Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Kart gekocht, vragen....
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4077
Pagina 1 van 3

Auteur:  Danny Manoah [ di jul 01, 2008 1:39 pm ]
Berichttitel:  Kart gekocht, vragen....

Beste forum leden,

afgelopen weekend hebben wij eindelijk een leuke kart gevonden voor een schappelijke prijs. Het gaat om een Birel CIK 19 met een 125cc RM blokje er op.

Naast de kart en het blok zat er ook nog een tweede 125cc RM blok bij (zonder zuiger), een splinter nieuwe set VEGA banden, een aantal sets gebruikte banden en een pits kar.

Nu hebben wij de kart afgelopen zaterdag meteen even geprobeerd. Na wat moeite startte hij, alleen hij ging meteen volle toeren draaien. Nadat we de carburateur (merk: Mikuni) bekeken hadden zagen we dat de afstelling opzich oke moest zijn, de stationair schroef stond ook goed, alleen de slangetjes van het benzinefilter naar de carburateur en van de carburateur naar het blok toe begrijpen we niet helemaal. Ik heb wat foto's gemaakt en vroeg me af of er hier wellicht iemand is die weet hoe ze horen te zitten....



Verder vielen er nog twee dingen op. Op de eerste plaats zit er een voor mij onbekend type remschijf op de (40mm) achteras. Het is een schijf die kan bewegen, lijkt wel variabel... wat is dit?

Als laatste is de gaat de maximale stuuruitslag naar mijn idee iets te ver. Wanneer je maximaal naar links/rechts stuurt draait het wiel dat de ruime bocht neemt minder ver dan het andere wiel.

Om het geheel een beetje duidelijk te maken heb ik wat foto's online gezet. Ik hoop dat er iemand is die onze vragen kan beantwoorden!

In ieder geval alvast bedankt!

Foto's:


http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto1.jpg

http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto2.jpg

http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto3.jpg

http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto4.jpg

http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto5.jpg

http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto6.jpg

http://www.fotohost.nl/image.php?image= ... _foto7.jpg

Auteur:  Danny Manoah [ di jul 01, 2008 1:45 pm ]
Berichttitel: 

Mocht het niet lukken met bovenstaande fotos dan kun je ze ook in het album bekijken

Kartfotos

De kleine fotos doen het niet helemaal goed, als je echter op de kleine plaatsjes klikt met het rode kruisje dan krijg je een hele duidelijke foto :D in beeld.

Auteur:  *Sven* [ di jul 01, 2008 1:49 pm ]
Berichttitel: 

Hoi Danny,

Volgensmij is je stuuruitslag gewoon goed.
Zelf heb ik hetzelfde.
Tijdens het rijden heb je daar absoluut geen last van. :wink:
Dus dat zit iedergeval goed. Het is (volgensmij )
ook de bedoeling dat het ene wiel verder naar buiten gaat
als het andere.
De vraag over je remschijf kan ik niet beantwoorden,
ik heb een heel ander soort remschijf en heb totaal geen
ervaring met dit soort remschijven. :wink:

Veel plezier met je kart ! :wink:

Auteur:  DH-karting [ di jul 01, 2008 1:49 pm ]
Berichttitel: 

De rem is een zogenaamde zelfstellende rem. die zorgt er dus voor dat de remschrijf zich zelf automatisch stelt ( de naam zegt het al he )
de remschrijf zit dus altijd in het midden.

Dat van die stuuruitslag hoort,
dat zorgt er ook voor dat je wiel omhoog gaat bij het insturen van de bocht. als dit niet zo zou zijn zou je gewoon rechtdoor gaan.
Ik hoop dat je hier wat mee kan

Auteur:  *Sven* [ di jul 01, 2008 1:50 pm ]
Berichttitel: 

Hoi Danny,

Over je foto's.. als je de link zelf ( zonder dat img )
bij internet explorer intypt dan doen ze het gewoon :wink:
Dus misschien helpt het als je dat weghaalt zodat
de link gewoon bruikbaar is ? :wink:

Auteur:  Danny Manoah [ di jul 01, 2008 1:53 pm ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de snelle reacties. Het verhaal van de stuuruitslag is duidelijk, bedankt!

Wat betreft de remschijf, is dit beter dan een normale ventilerende schijf?

*Sven*, bedankt voor de tip! Dit is beter zo!

Auteur:  DH-karting [ di jul 01, 2008 1:56 pm ]
Berichttitel: 

ja. als het goed is wel. althans alle nieuwere karts hebben zo'n soort remschrijf dus het lijkt mij wel beter. is deze remschrijf niet geventileerd dan?

Je foto's kun je ook uploaden via tinypic : Web Page Name

Auteur:  Danny Manoah [ di jul 01, 2008 2:02 pm ]
Berichttitel: 

Hij lijkt mij niet echt ventilerend, het is één stuk ijzer. Hij is niet helemaal vlak, er zitten allemaal rondjes op. Misschien dat hij op deze manier ventieleerd...

Auteur:  *Sven* [ di jul 01, 2008 2:03 pm ]
Berichttitel: 

Danny,

Over het op toeren komen.
Bedoel je dat je kart al op toeren komt voordat je gasgeeft of niet?

Mvg Sven :wink:

Auteur:  Danny Manoah [ di jul 01, 2008 2:08 pm ]
Berichttitel: 

Ja, hij sloeg op een gegeven moment aan en begon in één keer volle toeren te draaien. We hebben hem snel uitgekregen door de bougie kap los te trekken.

Auteur:  Basjuh [ di jul 01, 2008 2:10 pm ]
Berichttitel: 

Hand voor luchfilter houden is ook manier om kart uit te krijgen.

Dat je kartmeteen in hoge toere gaat kan aan verschillende redenen liggen.

Auteur:  *Sven* [ di jul 01, 2008 2:15 pm ]
Berichttitel: 

En de kart stond echt goed afgesteld?
Zou het niet kunnen dat de gaskabel ergens achter blijft haken of dat hij erg strak is afgesteld ? :roll:

Auteur:  Danny Manoah [ di jul 01, 2008 2:23 pm ]
Berichttitel: 

De gaskabel is in ieder geval goed. Ik denk eerder dat er iets niet goed gaat in de brandstof toevoer ofzo. Het lijkt er in ieder geval op dat ie teveel brandstof krijgt, bougie was gewoon nat en er kwam zelf benzine uit de demper.

Ik heb zelf het idee dat de slangetjes niet zitten waar ze horen. Kan iemand dit zien aan de foto?

Auteur:  marlon_ruchtie [ di jul 01, 2008 2:26 pm ]
Berichttitel: 

Waarschijnlijk is het volgas draaien je gaskabel die te strak zit of je buitenkabel die ergens achter blijft haken(uit het ijzeren hulsje gegleden o.i.d.)

Dat met het sturen dat hoort, dat heet het "ackerman" effect. Dit betekend dat als je instuurt je binnenste wil scherper stuurt dan je buitenste wiel(wat je zelf al gezien had). Dit is ook nodig, anders zouden je voorwielen ontzettend gaan wringen en zou je gewoon rechtdoor glijden. Het binnenste wiel moet namelijk een kleinere draaicirkel maken dan de buitenste, waarbij de buitenste dan weer harder draait als de binnenste.

Auteur:  marlon_ruchtie [ di jul 01, 2008 2:27 pm ]
Berichttitel: 

Teveel benzine gaat die als het goed is niet harder van lopen, dan gaat die alleen verzuipen als je gasschuif dicht blijft zitten.

Zie ik het goed dat het zwarte slangetje naar de carburateur gaat en het doorzichtige slangetje op de pomp naar de benzinetank?

Ook kan ik geen retourleiding ontdekken, wellicht is het een goed idee om deze te monteren. Dit kan heel simpel door een Y stukje tussen de leiding van je pomp naar je carburatuer te plaatsen en hier een leiding op te maken naar je tank.(op je tank zit als het goed is een nippel voor de retour)

Verder valt mij op dat je een "kleine" benzinepomp hebt. Ik weet niet waar men normaal mee rijd op een cross maar wij hebben (op een ICC) een grote benzinepomp met 2 uitgangen naar de carburateur i.p.v. 1

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/