok ziet er op zich wel netjes uit. Het is mijn eerste echte bouwproject qua karts etc. Ik ben opzich wel vrij handig maar hoe pak je zoiets aan, dat lassen etc. lukt me uiteraard wel, maar hoe sluit je dat blok op zulke pedaaltjes aan?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 8:35 pm 

Op deze website vind je voorbeelden van zelfbouwkarts, misschien heb je er wat aan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 8:56 pm 
David schreef:
Op deze website vind je voorbeelden van zelfbouwkarts, misschien heb je er wat aan.

Die site kende ik al maar toch bedankt. Daar wordt gebruik gemaakt van een grasmaaier motortje, maar die "skelter" is voor de kinderen. Ik vraag me af hoeveel zoiets zou gaan met iemand van 70 kilo erop en 1. 88 lang erop? ;)

Zou dat werken, ik heb hier namelijk nog wel een kapotte grasmaaier liggen, misschien kan ik hem weer aan de praat krijgen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 8:57 pm 

als je creatief genoeg bent om het blok eraan te handen, moeten de kabels en pedalen ook lukken lijkt mij....:)

kabelhoudertje erop lassen,
houder / scharnierpunt voor pedaaltjes, zorgen dat het niet te stroef (vast) gaat,
en paar veren eraan, zodat gas of rem niet blijft hangen
en niet te vergeten, voetensteuntjes

je kunt het zo gek maken als je zelf wiltnatuurlijk........
Kunt ook mooi mechanisme maken met stangen ipv lange kabels (is directer, en betrouwbaarder)

als je internet beetje afzoekt, zul je genoeg foto's vinden van gemotoriseerde skelters, kijk hoe het daar gedaan is, en laat je inspireren

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]