Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Hoe vast moet alles, wil graag de momenten weten.
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=3911
Pagina 1 van 1

Auteur:  DS Motorsport [ zo mei 04, 2008 12:37 pm ]
Berichttitel:  Hoe vast moet alles, wil graag de momenten weten.

Het is nu voor mij voor het eerst dat ik aan een kart sleutel.
Ik weet wel hoe vast ik een m5, m6 bout kan zetten maar wilde voor bepaalde speciale dingen het moment weten waarop ze vast moeten.

Bijv, hoe vast moeten de wielmoeren, heb een crg roadrebel met magnesium velgen.

En hoe vast moet de grote moer die voor de fusee bijelkaar houdt, als ik die te vast draai sloop ik de lagers volgens mij?.

Vind het trouwens raar dat crg geen overzicht mee geeft met alle momenten voor de kart.

Auteur:  marlon_ruchtie [ zo mei 04, 2008 1:14 pm ]
Berichttitel: 

De wielmoeren kan je gewoon goed vast draaien, naar mijn weten is hier geen moment voor...

De grote moer op de fusee is als het goed is een nylock moer(moer met zo'n blauw ringetje erin), deze kun je gewoon zo aandraaien dat je lagers soepel lopen maar je wiel absoluut niet heen en weer kan bewegen....

Auteur:  David [ zo mei 04, 2008 3:06 pm ]
Berichttitel: 

Op bouten en moeren in de motor na, gebruikt bijna niemand momentwaarders om aan te draaien.

Auteur:  Samuel [ zo mei 04, 2008 4:20 pm ]
Berichttitel: 

Voor wielen niet te vast draaien, als ze te zwaar lopen gaat het niet goed.
Weet ik helaas uit eigen ervaring. :(
Dus gewoon zo vast draaien dat ze geen speling hebben maar wel soepel kunnen draaien.

Auteur:  Sendatje [ zo mei 04, 2008 4:33 pm ]
Berichttitel: 

Ik hanteer meestal tot en met M8 bouten handvast. M10 doe ik 60 Nm en M12 70. Maar het is neit zo zeer belangrijk op een kart in het algemeen. Belangrijker is dat je in het blok alles keurig op moment zet en af en toe wat loctite gebruikt als het los blijft trillen.

Auteur:  jeffrey1991 [ zo mei 04, 2008 9:06 pm ]
Berichttitel: 

heuj,,

het vastdraaien wat wij vaak doen.
Eerst het wiel helemaal vast draaien ( zodat hij niet meer beweegd )
Dan steeds stukje los draaien tot hij vrij kan draaien.
Indien niet voorgeremd

De achterwielen gewoon STRAK vast zetten ( vast is vast )

Motorblok ( ik heb 390 ) is bij ons wel van belang hoeveel N'ens.
Dat is gewoon even navragen bij de dealer.

verder is het gewoon allemaal handvast.
maar pas op! niet altijd te strak.

Groetjes

Auteur:  Energy 390 [ ma mei 05, 2008 9:14 pm ]
Berichttitel: 

voor het vast zetten van de M14 borgmoeren van de fusees: De afstand ringen (om de spoor breedte te verstellen) moet je iets kunnen draaien met twee vingers, zo niet dan zitten ze echt te strak. Gewoon iedere keer dat je de baan op gaat checken.

groet Roeland

Auteur:  DS Motorsport [ ma mei 05, 2008 9:34 pm ]
Berichttitel: 

ok bedankt voor alle antwoorden.
Bij me werk ben ik gewend om echt elk boutje op moment te zetten.
Maar de belangrijke en speciale dingen weet ik nu van hoe vast die moeten zodat niets stuk gaat.

Auteur:  tinus kremer [ za aug 16, 2008 8:22 pm ]
Berichttitel: 

hoe vast moet de moer van de koppeling van de rotax max?

Auteur:  David [ za aug 16, 2008 8:34 pm ]
Berichttitel: 

De allereerste moer bedoel je neem ik aan, 60Nm volgens Rotax, gewoon goed vast volgens mij :P

Auteur:  tinus kremer [ zo aug 17, 2008 7:54 pm ]
Berichttitel: 

de moer waar de koppeling + starterkrans mee vast zit (NIET de koppelingtrommel)

Auteur:  David [ zo aug 17, 2008 8:02 pm ]
Berichttitel: 

Okee, de andere moer dus, die is 100 Nm.

Auteur:  tinus kremer [ zo aug 17, 2008 8:38 pm ]
Berichttitel: 

oke bedankt

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/