Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: trekkracht tkm 100 cc
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 7:24 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
goedendag

ik heb een tkm 100 cc met roterende inlaat
blok is net gereviceerd
nieuwe zuiger nieuwe roterende schijf
lagers vernieuwd enz
hij start goed en draait op de bok 16.000 toeren
als ik er mij ga rijden komt hij niet verder dan 9000 toeren
wat kan dit zijn?
ik heb afstellen onder het tijden al geprobeert
het lijkt of hij in zijn powerband komt even hard trekt en er buiten valt
kan het zijn dat er nu tijdelijk een brommer uitlaat opzit?

groeten coen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 8:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik snap niet wat je bedoelt met de tijdelijke brommer uitlaat?

Er kunnen veel redenen zijn voor de problemen.
Welke mengverhouding gebruik je, welke afstelling voor de carburateur, welke bougie?
Zijn de bougie, de carburateur en diverse pakkingen in goede staat?
Staat je ontsteking goed afgesteld?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 8:23 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
uitlaat is wel belangrijk ja is niet zomaar een stuk ijzer


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 8:24 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
ik meng 1 op 25 half syntetisch
carburatur is een tilotson 24 mm vlinder die op zen best staat afgesteld zodat hij zo lang mogelijk doortrekt
pakkingen zijn nieuw
onsteking staat 4 mm voor bdp
bougi is een champion n9yc
uitlaat is tijdelijk een brommer uitlaat omdat ik nog aan het kijken ben voor een goeie uitlaat
carburateur is getest op de zaak met een meter en was goed


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 8:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
Dan is alles verkeerd:

Mengverhouding is 1:16 of 1:18 met kartolie. Dus geen half-synthetische brommertroep. Maar fatsoenlijke olie op castor-basis.

Je kan met de carburateur niet afstellen op doortrekken. Dat doen je tandwielen voornamelijk. Je kan wel de sproeiers verdraaien dat ie rijker of armer staat en dus mooier loopt. Basisafstelling is 1,5 slag open draaien voor beide sproeiers.

Je ontsteking hoort op 2,3 of 2mm voor BDP te staan. 4mm is veel te vroeg.

Bij een 2takt is de uitlaat 1 van de belangrijkste elementen. Helemaal bij een 100cc motor. Die maakt heel veel verschil uit.

De tandwielverhouding is ook zeer belangrijk. Je hebt niet vermeld welke verhouding je hebt. Maar begin eens met 10tanden voor en 82-85 achter.

Als bougie wordt vaker het merk NGK gebruikt. Probeer eens een NGK B9EG of B10EG.

Doe dit alles, en je zal zien dat hij stukken beter loopt.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 8:41 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
hoezo kan je een carberateur niet afstellen op doortrekken?
als je rijd stel je hem zo af dat hij zo veel mogelijk toeren loopt met stelschroef h en met l lekker oppakt en dan net ietjes rijker zetten voor de veiligheid

wat voor uitlaat raden jullie mij aan?
tandwiel verhouding zal ik morgen even bekijken wat wel al veel scheelde was het monterern van een open sportfilter hiermee was hij veel beter af te stellen maar die laat ik er niet opzitten ivm vuil

wat is het verschil tussen ngk en champion dan??

alvast bedankt

ik gebruik trouwens euro 98 super


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Gewoon een standaard 100cc uitlaatje gebruiken (tweedehands zowat overal verkrijgbaar voor niet al teveel geld).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 9:02 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
zijn dat goede uitlaten kwa prestatie?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
In bijna alle gevallen stukken beter dan een brommer uitlaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 9:12 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
mengen is 1 op 20 met wedegelijk een half syntheet

4 mm is inderdaad wat vroeg

door laten trekken op de bok ofwel onbelast is ten eerste slecht voor de motor en je carb afstellen kun je niet doen op de bok. je zult gewoon op de baan moeten doen

uitlaat pak een standaart 100cc uitlaatje (vevey demper dacht ik dat het hete )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 9:16 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
ik stel niet af op de bok ik liet hem gewoon even russtig warm draaien en dan even het gas goed open uiteraard met temp sensor en goede koeling


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 4:59 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
probleem opgelost

heb de carb uit voorzorg gereviceerd
ngk bougy
onsteking bijgesteld loopt nu stukken beter lkkr soepel en veel trekkracht
kartolie gekocht

nu is mijn ketting een keer gebroken en is mijn carberateur beschadingt
(roterende inlaat) keting onder de carb
heeft iemand een idee om een soort beugeltje boven de keting te bevestigen??

alvast bedankt iedereen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 5:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Bedoel je een keting beschermer ?

zoals op afbeelding

Afbeelding

ook zijn er plastice flappen die je over de ketting heen kunt spannen

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 5:52 pm 

Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
Berichten: 27
Woonplaats: stolwijk
die kappen passen niet omdat de carb 2 cm boven het motortandwiel zit
(roterende inlaat)

plastik flap gaat tot het blok en was in mijn geval niet lang genoeg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 5:54 pm 

Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am
Berichten: 382
Woonplaats: Barneveld
volgens mij zijn er geen andere beschermers!


Laatst bijgewerkt door Gerwin op za okt 27, 2007 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David