Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kan me een moer schelen
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2007 10:53 pm 

Geregistreerd: di okt 31, 2006 12:07 am
Berichten: 45
Woonplaats: R'dam
Mag maar niet lukken om als beginner langer dan plm 5 min te genieten van rondjes rijden met een kart op circuit. Natuurlijk schade en schandeverhalen en goedkoop is duurkoop ken ik. Maar nu zou ik van het technisch intellect willen horen of -na 5 pogingen en een 2e blok- iemand het volgende ooit meemaakte:

Vandaag op Strijen; prachtig weer geen wolkje aan de lucht, een professioneel gereviseerd blok. Na wat minimale probleempjes (uitlaat los, vette bougie) geeft de meter aan dat water rond de 50 gr komt, dus de gaskraan kan open. Waanzinnig eindelijk de power van een (weliswaar gedateerd) heus ICC blok controleren valt niet mee, dus een spin en afslaand blok; nog geen wolk aan de lucht. Kart in de pits geduwd, schoongemaakt en nieuwe bougie erin en gaan met die Marbenaan. Muurvast bij aanduwen. Had ie al eerder voor de revisie gehad. Eerste wolkje aan de lucht. Maar we hebben geleerd: kopje eraf en schade bekijken. Ja dus behoorl;ijke kras in nicasil en put in spoelpoort. Geen reguliere vastloper zo te zien.

Komt een medekarter langs en kijkt in carter om vervolgens restanten van wat een M6 moer lijkt eruit te vissen: Hoe komt een M6 moer in carter?
Toen begon het bij mij zachtjes te regenen..........!?

Wie het weet mag het zeggen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2007 11:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
ik weet het wel: een overijverige monteur die je blok probeerde te reviseren en extra onderdelen probeerde toe te voegen?

Getuigen erbij halen en terug gaan naar de kartshop en ze moeten het maar vergoeden. Ze zullen niet express een moertje erin laten vallen, maar het is hun fout, dus zij moeten herstellen.

----
Ik snap je probleem, ik heb vooralsnog ook nog geen 10minuten aan een stuk kunnen rijden. Vandaag een kapotte krukaslager gekregen en meer gekloot en kwam de verkoper tegen (dealer), erover gepraat en ik kan deze week een ander blok komen halen op zijn kosten.

Een beetje dealer zou dat bij jouw ook moeten doen, of hij zal zijn naam flink schaden.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2007 11:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das wel balen Ziggy, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, al heb ik wel verhalen gehoord van mensen waarbij van alles en nog wat het blok ingevlogen is (steentjes enzo). Met de moderne luchtfilters is dat tegenwoordig alleen niet meer mogelijk.

De vraag is waar dat boutje vandaan zou kunnen komen. Ik vraag me af of een blok nog 5 minuten probleemloos draait als een monteur het moertje achtergelaten heeft in je blok. De vraag is ook waar het moertje gezeten kan hebben als het niet van buitenaf gekomen is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 12:05 am 

Geregistreerd: di okt 31, 2006 12:07 am
Berichten: 45
Woonplaats: R'dam
David schreef:
Das wel balen Ziggy, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, al heb ik wel verhalen gehoord van mensen waarbij van alles en nog wat het blok ingevlogen is (steentjes enzo). Met de moderne luchtfilters is dat tegenwoordig alleen niet meer mogelijk.

De vraag is waar dat boutje vandaan zou kunnen komen. Ik vraag me af of een blok nog 5 minuten probleemloos draait als een monteur het moertje achtergelaten heeft in je blok. De vraag is ook waar het moertje gezeten kan hebben als het niet van buitenaf gekomen is.
Inderdaad David: kan een moertje via luchtfilter/membraam in carter komen? Lijkt me ook hoogst onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.
Is het ergens vanuit carter losgekomen? Zou niet weten waar een M6je in het carter/aan de drijfstang zit (dus nergens)

Duidelijke krassporen tussen de krukwangen (lijkt wel de titel van een spannend jongensboek) geven aan dat het M6je danig in het carter tekeer is gegaan.

Kan dan door de spin (kart vloog over verhoogde berm in de plastic strobalen) de moer omhoog zijn gekomen om in een spoelpoort de vastloper te maken tijdens het erna aanduwen?

Ik ben zo benieuwd hoe betreffende reparateur dit gaat verklaren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 03, 2006 10:18 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Nijmegen
Mooi klote voor je ziggy.
Had je hem bij een dealer gekocht of onderhoud
laten doen?
Volgens mij horen er aan de binnekanten helemaal
geen moertjes te zitten.
Kan het niet zijn gebeurt, dat je de bougie schoon
gemaakt hebt en dat er per ongeluk een boutje
door je bougie opening gevallen is.

En die cilinder kun je niet laten ophonen of niet?
Was het niet dat er dan een nieuwe nicasil laag moet
worden ingedaan??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 5:46 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm het zit je niet echt mee is het wel

dat dat moertje door de motor is gegaan kan overigens best reken maar een uit hoeveel liter per miniut er door het motortje gaat das meer dan een gemiddelde stof zuiger

kijke eens of de airbox nog vast zit daar kan wel eens een m6 moertje vandaan komen

ik denk dat je weer een nieuwe nikasil moet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 9:09 pm 

Geregistreerd: di okt 31, 2006 12:07 am
Berichten: 45
Woonplaats: R'dam
Neen Joris het zit niet mee :cry: ; misschien ga ik toch maar postzegels verzamelen: heb je helemaal zelf in de hand en je kan toch lekker scheuren....

Dat het moertje door de motor is gegaan is gebleken; daar is geen twijfel over.
Maar hoe een M6je binnenkomt is the question :roll: : Heeft mr X uit S in zijn drift een moertje laten vallen bij het herstellen van de eerste/voorgaande vastloper (na 3 minuten)??

Kan haast niet anders;
Stel je voor: motor wordt daarna draaiend afgeleverd en ik als klant heb niet anders gedaan dan, voordat ik gisteren weer eens ging rijden:
1. luchtfilter gemonteerd
Na 2 ronden
2. bougie verwisseld

ad1. Moer zou dan in de filter hebben moeten zitten: alsof je dat tijdens monteren niet merkt dat er wat rammelt; en vervolgens moet de moer door de membramen gezogen worden.
ad2. tijdens het verwisselen van de bougie moet de M6 in de verbrandingsruimte gevallen zijn: moet niet nog gekker worden :evil: zou ik zeggen. En de zuigerbodem had dan duidelijke sporen moeten vertonen.

Voor mij staat vast dat -tijdens een heftige sleutelactie- de moer in de carterruimte terecht is gekomen. Daar bij de eerste slagen van de motor in stukjes op de carterbodem is blijven liggen en tot het moment na de spin (door de verticale schokken) van de kart vrij is gekomen en in de spoelpoort is gezogen; Om vervolgens door de opgaande zuiger geplet te worden en de (lichte) vastloper te veroorzaken. (zoals de zuigersporen laten zien :!: )

Maar hoe vertel het je het mr X uit S. Als die je al -na de eerdere problemen- heeft neergezet als de grootste sukkel uit het circuit; en je kart heeft bestempeld als het ergste geval van skelterritus :P uit zijn loopbaan?

We gaan het meemaken.
Morgen sta ik in S op de stoep.

Wordt vervolgd.


Laatst bijgewerkt door ziggy op di maart 13, 2007 8:33 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 9:17 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
nouw suc6 zou ik zegge he :P:P

en je moe er niks van aan treke wat mense van je denke of van je kart denke zolang je maar fijn de baan rond komt vind ik

ik was gister 1 van de sloomste ma had tog wel meeste lol ongeveer :P:P

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ziggy, veel succes, ik snap natuurlijk dat je baalt als een stekker en hoop dat het toch allemaal goed komt.
Oh ja, bij jou zit je luchtfilter aan de achterkant van het blok he (aparte ICC), dus dan is het nog moeilijker om een moertje "op te zuigen" van buitenaf.
Door de membraanplaatjes gaan is trouwens absoluut geen probleem helaas, maar goed.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
ziggy schreef:
Voor mij staat vast dat -tijdens een heftige sleutelactie- de moer in de carterruimte terecht is gekomen. Daar bij de eerste slagen van de motor in stukjes op de carterbodem is blijven liggen en tot het moment na de spin (door de verticale schokken) van de kart vrij is gekomen en in de spoelpoort is gezogen; Om vervolgens door de opgaande zuiger geplet te worden en de (lichte) vastloper te veroorzaken. (zoals de zuigersporen laten zien :!: )




Dit 'lijkt' het meest waarschijnlijke, zeker weten doe je het echter nooit.

Enorm balen heej, succes morgen in S. (Heb een flauw vermoeden dat deze plaats 5 letters telt.)

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 11:26 pm 

Geregistreerd: di okt 31, 2006 12:07 am
Berichten: 45
Woonplaats: R'dam
Leuk en troostend om jullie medeleven te lezen: bedankt.

Hoop dat je je zuiger er nooit zo uit haalt na revisie en 5 rondjes Strijen:

Afbeelding
Luchtfilter was bevestigt met tie-rap en slangenklem, dus geen moertjes betrokken.
Probeer eens tijdens korte bougie-wisseling M6 in bougiegat te laten vallen:!: Wie weet nog een opening om binnen te komen :?:

Hoe meer ik de gebeurtenis overdenk, hoe verklaarbaarder hij wordt. Tenzij er zich onder de forumleden een Jorg Muller meldt, die me overtuigt van een ander verloop. (JM kennen jullie vast wel: de ultra 2takt tuner der tuners -zie ook Internet).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2007 8:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 03, 2006 10:18 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Nijmegen
Je zegt in je openings topic , het lijkt een M6 boutje.
Je hebt toevallig geen foto of zo, het kan maar goed ook
wat anders zijn.
Misschien iets wat van je vorige vastloper is blijven liggen
in de carter, je zal niet de eerste zijn waar bij dat gebeurt.
In ieder geval succes met de af handeling.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2007 9:01 am 

Geregistreerd: di okt 31, 2006 12:07 am
Berichten: 45
Woonplaats: R'dam
MG schreef:
Je zegt in je openings topic , het lijkt een M6 boutje.
Je hebt toevallig geen foto of zo, het kan maar goed ook
wat anders zijn.
Misschien iets wat van je vorige vastloper is blijven liggen
in de carter, je zal niet de eerste zijn waar bij dat gebeurt.
In ieder geval succes met de af handeling.

Kijk zelf maar:

Afbeelding
(M8 en M6 in oorspronkelijke vorm ernaast, zoals je al wel gezien hebt)

Blijven liggen, niet van de vorige vastloper, maar wel na de uitgevoerde handelingen bij de revisie. En dan te bedenken dat de rest (plm.70%) al door de uitlaat is verdwenen (of nog steeds vermalen onderin carter ligt).

Wie wil experiment uithalen om te kijken of je 100% kunt halen, zonder vastloper?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2007 10:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Eh Ziggy je wilt hem toch niet aansteken he!! :shock: , ik zie dat je de lucifer al klaar hebt liggen.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2007 12:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 03, 2006 10:18 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Nijmegen
Hey ziggy ben al bij die zaak geweest om verhaal te halen?
Blijft vreemd, maar het is tehopen dat ze je wel tegemoet willen komen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David