Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Carburateur instellingen
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 7:26 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Zoals enkele van juiile weten rij ik met een TKm blokje rond. Deze blokjes zijn voorzien van een Dellorto 28mm carburateur. Ik had tot voor gisteren problemen om het blokje goed af te kunnen afstellen. Met name als ik van vol gas los liet, (bij scherpe bochten en inrijden van de pitsstraat) sloeg het blokje af. Het probleem liet zich echter met lucht brandstof afstellingen niet verhelpen.
Ik heb toen maar besloten de carburateur maar eens grondig te reinigen, en heb zodoende dus ook eens alle onderdeln goed kunnen bekijken. Waar ik alleen nog niet helemaal uit ben is wat de diverse onderdelen voor een effect kunnen hebben op de afstelling van de carburateur voor het oplossen van bepaalde problemen.

Wat doen de hoofdsproeier, en onderuitsproeier?
Wat doet het verplaatsen van de hoogte van de gasnaald?
Wat doet een andere gasnaald en/of een andere gasnaald houder?

Andere onderdelen kon ik niet vinden; behalve dan de gewone instellingen die je van buitenaf kunt instellen (brandstof en zuurstof)

Ik heb uitendelijk mijn probleem kunnen oplossen door er een andere hoofdsproeier (122) in te zetten en de gasnaald 1 positie hoger in te stellen?

Kunnen jullie voor mij het een en ander toelichten?

Knowledge = power. :wink: ook met karten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
(ff antwoord op vraag in ander topic)

Ik weet zelf niet wat deze "monteur" aan mijn cabrateur heeft gedaan.
Zowizo goed gereinigd.

Als k vandaag goed vernomen heb, staat in het kartboek van der spoel duidelijk uitgelegd hoe een cabrateur precies werkt en hoe je hem goed kunt afstellen (wat zeer belangrijk is).

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Helaas is dat allemaal nogal gericht op het tweetakt gebeuren.
Het afstellen van viertakt carburateurs kan ik zelf ook niet veel over vinden (ben er zelf ook mee bezig geweest).
Ik had hier en daar wel wat info over gevonden, ik zal binnenkort even kijken of ik dat nog ergens heb.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 9:15 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
thx,

ik heb een kopie van het boek. Ben gelijk al ff aan het lezen gegaan. Staan wel een paar basis zaken in, maar neit wanneer je het beste welke oplossing kunt kiezen. Dus bv, wanneer kan je beter de naald veranderen, en wanneer beter de sproeier.

Overigens, weet iemand wat de standaard naald voor een dellorto 28mm voor een TKM k4S is. Heb de naald eruit gehad, maar het niet meer te lezen welke erin zit.

_________________
The Racekabouter Jnr. drives:
Arrow AX8 CIK - TKM K4S 200cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David