Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 9:53 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik heb weer uns een vraagje
Mischien dat ik het al goed heb, maar mischien ook niet
als de kart op de pitskar staat staat de motor als waren achter op de luchtbanden en de voorkant op de zwenkwieltjes. Is dit nou goed of fout.
Want als ik op de baan kijk hoe anderen het doen zie ik dat meesten het verschilend hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 10:06 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik heb ook de achterkant op de luchtbanden staan...
Lijkt mij ook logisch aangezien de luchtbanden meer gewicht kunnen dragen als de zwenkwieltjes
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 11:26 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja, ik heb de achterkant ook op de luchtbandjes staan. Dat is volgens mij makkelijker omdat daar meer gewicht zit, zit voor minder gewicht, dus makkelijker sturen en met zand of andere zachte rommel als ondergrond gaan de zwenkwieltjes bij veel gewicht(de achterkant) in het zand of gras zitten. Het enige is dat je een héle lange stuurstang op de kar moet hebben omdat de kart zover naar voren zit als je de voorkant bij de zwenkwieltjes doet. Als je de kart niet ver genoeg naar voren doet dan kiepert ie achterover . Dus het is maar net wat je makkelijk vind, ik vind zoals jij zegt om bovenstaande redenen.
Greetz
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 5:02 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het is inderdaad maar net wat je zelf het gemakkelijkst vindt.
De meesten (en ik ook) zetten de kart met de motor boven de luchtbanden.
Ik duw de kart dan bij de voorkant van de kart (waar dus de zwenkwieltjes onder zitten) omdat de luchtbanden beter over hobbels en obstakels heen komen.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 5:27 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
dan heb ik het toch goed
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 6:15 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Ik doe 't juist andersom volgens mij . Omdat vaak de wg naar het circuit slecht is, en met die kleine wieltjes hij dan voorover kukelt.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 6:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
wij hebben niet eens luchtbandjes maar de voorkatn van de kart staat op de zwenkwieltjes
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 6:45 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
ik loop dus al ware achter de kart aan (achterkant op luchtbanden)
dan kan ik hem voren ook een beetje luchte in bijvoorbeeld gras of split
|
|
Omhoog |
|
|
Gerwin
|
Geplaatst: za okt 27, 2007 6:47 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am Berichten: 382 Woonplaats: Barneveld
|
ja zo doe ik het ook!
Dan kun je hem nog een beetje liften en kun je ook goed sturen.
|
|
Omhoog |
|
|