Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

stationair niet willen lopen Rotax max Senior:(
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4078
Pagina 1 van 2

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ di jul 01, 2008 9:57 pm ]
Berichttitel:  stationair niet willen lopen Rotax max Senior:(

Hallo,

als ik mijn kart een poosje stationair laat lopen dan valt ie uit, en reageert helemaal niet op de stationair schroef, de schroef is max ingedraaid ra ra :S en luchtschroef staat anderhalve slag open.

met volle druk van pomp (zonder vertakking met terug voer)slaat ie stationair af en met vertakking loopt ie stationair wel redelijk :S

En nu vraag ik mij af , iedereen zegt het is de brandstof pomp ,maar een pomp kan toch alleen maar druk geven of ben ik gek?:(

m.v.g Swiss

Auteur:  marlon_ruchtie [ di jul 01, 2008 10:01 pm ]
Berichttitel: 

Dat hij zonder vertakking niet stationair loopt is logisch, als je geen retour hebt wordt de benzine er gewoon ingepompt en verzuipt je blok.

Ik zou denken dat het in de carburateurafstelling zit.

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ di jul 01, 2008 10:12 pm ]
Berichttitel: 

luchtschroef op een kwart dat is mij aanbevolen en zou het miss met de naald te maen hebben met positie?

en dat was orgineel de volle pomp druk zonder vertakking(hebben we zelf gemaakt)

dus dan zou ik denken vlotter afsluiter versleten ? mag dat na 5 jaar al ?

5 x gebruikt totaal 17 uur gereden :S:S

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ di jul 01, 2008 10:16 pm ]
Berichttitel: 

en het lolligste is dat we hem voor de zekereheid uitmekaar hadden gehaald toen ik hem kocht. we zijn niet de domsten kwa technische ervaring ;) ik weet zeker dat ik hem goed in elkaar heb zitten :D

en mengsmering meng ik op 1 op 40 en de naald zou ik eens aan kunnen denken :$

Auteur:  David [ di jul 01, 2008 10:33 pm ]
Berichttitel: 

De meesten mengen gewoon 1:50 met een max, al bestaat de kans dat dat geen invloed heeft op het stationair lopen.

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ di jul 01, 2008 10:36 pm ]
Berichttitel: 

ok bedankt :D, tja ben gewoon hobby rijder maar het moet wel goed voor mekaar weze.

en k doe het gewoon uit veiligheid ;)

Wie van jullie rijd Max dan ?

Auteur:  DS Motorsport [ wo jul 02, 2008 5:30 pm ]
Berichttitel: 

Heb hetzelfde probleem, als ik hem voor het eerst start en dus helemaal koud is loopt ie goed stationair maar als ie een beetje warm begint te worden (40C) dan slaat ie af.
Vooral op de baan als ik gespint ben slaat ie gelijk af en niet meer starten.

Heb zelf geen vertakkingen of iets dergelijks gewoon , tank > pomp> carb.
Maar hoe maak ik die vertakking dan met terugloop, dan ga ik dat eens proberen.

Auteur:  kartje [ wo jul 02, 2008 5:45 pm ]
Berichttitel: 

Hoi Ds
Je hebt de twee uitgangen van de pomp die gaan over in 1 met een y-stukje naar de carb. Net voor de carb. splits je hem weer met een y-stukje de ene gaat naar de carb. en de andere retour naar je tank zorg dat de retour hoger ligt dan de ene naar de carb. Zo heb ik het tenminste en het werkt goed. Veel succes

Auteur:  the duke [ wo jul 02, 2008 6:35 pm ]
Berichttitel: 

Je kunt je gaskabel iets strakker zetten waardoor hij wel stationair blijft lopen maar het is juist de bedoeling dat hij afslaat.

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ wo jul 02, 2008 6:44 pm ]
Berichttitel: 

denk het niet Duke :( dat het hoort dat hij afslaat ;) slaat een auto af ? :P

Maar DS Motorsport ik heb er nog niet mee gereden :( dus ik weet niet of de brandstof het niveau bij kan houden :( heb nog niet mee gereden en k ga zondag a.s rijden dus dat moet ik ff uitproberen en als dat niet wil dan maak ik het gewoon weer orgineel ;)

k hoop dat ik je daar ook beetje mee kan helpen ;) M.v.G Swiss

Auteur:  David [ wo jul 02, 2008 7:16 pm ]
Berichttitel: 

Ik heb nog nooit een auto gezien met een Rotax Max.
Het is inderdaad beter dat ie afslaat bij het spinnen, de kans op schade aan de koppeling of de motor is dan kleiner.

Overigens rijden de meeste maxxen zonder Y-stukjes en retourleidingen.

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ wo jul 02, 2008 8:07 pm ]
Berichttitel: 

maar het kan wel ? :$ met y stukje ?

@ David

tis een vergelijking haha :P :$
maar ik snap je ;) lol

m.v.g Swiss

Auteur:  Kubus [ do jul 03, 2008 9:17 am ]
Berichttitel: 

Om mij even in de discussie te mengen,

Ik weet niet waarom er zoveel aandacht wordt geschonken aan het stationair draaien van een max, alle motoren die ik heb gehad liepen niet eindeloos stationair..
De meeste sloegen na een paar seconde af, waarom moet je motor perse minuten lang stationair lopen? Als je niet met een T, of Y stukje benzine terugvoert dan loopt er alleen maar benzine het blok in.

Volgens mij is het idd zo dat hij afslaat om schade aan koppeling te voorkomen, vroeger had je ook die plaatjes op de koppelingspennen die altijd afbraken als je gas gaf bij als je spinde.

Ik zou toch meer al die aandacht besteden aan het optimaal laten lopen van het motortje zelf bij volle belasting ;) op de baan met volgas dus...

Auteur:  Beire [ do jul 03, 2008 11:21 am ]
Berichttitel: 

Als je carbu goed werkt zal de afsluitnaald de benzinetoevoer afsluiten als je vlotterbakje vol is. Daarom is dat type van carbu zo gemaakt, anders zouden ze wel een ander type carbu gebruiken. Het is de bedoeling dat je motor stationar kan draaien op zo'n laag toerental dat je koppeling nog niet aangrijpt. Grijpt die wel aan dan warmt het hele boeltje onnodig op met alle gevolgen vandien -> sneller verslijten van de koppelingsonderdelen en dergelijke.
Maar het is inderdaad juist dat de meeste na een paar seconden wél stilvallen maar dat heeft eerder met slecht afgesteld stationar toerental te maken dan met het type carbu.

Zoals Joost zegt -> het gaat 'm meer over de prestaties tijdens het rijden dan of ie nu wel of niet stationar blijft draaien.

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ do jul 03, 2008 12:47 pm ]
Berichttitel: 

euhm ..... slecht afstellen ? wij zijn handige knapen en we denken dat de vlotterafsluiter niet meer goed is maar lijkt nog scherp :S ra ra

het lijkt net of het pijl te hoog word op gegeven moment en dan zakt het toerental af en dan slaat ie af :S we hebben totaal geen reactie op lucht en stationair schroef.

dus er zit voor nix een stationair op ?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/