Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2005 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik zat vanavond is op de site van koene karting te kijken
en las het verhaal over de vortex-rok

wat mij opviel was dat deze eigelijk verdacht veel op de rotax-max lijkt

is er met deze motor al veel in nederland mee gereden?

vortex had overgens ook nog een versie nl. de vortex super rok
is het zelfe motorblok allen nu met powervalve


graag zou ik van jullie willen weten wat jullie van deze 3 motoren verwachten


ik denk zelf dat de rotax-max een beetje gaat dalen en dat wanneer de super rok goed aanslaat dat die motor nog aardig wat kan worden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2005 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik heb nog nooit een Vortex Rok in het wild gezien, in tegenstelling tot een hele berg aan Maxjes. Toch is de Rok al een aardig tijdje op de markt.
Ik kan me vergissen, maar voor zover ik weet verkoopt alleen Koene de Rok hier in Nederland.
De super Rok lijkt inderdaad wel heel erg veel op de Max, powervalve lijkt gewoon uitwisselbaar zelfs.
De laatste tijd verschijnen er steeds meer 125cc automaten op de markt. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het hier in Nederland niet makkelijk gaan krijgen, aangezien de Max een groot voordeel heeft t.o.v. de rest: veel races.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2005 10:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ik denk ook dat de rok het moeilijk gaat krijgen.. de max is op dit moment echt ongelooflijk populair.

misschien dat er in de toekomst een klasse komt waar je mag kiezen of je met vortex of rotax rijdt, al vind ik dat jammer want dan heb je weer geen gelijk materiaal

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2005 9:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Vreemd,

De Chrono heeft dit jaar ook een wedstrijd voor Rotax Max en dan NIET
verzegeld..... die zouden dan ongetwijfeld samen gaan met de Vortex Rok en andere 125cc automaten.

Lijkt me wel gaaf...

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2005 11:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
De vortex super rok is de motor voor de nieuwe 125cc klasse van 2007

Het verschil tussen de gewone rok en de max:
De motoren moeten qua prestaties niet voor elkaar onderdoen. Het onderscheid zit hem meer in de onderlinge karaktertrekjes.
En de rok is iets makkelijker af te stellen.


Als ze bij de chrono ook zonder verzegelde motoren gaan rijden, dan word de klasse wel minder populair, want dan is het niet meer aantrekkelijk voor de beginner (kan er ongezien geromeld worden met de motoren)

Komend jaar de 125cc automaten klasse in de gaten houden bij de NAB :lol:

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2005 4:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
ok bedankt voor de uitleg, klinkt helder en aannemelijk.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2005 7:30 pm 
Paulo27 schreef:
Vreemd,

De Chrono heeft dit jaar ook een wedstrijd voor Rotax Max en dan NIET
verzegeld..... die zouden dan ongetwijfeld samen gaan met de Vortex Rok en andere 125cc automaten.

Lijkt me wel gaaf...



Bij de klasse 03 van de NAB kun je al lang met verschillende motoren rijden, ook met niet-verzegelde maxen.

Aankomend seizoen wordt het nog interessanter omdat er nu weer een nieuwe motor van Motori Seven toegestaan is met 40 pk. Zo zijn er in de klasse 03 aankomend seizoen meerdere motoren toegestaan: standaard Max, getunede Max, s/g IAME K25, s/g IAME Leopard, Vortex ROK, Sonik VX 125, Italsystem ml47H, Motori Seven L4 2004 TAG.

Verder heb ik al vaak genoeg een Rok zien rijden op het circuit. Alle motoren die ik hierboven genoemd heb, zijn allemaal gewaagd aan elkaar, maar de IAME's blijven over het algemeen het snelst.

De Seven ken ik nog niet, heb ik nog nooit zien rijden en heb ik nog nooit iemand over gehoord.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2005 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heb er ook nog nooit eentje in het wild gezien, maar 40 PK klinkt veelbelovend. Nu hebben de Max en ook de Iames al bewezen best stevige motortjes te zijn, vraag me af hoe dat met zo'n Motori Seven is, gezien het hoge vermogen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2005 11:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Robbert,

40 pk is een hoop, gelet op het feit dat een standaard R-MAX ca. 30 pk heeft, kunnen ze die tunen tot over de 40 pk dan ???
En wat gebeurt er dan met Motori Seven als ze die gaan Tunen ??

Het kan dan wel allemaal 125cc zijn maar met ca. 10 pk verschil redt je het toch echt ben ik bang.

L8ter.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2005 12:51 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb die dingen wel eens in het wild gezien die mens waar ik mijn bloje onderhoud is dealer van motori seven en die heeft der al een paar lopen overigens alleen de 29 pk versie usa versie het blokje schijnt voor namelijk uit delen van icc motoren te zijn opgebouwd

maar hij was niet te spreken over die 40 pk uitvoering omdat hij dat teveel vond (ketting enz. kunnen daar niet goed tegen )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2005 12:56 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
40 pk is een hoop, gelet op het feit dat een standaard R-MAX ca. 30 pk heeft, kunnen ze die tunen tot over de 40 pk dan ???


ik denk dat dat makkelijk kan kijk maar naar een snelle 100 cc die heeft ook 30 pk tel daar 25 % bij en je hebt er al 40

maar dat was niet de bedoeling van die mannen die de max hebben onwikkeld de bedoeling van die dingen was een motor te maken die net zo hardliep als een 100 cc maar een koppe;ling had een start motor en onderhouds vriendelijk

dus wat doe je dan gooi er 25 cc bij knijp de zaak aan alle kanten en hij gaat langer mee en loopt net zo hard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2005 11:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ok Thanks....

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2005 11:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Op de site van TKT staat dat de motori seven L4 32pk heeft.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2005 1:05 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zie die super versie ook niet meer op de site van seven staan alleen die 29 pk versie en de 32 pk versie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2005 6:37 pm 
Ik heb op de site van motoriseven gekeken en tot mijn verbazing hebben ze het veranderd. Een maand geleden stond er nog zeker weten 40 pk voor de TAG versie. Waarschijnlijk waren ze wel zo enthausiast over de motor, terwijl die nog niet eens op de testbank had gestaan ofsow...

Nu blijkt de motor 32 pk te hebben, dit valt wel mee. Een max/ rok en iame hebben allemaal zo rond de 30 pk, ga je ze tunen komt er misschien 1 a 2 pk bij. Het heeft met meerdere factoren te maken. Het is niet zo dat als je meer pk hebt, je ook daadwerkelijk sneller bent.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David