Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
welke remvloeistof???? https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=3628 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | tony kart racer [ ma feb 11, 2008 5:57 pm ] |
Berichttitel: | welke remvloeistof???? |
ik heb de laaste tijd veel problemen met mijn remmen. als ik de remolie ververst heb en zo wat 5 rondjes landsard heb gehad is mijn remolie van geelachtig naar bijna compleet zwart gegaan. en zo als afgelopen zondag na 1,5 uur rijden geen remmen meer. en das dus niet prettig kan ik je zeggen. nu zat ik te denken dat ik misschien niet de juiste remolie in mijn remsysteem heb zitten. welke remolie moet er in een kart? dot4 of toch speciale remolie? zat te denken aan remolie welke speciaal gemaakt is voor de rallysport auto's. kan er voor een leuke prijs via een vriend een kleine hoeveelheid van krijgen. maar voor ik dit doe wil ik eerst jullie mening horen. wie heeft er verstand van en wie gebruikt wat voor olie. alle hulp is welkom. tevens links van sites met info is natuurlijk ook van harte welkom. |
Auteur: | marlon_ruchtie [ ma feb 11, 2008 6:03 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik heb hem toen helemaal leeg laten lopen en er dot 5 remvloeistof ingedaan... Echter dot 4 moet ook prima werken... heb ik voorheen altijd mee gereden en nog nooit problemen mee gehad... |
Auteur: | tony kart racer [ ma feb 11, 2008 6:06 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb al van alles geprobeerd maar steeds weer problemen met mijn remmen. weet nu bijna niet meer waar ik het fout zou kunnen doen. 1 deze dagen gooi ik alles maar weer eens los , maak alles weer grondig scoon , monteer weer alles met ate remmenvet , remsysteem weer opnieuw vullen en ontluchten met nieuwe rem olie. doet hij het dan nog steeds niet weet ik het ook niet meer. |
Auteur: | marlon_ruchtie [ ma feb 11, 2008 6:10 pm ] |
Berichttitel: | |
Misschien dat je de rubber cupjes in je remklauwen eens na moet kijken... Zou best kunnen dat daar iets niet goed gaat, of in je hoofdremcilinder... Aan je remvloeistof zou het niet mogen liggen als je gewoon dot 4 gebruikt.. |
Auteur: | joris [ ma feb 11, 2008 6:12 pm ] |
Berichttitel: | |
als je olie zwart is dan zijn waarschijnlijk je keerringen een heel eind naar de kloten maar als je geen remdruk behoud dan moet of bij de pomp olie komen of bij de remcups is dit niet zo dan heb je niet goed onlucht |
Auteur: | Roel [ ma feb 11, 2008 6:21 pm ] |
Berichttitel: | |
Dot4 lijkt mij ok, maar weinig remsystemen gebruiken dot5 (dot4 is naar mijn mening ook beter). Ik zou niet experimenteren met remolie, dot4=dot4 en daar heb je geen hightech spul voor nodig. Soortgelijke problemen heb ik ook wel eens gehad (iets mindere mate), gewoon alle rubber delen in het remsysteem vervangen, goed cleanen (dus niet alleen maar doorspuiten maar gewoon helemaal demonteren), en kijken voor eventuele beschadigingen/krassen aan bewegende delen. Dan moet het opgelost zijn, kost wat tijd maar niet zoveel geld, maar altijd beter dan klooien op de baan. Succes! |
Auteur: | tony kart racer [ ma feb 11, 2008 6:25 pm ] |
Berichttitel: | |
het mooie is nu dat ik alle remcups en de 2 remzuigers met cups in de pompen reeds vervangen heb. lekkage kan ik niet ontdenken. ik zet mijn ontluchtings aparaat op mijn rempomp en vul hem een stukje met nieuwe dot4 remolie. draai het kraantje ervan open en draai de ontluchtings nippel uit de remklauw. na ff wachten komt alle lucht en zwarte remolie er uit en aleen nog maar nieuwe schone remolie. ontluchtings nippel er weer ingedraait. kraantje dicht en remontluchtings aparaat verwijder van rempomp en afdicht nippel weer in mijn rempomp gedraait. en dan herhaal ik dit met de andere rempomp. soms doe ik dit wel 3 a 4 keer achter elkaar. voor en dan weer achter en dan weer voor enz,enz. en dan is alles goed. ga je rijden is het snel over. snap er niks meer van. wat doe ik dan fout??? |
Auteur: | David [ ma feb 11, 2008 6:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Dot 4 is prima, Dot 5 is ook goed, alleen mag je dat niet mengen met Dot 4, dus moeten alle restjes remvloeistof uit je remsysteem verdwenen zijn voordat je dat gaat gebruiken. Als ik me niet vergis mag je Dot 5.1 wel weer mengen met Dot 4. Bij mij blijft de remvloeistof trouwens ook niet heel erg lang helder, maar merk daar niks van bij het remmen. Ik neem aan dat je bij het vervangen van de remcupjes ook de remcilinders, en de remzuigers weer glad gemaakt hebt, dus dat zou allemaal in orde moeten zijn. Je zou ook nogeens kunnen kijken naar de remleidingen, en de aansluitingen daarvan. Ik zag dat je nog van die kunststoffen remleidingen hebt, die willen nog weleens gaan lekken bij de koppelingen. Waarbij lekken ook kan betekenen dat er geen remvloeistof naar buiten lekt, maar lucht naar binnen. |
Auteur: | joris [ ma feb 11, 2008 6:49 pm ] |
Berichttitel: | |
ik doe het als volgt ontluchter vullen pedaal los halen van de pomp onluchter monteren kraan open zetten enkele malen pompen met de rem pomp zodat er geen lucht bellen meer uit de pomp komen dan kraan dicht boutje uit de remklauw halen kraan open ff goed door laten lopen kraan sluiten laatste stappen herhalen met de nadere kant |
Auteur: | tony kart racer [ ma feb 11, 2008 6:57 pm ] |
Berichttitel: | |
david dus ik zou alle remleidingen een keertje moeten vervangen door andere? ik denk nu ff hadop zeg maar he. maar stel ik haal alle remleidingen(aansluitingen) los , is er niets in de handel wat ik er op kan smeren of zo en dan weer monteren en dat het dan weer goed afdicht? |
Auteur: | Enzodino [ ma feb 11, 2008 8:12 pm ] |
Berichttitel: | |
Toch vreemd. Idd alles uit elkaar en alle rubberen dingen die nog niet nieuw zijn vervangen. Alle draaiende delen soepel laten lopen. En kijken als je net gereden hebt, en het probleem speelt weer op of er dan lucht in de remmen zit. Dit is eenvoudig te merken door, mocht je het probleem hebben, hem gewoon te ontluchten en weer kijken of hij het dan weer doet, dan ben je er zo uit wat het is, of niet. |
Auteur: | tony kart racer [ ma feb 11, 2008 9:20 pm ] |
Berichttitel: | |
ja dat er ergens dan lucht het systeem binnen dringt maar nog niet de vraag waar precies. of wel dan enzodino? |
Auteur: | David [ ma feb 11, 2008 9:31 pm ] |
Berichttitel: | |
Die koppelingen zouden normaal gesproken ook zonder middel dicht moeten zijn, echter heb ik zelf ook al meegemaakt dat er eentje niet meer goed dicht was. Er zijn allerlei middeltjes voor verkrijgbaar, ik heb toen wat teflontape gebruikt, en dat werkte ook. Heb trouwens ook al meegemaakt dat de ontluchtingsboutjes niet meer goed afsloten, dat het knietje dat de remklauw ingaat lekte, en dat de remleidingen poreus werden (ik heb 2 karts gehad die jaren stil gestaan hadden ![]() |
Auteur: | marlon_ruchtie [ ma feb 11, 2008 10:22 pm ] |
Berichttitel: | |
Probeer anders eens de koperen(soms aluminium) sluitringen onder de ontluchtingsnippels te vervangen... En inderdaad alle koppelingen omwikkelen met teflontape... Als die dan nog lekt weet je zeker dat je leidingen niet in orde zijn... |
Auteur: | tony kart racer [ ma feb 11, 2008 11:29 pm ] |
Berichttitel: | |
onder alle ontluchtings nippels zaten rode fiber ringetjes welke je ook wel eens aantreft in een waterkraan. deze had ik eerst vervangen door rubberen maar dat lette als een gek. had ze reeds eerder vervangen door weer nieuwe fiber ringetjes. denk dat ik gewoon alles uit elkaar haal en voorzie van teflontape en gelijk alle ringetjes die ik tegen kom vervang. die leidingen zijn zogenaamde knel leidingen. waar doe ik dan daar die teflon tape omheen? |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |