Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Dell Orto VHSH 30 carburateur https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=3193 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jaguar [ do sep 13, 2007 12:49 pm ] |
Berichttitel: | Dell Orto VHSH 30 carburateur |
Wie heft er ervaring met het afstellen van een Dell Orto VHSH 30 carburateur. Ik weet niet goed hoe te handelen. Moet je bij lage toeren een rijk of arm mengsel hebben ( door middel van de luchtschroef verstellen? ) En bij hoge toeren, moet het dan een rijk of arm mengsel zijn en hoe verander je dit. Ik weet dat je de hoogte van de naald ook kunt verstellen, maar ik weet niet wat het gevolg is als je een instelling verandert. Als het verkeert gaat kun je de motor beschadigen. |
Auteur: | fun racer [ do sep 13, 2007 2:40 pm ] |
Berichttitel: | |
dat is 1 carb van 1 icc tog ?? nouw het grootste deel stel je af met de hoofdsproeiers en dat kleine beetje door de luchtschroef en dan kun je ook nog spelen met naalden en naaldbuisjes maar dat heeft meer gevolge op je gas reactie en de naald clipje is ook weer iets waar je uhm iets rijker of iets armer kunt maken ik zal ongetwijfeld wel wat fout hebben ik denk dat henri hier veel meer over weet |
Auteur: | joris [ do sep 13, 2007 4:53 pm ] |
Berichttitel: | |
http://www.greenflag.net/dell/deldesc.htm hmmm moeilijke materie maar je moet ff een basis setup uitzoeken en die is motor afhangkelijk meestal kan de dealer van je motor je wel vertellen wat je moet hebben je moet weten welke hoofd sproeier je moet hebben (die pas je aan naargelang de buiten temp) welke naald welke naaldhuis welke sationair sproeier die laatste 3 doe ik niks mee alleen de hoofd sproeier verander ik als het kouder of warmer is |
Auteur: | willie [ do sep 13, 2007 8:40 pm ] |
Berichttitel: | |
dit is IDD een icc carb Wij (Henri en ik) hebben er behoorlijk wat onderzoek en test uurtjes inzitten Met behulp van henri zijn testbank hebben we een goede basis gevonden en daarna spelen we wat met de hoofdsproeier al naar gelang de temperatuur. Standaart zitten er U naalden in maar de meeste mensen rijden met de K naalden (waar ook meer keuze in is) Ook heb je keuze in DQ en DP sproeierbuizen de DQ buizen zijn 2mm langer en horen bij de U naalden die weer 2mm korter zijn dan de K naalden en daar horen de DP buizen weer bij Andere combinaties(U naald en DP buis) moet je mee uitkijken omdat je kans hebt dat je de naald`uit`de buis tilt en dat wil je niet omdat dan je gas open blijft en daar wordt je niet vrolijk van lijkt me. wij rijden met 2 varianten NL * K21 of 22 DQ 266 * U7 DP 264 maar dit is natuurlijk afhankelijk van elke motor en weersomstandigheden kortom een kwestie van proberen en testen. Henri kan je er meer over vertellen http://www.greenflag.net/dell/dellorto.html op deze link kun je er ook veel over lezen |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |