Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Carb rotaxmax afstellen
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 3:38 pm 

Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:20 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Middelharnis
Ik ga mijn kart maar eens helemaal in orde maken proberen te maken zodat ik 27 mei veel kan rijden en weinig problemen hoop te hebben. Mijn kart startte bijzonder lastig en liep ook niet echt lekker. Na ga ik eerst de carb eens goed schoonmaken en daarna proberen de boel zo af te stellen dat het fatsoenlijk start en loopt.

In de operators manual kan ik niet vinden wat de basisafstelling van de mengsel- en stationairschroef van een rotaxmax sr moet zijn. Wie kan me dat vertellen?
Thanks!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Nu... we gaan een poging doen !

Carb...
- Je kan het beste de carb even schoonmaken met gewone benzine;
- aan de zijkant zit een grote moer (nr.10) daarachter bevind zich een kleine filter, ook deze schoonmaken;
- check aan de onderkant (flotterkamer) welke sproeier er nu inzit.. staat er heel klein op (grootste koper moertje die je daar ziet)
- de lucht/mengsel schroef, moet je helemaal dichtdraaien en dan 1,5 hele slagen opendraaien
- zorg bij hetmonteren dat zowel de luchtfilter als de inlaatstukrubber goed op de carb zitten zodat er geen valse lucht bij kan.

Motor:
- wanneer is deze voor het laatst gereviseerd en hoe lang heb je toen gereden (volgens mij bijna niets)??
- oude carterolie er uit (onderste bout aan stoelzijde, zie manual)
- dan even nieuwe olie er in (bout er nog niet in draaien) en deze even laten lekken.
- bout er in... niveaubout (zie manual) er uit;
- vervolgens volgooien met nieuwe olie (let op, is niet echt veel)
- als de olie uit het niveauboutje loopt dan stoppen met tappen en boutje vastdraaien;
- luchtfilterspons vervangen (5 euro)
- uitlaatdoek vervangen (12 euro)
- alle benzineleidingen (ook in de tank) vervangen (2 meter slang is genoeg)
- Powervalve goed schoonmaken (WD40 bv)
- check of de pakking niet kapot is en er goed op zit (denk om het kleine gaatje)
- heb jij nog locktite op je vliegwiel en moer aangebracht toe je de koppeling en het vliegwiel vervangen hebt ? moet wel, anders laat deze los.

- Goed poetsen.....

en dan zou hij klaar moeten zijn voor de inwijdingsrit!

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 5:47 pm 

Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:20 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Middelharnis
Thanks Paulo!!
Uitlaat, luchtfilter, koppeling, powervalve en elektrisch had ik al gedaan. Op de koppeling heb ik de loctite gedaan die in de manual staat.

Volgens mijn ID kaart is de motor nog nooit gereviseerd en is hij van 7-2005. Ik zelf heb er 4 rondjes mee gereden...
De accu's hangen al een tijd aan de druppellader, dus dat moet ik geen probleem zijn.

Blijft alleen het uitlijnen nog over en dan zou er niets meer mis moeten gaan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik zou in ieder geval de motor laten revisieren..... doe je dat niet nu,
dan moet je dat nog wel voor de zomer doen.
Je weet niet hoeveel hij gedraait heeft en is het dus listig om gewoon door te rijden.
Met mijn oude kart ben ik ook doorgereden en toen kadeng.... 500 euro schade.

Als de motor nog goed is gaat er alleen een zuiger + veer is en dat is ca. 100 euro.. een hele revisie ben je al gauw 240 euro kwijt (mits er niets kapot is)

Uitlijnen kan ik ook wel voor je doen.

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 11:29 pm 

Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:20 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Middelharnis
Ik laat de motor dan wel even reviseren, carb is inmiddels ook schoon. een wonder dat hij zo slecht liep met een powervalve die vast zat, geen brandstoffilter en een 174 sproeier met verkeerde vertanding.
Relaxed dat je hem wilt uitlijnen Paulo!

Volgende week zit ik voor mijn werk in A'Dam dus dan kan ik gelijk onderdelen halen. Waar kan ik het best mijn motor laten reviseren?
Ik geloof dat dit wel een beetje off-topic wordt...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2007 6:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
paulo27,

ook zit hier de onderuit sproeier bij als je kart te langzaam opvind trekken doe daar eens een 30/30 sproeier in er zal nu een standaard 60/60 inzitten, deze zorgt ervoor dat je onderin nog veel sneller optrekt.

misschien ook een tip voor je.

als je vind dat je powervalve te laat uitkomt, draai de powervalve helemaal dicht en doe 7,5 slagen open.

dan zou hij goed moeten staan.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2007 9:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Bobby....

Heb ik al de sproeier.... bedankt voor de tip.

Mijn Powervalve staat 12 slagen open, anders heb ik bovenin te weinig
power.

Thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2007 8:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
Powervalve kan je rustig helemaal dicht draaien. Dit heeft geen gevolgen voor de trekkracht boven in, je krijgt alleen meer onderin.

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2007 6:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
@ Jeroen Eggink,

mijn motor komt tot 13,500 toeren, hoe kan ik deze opschroeven ??

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2007 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
Haha, mooi dit!
Je weet alles te vertellen over sproeiers, tandwielen, afstellingen etc.
En dan kom je met zo`n vraag.

Mischien een andere tandwielverhouding proberen?

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Laatst bijgewerkt door mats op ma apr 16, 2007 4:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2007 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
houd jij maar je commentaar voor je !!

was gewoon even een vraag voor de duidelijkheid.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2007 5:32 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ha ha zegel der af en tunen maar :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2007 10:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,

Een beetje normaal doen tegen elkaar mag ook....

Bobby...
Wat Mats zegt over de tandwielverhouding is uiteraard een hele goede, maar wat ook vaak het probleem is dat je sponsje van je luchtfilter niet meer goed doorlaat (5 euro) en ook het vervangen van je uitlaatfilterdoek geeft meer beademing en hierdoor gaat de motor ook vaak wat meer door in de toeren.

Ik zou de laatste 2 opties zeker doen, kosten samen ca. 20 euro en 10 minuten werk en dan kan je zien (met dezelfde tandwielverhouding) of
dat wat verschil uitmaakt.

Je kan daarna altijd de tandwielverhouding gaan aanpassen (groter tanwiel achter is meer toeren)

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2007 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
Paulo,

ik denk dat ik het probleem van Bobby al heb opgelost, hij reed namelijk met 13-81, hierdoor loopt de kart wel hard, maar pas heel laat, hij trekt veel minder hard op. Hij kan beter 12-78 of 12-79 gaan rijden, zou hij gaan proberen

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2007 7:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
@ paulo27,

uitlaatfilterdoek vervang ik om de 5 uur, dus daar zal het niet aan liggen maar toch bedankt voor de tip :LL

ook word de filterspons elke 10 uur schoongemaakt.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David