Auteur |
Bericht |
bamacrew
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 11:55 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Weet iemand hier hoe jeje achteras lagers weer wat leven kan inblazen?
-schoonmaken -invetten.
Grote vraag is dan welke middelen gebruik je ervoor en hoe maak je ze schoon.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 11:57 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Heel veel WD40 erin spuiten 
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
rocket ron
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 12:02 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
lagers met ontvetter schoonmaken,schoon blazen met lucht en weer nieuw vet erin.
zelf zou ik het niet met WD40 doen,je krijgt niet alle oude vet ermee weg.
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 2:25 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik doe het op een misschien barbaarse manier maar werkt wel. Eerst gooi ik ze in een bak met benzine laat ik ze lekker in weken en dan goed uit spoelen. Daarna gaan ze in een bak met olie daar laat ik ze een paar dagen in staan. Dan uit laten druppen en monteren dan zijn ze weer als nieuw.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 2:36 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Wegflikkeren en nieuwe kopen.............. komt toch meer speling op als je lief is, dan maar in een keer door de "zure appel" heenbijten, al zijn ze ook niet meer zo duur tegenwoordig.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 5:38 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik doe het ook ongeveer zoals Edwin. Spoelen en schoonblazen soms een paar keer herhalen.
Eventuele speling verdwijnt daarmee natuurlijk niet, de enige oplossing daarvoor is, zoals Alex al aangaf, nieuwe lagers kopen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 5:42 pm |
|
|
Als je je lagers goed onderhoud hoef je ze niet echt op te knappen. Ik deed eens in het jaar ze een week in de benzine leggen met wat 2 takt olie erdoorheen. Daarna goed doorspuiten en veel WD40 erin spuiten.
Ook op de baan doe ik vaak de lagers vetten.
|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 9:24 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
is wel heel erg makkelijk he alex, gewoon wegflikkeren..... er zijn ook nog jongens die de de sport enigszins betaalbaar willen houden en het als hobby zien, dan vind ik jou opmerking wel heel erg kort door de bocht. ik ben beter van je gewend. lagers kunnen zoals hier boven al staat, redelijk goed nog een tijdje een iets verlengde levensduur krijgen, en tsja op een gegeven moment zijn ze echt op en kan je ze alsnog in de oud ijzer bak gooien.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 11:27 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
de manier van kartje spreekt me wel aan. ik heb straks toch tijd over tijdens de restauratie, dan gaan we dat maar even proberen. Citaat: Eerst gooi ik ze in een bak met benzine laat ik ze lekker in weken en dan goed uit spoelen Waar kan je ze het beste mee uitspoelen? @Alex64, Het is inderdaad wel makkelijk om ze gewoon maar weg te gooien. voor wedstrijden natuurlijk de meest logische oplossing maar voor recreatie "denk ik" een beetje overdreven en voor sommigen te duur. al kom ik nu regelmatig advertenties tegen met lagers voor minder dan 10 euro.. het is het dan wel weer de vraag wat de kwaliteit is.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 7:50 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Gewoon benzine gebruiken.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 8:56 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
indedaad benzine ofzo of nog mooier in een hoog frequent bak maar die zal niet iedereen in zijn keukenkastje hebben staan
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 9:03 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ha die Rudi, Schoonmaken doe ik ook wel eens, maar dan alleen optisch, zo gauw ik merk dat er speling op het lager komt, gaan ze weg, en na een aantal malen trainen en een wedstrijd of 3-4 is het beste er toch echt van af. Heeft echt niks met kort door de bocht te maken, maar ik ben van mening dat als je wedstrijden rijdt, dan hoort er geen "versleten" onderdeel op je kart te zitten. Mocht ik iemand blij kunnen maken met een setje gebruikte en in mijn ogen versleten 50 x 80 mm lagers, zie ik dat wel in een PB, er zit vanaf 21/3 net alles nieuw op, maar ik zal aan de liefhebber denken.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 9:53 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je moet dan wel niet vergeten dat een lager speling behoort te hebben anders draait hij simpelweg niet 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er is hier een beetje sprake van een misverstand. In de vraagstelling heeft niemand het over versleten lagers, ik denk dat Alex er echter van uitging dat er wel naar een manier gezocht werd om versleten lagers als nieuw te maken. Schoonmaken en invetten, prima methode om de levensduur te verlengen, zeker als je dat regelmatig doet voordat ze versleten zijn. Zijn ze eenmaal versleten, gewoon weggooien.
|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:59 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
nee idd david, als je het zo stelt kan ik me er helemaal in vinden.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |