Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Rotax Max vraagjes
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4165
Pagina 1 van 3

Auteur:  sammy [ za aug 02, 2008 4:53 pm ]
Berichttitel:  Rotax Max vraagjes

Ik rij op Genk steeds tandwielverhouding 12-79/80 en haal steeds +13000 toeren.

Nu ben ik nog eens geweest maar hij bleef hangen op 11000 toeren en hij stotterde bij lage toeren als ik weer gas gaf.

Heb kleinere sproeier gezet (158!) maar nog steeds hetzelfde effect. Powervalve schoon gemaakt, nieuwe pakkingen en veer, nog steeds geen effect op het stotteren en de hoge toeren.

Toen zei een mechanieker van GKS dat ik met 13-81 moest rijden (weeg 70kg) en toen haalde hij wel ineens de 13000 toeren... ook stotterde hij niet meer zo bij gas geven na lage toeren.

Is dit nu normaal? door het veranderen van de tandwielverhouding werkt plots alles wel weer.

Hoe kijk ik de brandstofpomp na en hoe weet ik als alle vlotters wel werken in de carb, hoe test ik mijn carb?

Alvast bedankt

Auteur:  David [ za aug 02, 2008 5:33 pm ]
Berichttitel: 

Dat is wel vreemd dat ie met 12-80 eerst 13.000 toeren haalt, vervolgens niet meer, en daarna met 13-81 wel weer. Heb je in de tussentijd niets anders veranderd?
Stotteren bij hoge toerentallen kan ook weleens aan de ontsteking liggen, lege accu, of een los topje van de bougie/bougiedop.

Auteur:  Nuno [ zo aug 03, 2008 7:46 am ]
Berichttitel: 

ik heb met 12-76 daar gereden en haalde bijna 13.800 toeren.

Auteur:  sammy [ zo aug 03, 2008 10:16 am ]
Berichttitel: 

het enige dat ik in de tussentijd veranderd heb is de luchtfilter, ben nl overgeschakelt naar het nieuwe model voor de max...

wat voor tandwielverhouding hoor je eigenlijk te rijden als je 70kg weegt op genk?

hij stotterde vooral bij het uitkomen van de tragere bochten en hij is dan moeilijk te houden, hij sprong eigenlijk zeg maar...

Auteur:  veccie [ zo aug 03, 2008 11:48 am ]
Berichttitel: 

te veel grip?

Auteur:  RAM Racing [ zo aug 03, 2008 4:24 pm ]
Berichttitel: 

hoe laag zijn je lage toeren?

genk is een snelle baan. wij rijden op wedstrijdgewicht (totaal 165 kg) met 12 voor en achter tussen 75-77

Auteur:  tinus kremer [ ma aug 11, 2008 5:01 pm ]
Berichttitel: 

ik heb vraagje

loopt de max beter op dat nieuwe luchtfilther of maakt dat niet uit?

Auteur:  Philipper [ ma aug 11, 2008 5:02 pm ]
Berichttitel: 

volgens mij maakt dat niet veel uit.
Wel als h-je luchtfilter helemaal vol vuil zat dan helpt het veel natuurlijk :D

Grtzzzz

Auteur:  David [ ma aug 11, 2008 5:04 pm ]
Berichttitel: 

Schijnt weinig tot helemaal geen verschil te maken inderdaad. Als het filter vuil is kan je het ook schoonmaken in veel gevallen, dus hoeft niet altijd helemaal nieuw (hoewel het gelukkig ook weer niet zo duur is).

Auteur:  sammy [ ma aug 11, 2008 5:09 pm ]
Berichttitel: 

Bij mij maakte het blijkbaar toch een wereld van verschil...

Met de nieuwe luchtfilter maakte hij maar 11500 toeren en klonk hij niet zo zuiver.

Nu terug de oude erop gedaan en hij loopt weer als een klok.

Toch vreemd eigenlijk...

Auteur:  fun racer [ ma aug 11, 2008 5:39 pm ]
Berichttitel: 

gewoon kwestie van afstelling denk dat hij met de nieuwe luchtfilter meer lucht binne kreeg en dus tearm gaat lopen

Auteur:  sammy [ ma aug 11, 2008 7:16 pm ]
Berichttitel: 

Inderdaad, kwestie van afstelling maar een leek als ik houdt zich toch maar beter bij de oude luchtfilter :D

Auteur:  tinus kremer [ ma aug 11, 2008 7:19 pm ]
Berichttitel: 

hoe kun je het filther schoonmaken dan?

Auteur:  David [ ma aug 11, 2008 7:48 pm ]
Berichttitel: 

Uit elkaar halen, schuimmatje uitspoelen onder de kraan (met de schone kant naar boven), daarna ff wassen in een sopje en laten drogen. Eventueel nog even doorblazen met perslucht (kan ook voor het uitspoelen), ook weer vanaf de schone kant. Tenslotte weer even invetten en de boel weer in elkaar zetten :D

Auteur:  RAM Racing [ ma aug 11, 2008 8:28 pm ]
Berichttitel: 

Het nieuwe luchtfilter blijft droger in de regen en heeft een afwatergat aan de onderzijde. Verder kun je er niet zo goed op leunen als het oude type zodat de steun langer heel blijft. De hoeveelheid lucht die het nieuwe type aanzuigt is gelijk aan het oude type doordat je het zelfde inlaatrubber en schuimrubber filter gebruikt.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/