Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Loncin 6.5 pk
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 9:44 am 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Hallo allemaal,
Samen met een vriend ben ik bezig om een kart te maken.
We hebben een Loncin 6.5 pk 4 takt motor met koppeling aangeschaft.
Er zitten op het motorblok 2 mogelijkheden voor olie.
1 voor de koppeling
1 voor de motor

Nu wilde ik jullie vragen welke olie ik waar in moet doen of kan dit de zeflde olie zijn?

Alvast bedankt,
Ben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 10:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik zou de koppeling vervangen door een droge koppeling...
Als ik het goed begrijp zit er nog een reductiehuis op het blok...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 10:34 am 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Ik heb er nog niet zo heel veel verstand van dus het lijkt me handiger om gewoon deze koppeling te houden.
De enige vraag is,
welke olie moet er in de motor en welke in de koppeling?

Dit is een foto van het blok:
http://img187.imageshack.us/img187/7198/imag0001za4.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 3:31 pm 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Niemand?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 6:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Ben, heb je geen foto van de andere kant van het blok, hier is niets op te zien natuurlijk :P

Ik vermoed dat je geen natte koppeling hebt trouwens. Op die motoren zitten vaak 2 vulopeningen voor olie, vanwege de vele doeleinden waarvoor ze gebruikt worden en de daaruit resulterende verschillende inbouwmogelijkheden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 7:43 pm 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Ja ik heb ook een foto van de andere kant.
Sorry, was op m'n stage en had daar geen andere foto.
http://img136.imageshack.us/img136/38/afb053ys2.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Toch wel een natte koppeling dus. Volgens mij komt daar gewoon motorolie in (10W40), heb dat een tijdje geleden uitgezocht voor ons oude Honda blokje.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 10:26 pm 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Ja oke maar in de motor zit ook een ingang voor olie.
Dus als ik het goed begrijp moet er olie in de koppeling én moet er olie in de motor zelf.
Die 10W40 (dat is het type ofzo?) moet dan in de motor of in de koppeling?
Of moet er in beide de zelfde olie.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens!

Groetjes,
Ben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 10:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Er moet inderdaad in beide olie, en in beide motorolie.
Bij de honda blokjes komt er in de koppeling dezelfde olie als in de motor zelf, 10W30 of 10W40.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 10:21 pm 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Bedankt.
Ik heb er nu 10W40 in gedaan en hij loopt als een zonnetje.
Nu heb ik alleen nog een aantal vraagjes.

Er zitten een aantal knoppen/schakelaars/hendels op het blok waarvan ik de preciese werking nog niet weet.

Onder de shoke zit een hendeltje met een benzinepomp tekentje.
Wanneer moet dit hendeltjes ingeschakeld zijn?

Als ik de motor nu start, en ik geef nog geen gas, dan draaid de as uit de koppeling toch zachtjes, je kan hem zelfs tegen houden.
(is het erg dat deze zachtjes draaid als hij stationair loopt, hij wordt dan namelijk wel tegen gehouden door mijn kart?)

En nu de laatste vraag, er zitten 2 stelschroefjes op het blok.
Eentje om het toerental van de stationairstand aan te passen
en er zit nog een goud schroefje, wat is daar de functie van?
Benzine toevoer of iets dergelijks?

Bedankt alvast.
Ben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 10:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Onder de shoke zit een hendeltje met een benzinepomp tekentje.
Wanneer moet dit hendeltjes ingeschakeld zijn?

Das vermoedelijk het benzinekraantje, dat moet ingeschakeld zijn zolang je de motor gebruikt.

Citaat:
Als ik de motor nu start, en ik geef nog geen gas, dan draaid de as uit de koppeling toch zachtjes, je kan hem zelfs tegen houden.
(is het erg dat deze zachtjes draaid als hij stationair loopt, hij wordt dan namelijk wel tegen gehouden door mijn kart?)

Nee das niet erg, das normaal.

Wat betreft je laatste vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven helaas.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
David...

is het niet een lucht mengschroef zoals op een R-Max ??

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat weet ik niet, zo zonder fotootje moeilijk te bepalen, kan van alles zijn. Als ik het me goed herinner was de luchtstelschroef niet vrij toegankelijk op ons Honda blokje (zwarte kap moest eraf).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 11:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het hendeltje onder de choke is de benzinekraan inderdaad

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 1:42 am 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Zo bedankt voor al jullie snelle reacties.
Sorry dat ik m'n vragen stel zonder duidelijke foto's.
Morgen plaats ik een foto van het schroefje dat ik bedoel voor een duidelijker beeld.

Thuis heb ik hier nog een berekening liggen om de tandwiel verhouding uit te rekenen:
De omtrek van je wiel keer het aantal toeren dat je motor draaid.
Dit zou dan de snelheid zijn zonder vertraging.
Je moet dan een vertragings factor nemen.

Nu moet je voor deze berekening het maximale toerental van de motor weten.
Op internet stond in een artikel vermeldt dat dit ongeveer rond de 6000rpm ligt.
Als ik dat toevoeg aan mijn berekening (banden 40cm doorsnede)
kom ik op 452,16 km/u. Dit is natuurlijk zonder vertraging.
Zelf zit ik te denken aan een vertraging van ongeveer 9 zodat de maximale snelheid gereduceert wordt tot ongeveer 50km/u.

Vinden jullie dit een reeële aanname voor mijn berekening.
Ik zou dan namelijk een groot verschil krijgen in de grote van mijn motor en as tandwiel.
Bijvoorbeeld:
Motortandwiel 10t
Astandwiel 90t

Ik hoop dat jullie mijn vraag nog snappen en misschien een goed antwoord hebben.
Bedankt alvast.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David