Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vette bougie
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 6:58 pm 

Geregistreerd: ma nov 12, 2007 6:00 pm
Berichten: 7
Woonplaats: raamsdonksveer
Hoi hoi,

ik ben in het bezit van een Gillard kart met een Comer 100cc blokje met Walbro carurateur ( zover ik weet zonder membraan)
Het blok is net voorzien van een nieuwe zuiger. Hij start ook meteen, maar loopt niet stationair. er is wel mee te rijden maar na een paar honderd meter stopt ie er mee en is de bougie een NGK BR9 zo vet als spek. Even de boudie droog maken en hij rijdt weer een paar honderd meter.
Ik heb de carburaeur volgens het boekje van Dennis van der Spoel afgesteld.

wie heeft tips voor me ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 7:52 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
niet te vet gemengd??
grote sproeier wat krapper afstellen

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 9:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Alicante
Probeer wat meer info erbij te zetten

Mengverhouding die je gebruikt is : %?????
zijn de pakkingen allemaal nog goed ?
dat kan nuttig zijn om je mss verder te kunnen helpen

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 12:00 am 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
toen ik mn moter net gereviceerd had rookte hij ook best veel en had ik ook vette bougies.
beetje rommelen met de sproeiers en het kwam weer helemaal goed.
de standen die vd spoel jou verteld heeft moet je nog een beetje aanpassen.
ligt ook aan het weer en mengverhouding etc

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:55 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
welke olie ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 12:45 pm 

Geregistreerd: ma nov 12, 2007 6:00 pm
Berichten: 7
Woonplaats: raamsdonksveer
ik gebruik de gebruikelijke shell 2 takt olie in de verhouding van 1: 25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 2:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
denk dat je dan te vette smering hebt.
ik zelf rijd geen 100cc maar meende dat de smering bij 100 cc
iets van 1: 40 of zo iets was.

maar dat kunnen je andere die wel 100 cc rijden beter vertellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 3:40 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
1:20 moet al goed zijn

100 cc nooit 1:40 mengen of je moet ervan af willen

ik rijd met een 125 cc maar wel diect aanngedreven en smeer 1:20
bij mn vorige blok (100cc)ook 1:20.
je kunt nog vetter gaan volgens mij 1:18

1:40 zit je al in de buurt van een max tony kart
volgens mij is er hierover nog een topic

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 5:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
@tony
als je dat doet 1op 40 is het binnen het uur over een sluiten met de motor tussen de 1op20 en 25

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
ik smeer 1:35 met mijn tonykart en nog nooit problemen mee gehad.

@nuno als je goed gelzen had zei ik dus reeds dat ik het niet zeker wist daar iok geen 100 cc rijd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 6:13 pm 

Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am
Berichten: 382
Woonplaats: Barneveld
Ik rij zelf 100cc. En ik meng hem zo rond de 1:20.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 6:19 pm 

Geregistreerd: ma nov 12, 2007 6:00 pm
Berichten: 7
Woonplaats: raamsdonksveer
Ik heb zo op m'n gemak de hele dag een beetje lopen puzzelen, maar is het zo dat je het moet vergelijken met een oude auto met een handchoke? Die geef je in het begin ook eerst ff wat meer benzine en naar mate dat ie warmer wordt zal het mengsel minder rijk hoeven zijn.
Met andere woorden hoe langer dat ie loopt hoe minder rijk het mengsel dus zal hoeven zijn.......
klopt deze stelling ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 7:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
Citaat:
ik zelf rijd geen 100cc maar meende dat de smering bij 100 cc
iets van 1: 40 of zo iets was.


Tony, als je er geen verstand van hebt, moet je gewoon je mond houden!
En wat nou als die jongen jouw 'advies' had aangenomen en zijn motor in de soep had gedraaid? Dan ben jij verantwoordelijk.

In ieder geval wat de smering betreft: die is 1:18. Uit zijn verhaal op te maken heeft hij een 100cc junior motor en die moeten flink vet gesmeerd worden. De reden dat de bougie vet slaat: te langzaam rijden. (Ja, echt. Een tweetakt, en vooral een 100cc moet toeren draaien, anders slaan de bougies direct vet.)
Ten tweede: de sproeierstand is: lage toeren sproeier: die het dichtst op de motor zit: met de klok mee volledig dichtdraaien, en met de klok mee 1,5e slag open draaien.
De hoge toeren sproeier: dichtdraaien en ongeveer 1/2e tot 3/4e slag opendraaien.

Veel plezier ermee.

p.s. wat je stelling betreft: NEE. Als je je sproeiers armer gaat zetten tijdens het rijden ben je zo van je zuigertje af....

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 8:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
1 op 18 vind ik erg vet maar slecht zal het niet zijn te vet mengen de oude roterende blokjes hadden 1 op 19n nodig en die liepen veel meer toeren.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 9:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
maxter watergekoelde 100cc die smeer je zelfs 1:16

dus 1:18 vind ik nog wel meevallen

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David