Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Te koud voor kartje??
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2005 7:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Drenthe
Ik ben vandaag eindelijk weer 'ns gaan rijden (glijden op natte baan)
nadat ik toch maar regenbanden had gemonteerd kreeg de kart (125 cc schakel) nog steeds niet goed op temperatuur.
In de pits de motor warm laten draaien.
Vanuit de pits met 60graden vertrokken, na een rondje weer op 40 graden.
Had de radiator intussen volledig afgeplakt....

Ben in het 2e rondje van de baan gescheurd doordat m'n gas open bleef hangen :shock: :shock:
gelukkig zit er een koppeling op anders was ik heeeel hard van de baan en in de bandenstapels gegaan (einde rechte stuk)

"bevroren carburateur" was het oordeel van een meer ervaren aanwezige..
Nu was het niet aan het vriezen ofzo..

zijn er kritische temperatuurgrenzen waarbij je kan rijden of zijn er handige voorkomtruucjes??

_________________
*
Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2005 7:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hmm, een bevroren carburateur heb ik nog nooit van gehoord in de kartwereld.
Op autogebied had je vroeger vaak een heveltje op het luchtfilter zitten dat ervoor zorgde dat de motor warmere lucht kreeg. Dit om bevriezen van de carburatuer in de winter te voorkomen.
Dat laatste heb ik zelf mee mogen maken, en uit zich in een stilvallen van de motor, omdat de benzine in de diverse kleine kanaaltjes in de carb. bevroren was.
Kan me niet voorstellen dat je gasschuif open blijft staan doordat de benzine in de carb. bevroren zou zijn, immers zou je kart dan ook stil moeten vallen ipv er als een gek vandoor te willen gaan.

Wat ze in de moterwereld weleens deden (weet niet of dat nog zo is) is een lampje in het luchtfilter plaatsen. Probleem is dan waar je de stroom vandaan haalt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2005 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 17, 2005 11:11 am
Berichten: 216
... hmm lijkt me geen leuke ervaring, maargoed even ter zake...

Wat auto met carburateur hebben, is een verwarmde inlaat... hier is een "slang" van boven de uitlaat naar de inlaat gemonteerd... hierbij krijg je voorverwarmde inlaatlucht, en zorgt ervoor dat de benzine niet gaat "klonteren" zoals ze dat noemen. ( mss dat je zoiets dergelijks kan maken)

Omdat het zo koud is en jij hard rijd, krijg je steeds die koude lucht langs je radiateur. Als je die afplakt moet de moter sneller op bedrijfstemperatuur komen.

Probeer de volgende keer als hij nog zo koud is je arm voor de radiateur te plaatsen zodat deze nog mider wind pakt... 40 graden is opzich niet erg... wel aan de lage kant.

Igg suc6 dermee.... als het niet lukt, zul je tog even moeten wachten totdat het warmer weer wordt :P

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2005 8:53 pm 

Geregistreerd: wo dec 22, 2004 10:51 pm
Berichten: 58
Woonplaats: den haag
het lijkt mij eerder dat er iets van zand tussen de naald en carburateur is gekomen . 1 korrel kan voor veel problemen zorgen(heb het een x gehad met me scooter gehad ).
De inlaat lucht verwarming zorgt ervoor dat de benzine deeltjes goed verdampen waardoor de lucht en benzine goed gemengd wordt. als benzine met deze temperaturen buite al zal bevriezen zoude ze in lapland geen auto kunne rijde (daar is vaak -30)

_________________
Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2005 11:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Sorry heb niet echt een direct verklaring.... maar een bevroren Carburateur vindt ik wel een hele gewaagde uitspraak.

1e Rotax Max Wintercup was het ca. 4 graden buiten en wind, dus dan voelt het nog kouder aan.
Daar heb ik meerdere rijders zien rijden met maar half afgeplakte radiateur en niemand kwam bevroren thuis van de rit.

Vandaag was het ook koud maar niet zo koud, dat het verschil heel groot zou zijn.

Heb jij geen verstopte filter in je carburateur of een van de sproeiers ???
Dat je gas blijft hangen kan te maken hebben met slechte smering van de kabel of dat de buitenkabel op het randje van de ingang carburateur blijft hangen.

Zelf zou ik de Carb eraf halen, helemaal uit elkaar halen netjes
schoonmaken en die delen smeren die daar behoefte aan hebben, weet
zeker dat je de volgende keer (ook met koud weer) geen bevroren Carb
krijgt.

Zie het als een samenloop van omstandigheden. Sommige dingen gebeuren gewoon zonder dat je daar een verklaring voor hebt.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 5:50 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
Dat je gas blijft hangen kan te maken hebben met slechte smering van de kabel


of je kabel is vochtig van binnen wat bevroren is ?????


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 5:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Je moet er gewoon voor zorgen dat alles aan je kart in topconditie is! Dus een avondje in de week sleutelen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 7:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Hm.. ik heb, toen ik nog 100cc junior reed, ook eens gehad dat de carburateur het niet goed meer deed en braam zei toen ook dat 'ie bevroren was.. naja.. niet helemaal vastgevroren ofzo :P maar weet ik veel...

Ik heb trouwens anderhalve week geleden in berghem gereden en toen was het ook max. 5 graden. Ik moest inrijden en dus moest mijn motortemperatuur op 70 graden zitten.. uiteindelijk had ik 73 graden ofzo.. dus warm krijgen kun je je motor wel hoor! Nou moet ik wel zeggen dat we de radiateur van voren en achter hadden dichtgeplakt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
R-Max11,

Zoals het hoort dus...... (dichtplakken)

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 7:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
jaja! DUCKTAPE (of hoe schrijf je zoiets???) 4-EVER :P:P:P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 7:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Ja..... Die lekkere dikke banen grijze tape !!!
Ducktape rulezz!! :lol:
Duurt ook wel superlang af en toe voor je bandjes GOED op temperatuur zijn..... 8-[

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
valt wel mee..

Met mijn M-tecje een rondje ofzo!

Dusz:
Ducktape & M-tec ruleszzz

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee R-Max11 had Braam nog tips dan om het eventuele bevriezen van de carburateur tegen te gaan.
(denk trouwens nogsteeds dat de carb. van Robbiefumi niet bevroren was hoor).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
uhm.. ??? da's al weer een tijdje geleden he..

ik weet het niet meer,... als ik eraan denk, zal ik het hem de volgende keer vragen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2005 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ja , doe dat... ook wij willen het wel van een oude rot in het vak leren.

Thx.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David