Auteur |
Bericht |
dennis oranje
|
Geplaatst: wo sep 19, 2007 8:44 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 7:52 pm Berichten: 32 Woonplaats: kortenhoef
|
Vandaag reed mijn zoontje met zijn TIBI kart met Comer s 60 op de kartbaan. Alles ging echt heel goed. Op het einde van de dag gebeurde er iets dat ik niet snap en nog nooit heb meegemaakt. Hij spinde van de baan en zijn blok bleeff vol gas draaien. Ikdacht dat hij zijn voet op het gas hield (dit was niet zo). ik zette de schakelaar uit en de kart bleef door loeien. Ik trok de bougiekabel er af en nog bleef de kart doorlopen(heel raar) toen heb ik de benzineslang er afgehaal en ging hij wel uit.
Hoe kan een 2 takt waar de bougiedop eraf is doorlopen(door de hitte?) het was best raar. weet iemand wat dit geweest kan zijn?
Na dit voorval heb ik de kart naar de pits gereden en na gekeken. Niks gevonden en weer gestart. Daarna heeft mijn zoontje weer 15 ronden gereden zonder problemen.
gr dennis
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo sep 19, 2007 8:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
das wel heel raar zeg dit de kart zonderbougiedop blijft draaien
dat hij gas bleef houden kan verschillende redenen hebben
1 zijn voet zat tegen de gaskabel aan waardoor het gas half open blijft
2 de trekveer eraf
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo sep 19, 2007 8:49 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
ik ben helaas niet zo'n motor techneut,
ik zou bijna zegge dat motor eigen leven leid
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo sep 19, 2007 8:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
david had het ook een keer die had toen geloof ik een gat in da rubeer tussen da carb en het blok
en als het dat niet is ff jomanda bellen
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: wo sep 19, 2007 10:59 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Misschien een diesel? Gloeiplug!
Het kan voorkomen dat het blok zoveel compressie heeft en dat de zuiger, de bougie (zonder kabel) of de kop zo heet wordt dat het mengsel uit zichzelf ontbrandt.
Het volle gas kan als oorzaak een 'lui been' zijn. Dat is wanneer de rijder met zijn enkel of been de gaskabel naar beneden drukt; resultaat: volgas!
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
dennis oranje
|
Geplaatst: do sep 20, 2007 7:45 am |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 7:52 pm Berichten: 32 Woonplaats: kortenhoef
|
Als aanvulling. Toen ik mijn zoontje uit de kart had gehaald bleef hij ook volgas doorlopen. Dus geen luibeen , hangende kabel ofzo. Hij stopte dus pas nadat ik de benzinetoevoer had gestopt.(als dit niet zo was word het goedkoop rijden)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do sep 20, 2007 9:16 am |
|
|
als de gasklep gewoon sluit (dus niks kapot is daar) dan moet die ergens valse lucht trekken dus pakking kapot of spruitstukje kapot
dat die blijft lopen als je de bougiedop eraf trekt kan omdat de mengverhouding helemaal niet meer klopt in samewerking met eventueele koolafzetting die gloeit kan die dan gaan "dieselen"
de motor is dan bijna niet uit te krijgen benzine eraf of bougie der uit moet ook nog wel werken denk ik
maar ff chekken of de klep nog werkt zoja dan ff de carb los halen en kijen of die nergens lucht aan kan (kapotte kpakkingen enzo )
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: do sep 20, 2007 4:58 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
likt me sterk maar je kan ook de gasnaald uit de sproeierbuis getilt hebben dan blijft de gasschuif ook open staan
Maar normaal gebeurt het niet
alleen als je te korte gasnaalden in combinatie met te korte sproeierbuis gebruikt zou het kunnen
(maar dat gebeurt normaal nooit))
kortom vreemd verhaal
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do sep 20, 2007 6:08 pm |
|
|
ik dacht dat een comer een vlinderklep carb heeft
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do sep 20, 2007 7:46 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
@Joris en Willie:
geen gasnaalden of sproeierbuizen, maar inderdaad een vlinderklep carb.
Ik dacht een 16mm Tillotson...?
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: vr sep 21, 2007 6:17 am |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
aha IDD dat had ik ff niet gelezen
ga er gewoon van uit dat iedereen ICC rijd
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
claessensj
|
Geplaatst: vr sep 21, 2007 3:06 pm |
|
|
ik heb wel een teorietje
reed je zoon met 95 dan kan het zijn dat de motor zo warm was dat hij begon te pingelen(zelf ontbranding door de motor die te warm is geworden)
int vervolg rij je beter met 98 (super)
hoppelijk heb ik je vraag kunnen beantwoorden
mvg jeroen
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr sep 21, 2007 3:58 pm |
|
|
leuke theorie maar ontbranding heb je toch echt lucht nodig en die moet ergens vandaan komen
onbranding zonder vonk is niks aparts elke diesel doet het en met benzine is het best mogelijk
|
|
Omhoog |
|
|
claessensj
|
Geplaatst: vr sep 21, 2007 6:38 pm |
|
|
hij heeft toch niets gezegd over geen lucht
|