Auteur |
Bericht |
sammy
|
Geplaatst: ma mei 05, 2008 10:08 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
dit probleem had ik gisteren op genk.
sproeier 162 - > max 12500 toeren op het rechte stuk, sproeier 160 - > max 13000 toeren.
in het verleden haalde ik 14100 toeren met een 165-168.
misschien dat ik te klein ben gegaan?
ik heb ook niet echt het gevoel dat de powervalve opengaat, de boost blijft uit zeg maar...
wat kan de oorzaak hiervan zijn?
(benzinefilter is schoon, nieuwe mat in demper, powervalve zuiver...)
|
|
Omhoog |
|
 |
Rikjuh
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 7:31 am |
|
Geregistreerd: ma jan 17, 2005 11:11 am Berichten: 216
|
Sammy er zijn verschillende mogelijkheden.
Ten eerste dien je altijd je sproeier aan te passen aan het weer, daarbij verschilt het ook per motor.
Ik denk dat er bij jou een nieuwe pakking in de brandstofpomp moet. Die houd namelijk ook het laatste beetje tegen, deze pakking kost nog geen 20 euro. Tevens sluit je die mogelijkheid ook uit dan.
Suc6 ermee
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 7:47 am |
|
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm Berichten: 157 Woonplaats: South-Garda
|
waarom zou er daarvoor een nieuwe pakking in moeten ??
het lijkt meer op een probleem met de tandwiel overbrenging, het kan zelfs ook nog zijn dat de motor gereviseerd meot gaan worden !!!
als een motor te veel uren gaat draaien dan word deze wat slomer.
ik weet niet welke tandwiel overbrenging je rijd in genk,
maar probeer eens 12/79 je komt snel uit de bochten.
met het weer van gister ong. een 25 graden, kan je het beste een 165 sproeier rijden, dan zit je altijd goed !! maar daar kan het naar mijn wete echt niet aan liggen!!
zet de powervalve wel even op 4 slagen als je 12/79 gaat rijden
OJA, eventueel kan ook nog de filter in je Carburateur verstopt zitten !!! ook dat maakt veel uit !!
mvg Bob
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
jop
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 8:51 am |
|
Geregistreerd: ma okt 30, 2006 10:24 pm Berichten: 42 Woonplaats: roermond
|
-De Juiste Bougie.(afhankelijk van de temp. en het was warm weer!)
-Sproeier(Koffie/melk bruin)
-stand gas naald
-Tandwielen
Als hier iets van niet klopt haal je vaak die max toeren niet!!!
Afstelling kart teveel grip =vrijving
En natuurlijk de powervalve die in orde moet zijn/Schoon
Pakking brandstof pomp???? Kan!?!?!
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 10:10 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Pakking brandstof pomp is eenvoudig te merken, zodra jij na een lang recht stuk (waar je dus constant volgas hebt gereden) de gas los laat en je wilt vervolgens weer op het gas (als je door de bocht bent geweest) dan komt de motor niet op gang. Je bent dan verplicht de liften.
Dit komt omdat de vlotterbak door het rechte stuk volledig leeg is, en zodra jij weer op het gas wilt de vlotterbak niet voldoende is gevuld. Je bent dan verplicht te liften, zodat de brandstofpomp extra tijd heeft om de vlotterbak te vullen.
Dit heeft dus NIETS te maken met het bereiken van het gewenste toerental!!
Je moet het zoeken in de carburateur, trek hem volledig open!
Alle sproeiers eruit, vervolgens zie je 2 zilvere kruiskopjes zitten. Deze haal je er ook uit. Je pakt 2 langere boutjes die je er ipv de kruiskoppen indraait. Vervolgens haal je de huls van de gasschuif eruit en tik je de volledige schuif eruit door op de langere boutjes te tikken met een klein hamertje. Je zult zien dat er onder de schuif een kleine pakking zit met een gaatje. Als deze pakking iets verdraait is, en dus het gaatje in de pakking niet overeen komt met het gaatje in de carb. zal je motor nooit 14.000 toeren halen! Zorg dus dat deze weer tegenover elkaar zitten en schroef vervolgens alles weer terug in elkaar (even alles reinigen uiteraard!).
|
|
Omhoog |
|
 |
Rikjuh
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 10:37 am |
|
Geregistreerd: ma jan 17, 2005 11:11 am Berichten: 216
|
Oeps foutje, was nog vroeg en heb te snel over de vraag heen gelezen.
|
|
Omhoog |
|
 |
sammy
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 4:02 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
ik heb voor dat ik ging rijden de nieuwe luchtfilter geplaats, gevolg was wel dat ik de brandstofpomp anders moest monteren doordat de luchtfilter een andere houder-steun heeft...
in principe denk ik niet dat het daar aan ligt maar het is het enige dat ik in de tussentijd veranderd had.
tandwiel was 12-79, powervalve was ook ok.
ik zal eens in de carburator gaan zoeken.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 4:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hoeveel uur is je zuiger oud ??
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: di mei 06, 2008 4:42 pm |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Uit ruim voldoende ervaring weet ik dat dit de pakking is die ik aangaf 
|
|
Omhoog |
|
 |