Auteur |
Bericht |
owkarting
|
Geplaatst: vr apr 13, 2007 3:58 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:08 pm Berichten: 13
|
hoi, ik heb een yamaha cross motor. deze motoren hebben een power valve. nou weet ik wat een power valve is maar ik hoorde laatst een keer dat iemand de kleppen had vast gezet. en dan zo dat de poort zo groot mogelijk is. dus zoals ze normaal ook staan bij de hoge toeren.
nu is mijn vraag of er iemand hier is die dit ook heeft of heeft gedaan? en wat de ervaring er van is? mis je dan namelijk niet veel trekkracht?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: vr apr 13, 2007 4:34 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je snel rijd zul je de power valve klep altijd open hebben aan gezien je dan altijd bovenin de toeren rijd
vandaar dat de icc motor geen power valve heeft
maar vast zetten lijkt me geen voordeel te geven
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Sendatje
|
Geplaatst: vr apr 13, 2007 4:43 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
Voordeel heb je er niet van. Als je een keer misschakelt of je komt onder in je toeren terecht dan is zo'n powervalve handig.
Maar net als Joris zegt, als je snel rijd dan staat ie toch de hele tijd open.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
owkarting
|
Geplaatst: za apr 14, 2007 8:01 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:08 pm Berichten: 13
|
oke dit snap ik allemaal. maar dit had ik zelf ook al een beetje in gedachten. maar er is hier niet iemand die het heeft, ofwel.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |