Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
kan me een moer schelen https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=2437 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | ziggy [ zo maart 11, 2007 10:53 pm ] |
Berichttitel: | kan me een moer schelen |
Mag maar niet lukken om als beginner langer dan plm 5 min te genieten van rondjes rijden met een kart op circuit. Natuurlijk schade en schandeverhalen en goedkoop is duurkoop ken ik. Maar nu zou ik van het technisch intellect willen horen of -na 5 pogingen en een 2e blok- iemand het volgende ooit meemaakte: Vandaag op Strijen; prachtig weer geen wolkje aan de lucht, een professioneel gereviseerd blok. Na wat minimale probleempjes (uitlaat los, vette bougie) geeft de meter aan dat water rond de 50 gr komt, dus de gaskraan kan open. Waanzinnig eindelijk de power van een (weliswaar gedateerd) heus ICC blok controleren valt niet mee, dus een spin en afslaand blok; nog geen wolk aan de lucht. Kart in de pits geduwd, schoongemaakt en nieuwe bougie erin en gaan met die Marbenaan. Muurvast bij aanduwen. Had ie al eerder voor de revisie gehad. Eerste wolkje aan de lucht. Maar we hebben geleerd: kopje eraf en schade bekijken. Ja dus behoorl;ijke kras in nicasil en put in spoelpoort. Geen reguliere vastloper zo te zien. Komt een medekarter langs en kijkt in carter om vervolgens restanten van wat een M6 moer lijkt eruit te vissen: Hoe komt een M6 moer in carter? Toen begon het bij mij zachtjes te regenen..........!? Wie het weet mag het zeggen. |
Auteur: | Manders Racing [ zo maart 11, 2007 11:01 pm ] |
Berichttitel: | |
ik weet het wel: een overijverige monteur die je blok probeerde te reviseren en extra onderdelen probeerde toe te voegen? Getuigen erbij halen en terug gaan naar de kartshop en ze moeten het maar vergoeden. Ze zullen niet express een moertje erin laten vallen, maar het is hun fout, dus zij moeten herstellen. ---- Ik snap je probleem, ik heb vooralsnog ook nog geen 10minuten aan een stuk kunnen rijden. Vandaag een kapotte krukaslager gekregen en meer gekloot en kwam de verkoper tegen (dealer), erover gepraat en ik kan deze week een ander blok komen halen op zijn kosten. Een beetje dealer zou dat bij jouw ook moeten doen, of hij zal zijn naam flink schaden. |
Auteur: | David [ zo maart 11, 2007 11:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Das wel balen Ziggy, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, al heb ik wel verhalen gehoord van mensen waarbij van alles en nog wat het blok ingevlogen is (steentjes enzo). Met de moderne luchtfilters is dat tegenwoordig alleen niet meer mogelijk. De vraag is waar dat boutje vandaan zou kunnen komen. Ik vraag me af of een blok nog 5 minuten probleemloos draait als een monteur het moertje achtergelaten heeft in je blok. De vraag is ook waar het moertje gezeten kan hebben als het niet van buitenaf gekomen is. |
Auteur: | ziggy [ ma maart 12, 2007 12:05 am ] |
Berichttitel: | |
David schreef: Das wel balen Ziggy, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, al heb ik wel verhalen gehoord van mensen waarbij van alles en nog wat het blok ingevlogen is (steentjes enzo). Met de moderne luchtfilters is dat tegenwoordig alleen niet meer mogelijk. Inderdaad David: kan een moertje via luchtfilter/membraam in carter komen? Lijkt me ook hoogst onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.
De vraag is waar dat boutje vandaan zou kunnen komen. Ik vraag me af of een blok nog 5 minuten probleemloos draait als een monteur het moertje achtergelaten heeft in je blok. De vraag is ook waar het moertje gezeten kan hebben als het niet van buitenaf gekomen is. Is het ergens vanuit carter losgekomen? Zou niet weten waar een M6je in het carter/aan de drijfstang zit (dus nergens) Duidelijke krassporen tussen de krukwangen (lijkt wel de titel van een spannend jongensboek) geven aan dat het M6je danig in het carter tekeer is gegaan. Kan dan door de spin (kart vloog over verhoogde berm in de plastic strobalen) de moer omhoog zijn gekomen om in een spoelpoort de vastloper te maken tijdens het erna aanduwen? Ik ben zo benieuwd hoe betreffende reparateur dit gaat verklaren. |
Auteur: | MG [ ma maart 12, 2007 9:27 am ] |
Berichttitel: | |
Mooi klote voor je ziggy. Had je hem bij een dealer gekocht of onderhoud laten doen? Volgens mij horen er aan de binnekanten helemaal geen moertjes te zitten. Kan het niet zijn gebeurt, dat je de bougie schoon gemaakt hebt en dat er per ongeluk een boutje door je bougie opening gevallen is. En die cilinder kun je niet laten ophonen of niet? Was het niet dat er dan een nieuwe nicasil laag moet worden ingedaan?? |
Auteur: | joris [ ma maart 12, 2007 5:46 pm ] |
Berichttitel: | |
hmmm het zit je niet echt mee is het wel dat dat moertje door de motor is gegaan kan overigens best reken maar een uit hoeveel liter per miniut er door het motortje gaat das meer dan een gemiddelde stof zuiger kijke eens of de airbox nog vast zit daar kan wel eens een m6 moertje vandaan komen ik denk dat je weer een nieuwe nikasil moet |
Auteur: | ziggy [ ma maart 12, 2007 9:09 pm ] |
Berichttitel: | |
Neen Joris het zit niet mee ; misschien ga ik toch maar postzegels verzamelen: heb je helemaal zelf in de hand en je kan toch lekker scheuren.... Dat het moertje door de motor is gegaan is gebleken; daar is geen twijfel over. Maar hoe een M6je binnenkomt is the question : Heeft mr X uit S in zijn drift een moertje laten vallen bij het herstellen van de eerste/voorgaande vastloper (na 3 minuten)?? Kan haast niet anders; Stel je voor: motor wordt daarna draaiend afgeleverd en ik als klant heb niet anders gedaan dan, voordat ik gisteren weer eens ging rijden: 1. luchtfilter gemonteerd Na 2 ronden 2. bougie verwisseld ad1. Moer zou dan in de filter hebben moeten zitten: alsof je dat tijdens monteren niet merkt dat er wat rammelt; en vervolgens moet de moer door de membramen gezogen worden. ad2. tijdens het verwisselen van de bougie moet de M6 in de verbrandingsruimte gevallen zijn: moet niet nog gekker worden zou ik zeggen. En de zuigerbodem had dan duidelijke sporen moeten vertonen. Voor mij staat vast dat -tijdens een heftige sleutelactie- de moer in de carterruimte terecht is gekomen. Daar bij de eerste slagen van de motor in stukjes op de carterbodem is blijven liggen en tot het moment na de spin (door de verticale schokken) van de kart vrij is gekomen en in de spoelpoort is gezogen; Om vervolgens door de opgaande zuiger geplet te worden en de (lichte) vastloper te veroorzaken. (zoals de zuigersporen laten zien ) Maar hoe vertel het je het mr X uit S. Als die je al -na de eerdere problemen- heeft neergezet als de grootste sukkel uit het circuit; en je kart heeft bestempeld als het ergste geval van skelterritus uit zijn loopbaan? We gaan het meemaken. Morgen sta ik in S op de stoep. Wordt vervolgd. |
Auteur: | fun racer [ ma maart 12, 2007 9:17 pm ] |
Berichttitel: | |
nouw suc6 zou ik zegge he :P en je moe er niks van aan treke wat mense van je denke of van je kart denke zolang je maar fijn de baan rond komt vind ik ik was gister 1 van de sloomste ma had tog wel meeste lol ongeveer :P |
Auteur: | David [ ma maart 12, 2007 9:41 pm ] |
Berichttitel: | |
Ziggy, veel succes, ik snap natuurlijk dat je baalt als een stekker en hoop dat het toch allemaal goed komt. Oh ja, bij jou zit je luchtfilter aan de achterkant van het blok he (aparte ICC), dus dan is het nog moeilijker om een moertje "op te zuigen" van buitenaf. Door de membraanplaatjes gaan is trouwens absoluut geen probleem helaas, maar goed. |
Auteur: | Fart [ ma maart 12, 2007 10:10 pm ] |
Berichttitel: | |
ziggy schreef: Voor mij staat vast dat -tijdens een heftige sleutelactie- de moer in de carterruimte terecht is gekomen. Daar bij de eerste slagen van de motor in stukjes op de carterbodem is blijven liggen en tot het moment na de spin (door de verticale schokken) van de kart vrij is gekomen en in de spoelpoort is gezogen; Om vervolgens door de opgaande zuiger geplet te worden en de (lichte) vastloper te veroorzaken. (zoals de zuigersporen laten zien )
Dit 'lijkt' het meest waarschijnlijke, zeker weten doe je het echter nooit. Enorm balen heej, succes morgen in S. (Heb een flauw vermoeden dat deze plaats 5 letters telt.) |
Auteur: | ziggy [ ma maart 12, 2007 11:26 pm ] |
Berichttitel: | |
Leuk en troostend om jullie medeleven te lezen: bedankt. Hoop dat je je zuiger er nooit zo uit haalt na revisie en 5 rondjes Strijen: Luchtfilter was bevestigt met tie-rap en slangenklem, dus geen moertjes betrokken. Probeer eens tijdens korte bougie-wisseling M6 in bougiegat te laten vallen:!: Wie weet nog een opening om binnen te komen Hoe meer ik de gebeurtenis overdenk, hoe verklaarbaarder hij wordt. Tenzij er zich onder de forumleden een Jorg Muller meldt, die me overtuigt van een ander verloop. (JM kennen jullie vast wel: de ultra 2takt tuner der tuners -zie ook Internet). |
Auteur: | MG [ di maart 13, 2007 8:51 am ] |
Berichttitel: | |
Je zegt in je openings topic , het lijkt een M6 boutje. Je hebt toevallig geen foto of zo, het kan maar goed ook wat anders zijn. Misschien iets wat van je vorige vastloper is blijven liggen in de carter, je zal niet de eerste zijn waar bij dat gebeurt. In ieder geval succes met de af handeling. |
Auteur: | ziggy [ di maart 13, 2007 9:01 am ] |
Berichttitel: | |
MG schreef: Je zegt in je openings topic , het lijkt een M6 boutje.
Je hebt toevallig geen foto of zo, het kan maar goed ook wat anders zijn. Misschien iets wat van je vorige vastloper is blijven liggen in de carter, je zal niet de eerste zijn waar bij dat gebeurt. In ieder geval succes met de af handeling. Kijk zelf maar: (M8 en M6 in oorspronkelijke vorm ernaast, zoals je al wel gezien hebt) Blijven liggen, niet van de vorige vastloper, maar wel na de uitgevoerde handelingen bij de revisie. En dan te bedenken dat de rest (plm.70%) al door de uitlaat is verdwenen (of nog steeds vermalen onderin carter ligt). Wie wil experiment uithalen om te kijken of je 100% kunt halen, zonder vastloper? |
Auteur: | Fart [ di maart 13, 2007 10:11 am ] |
Berichttitel: | |
Eh Ziggy je wilt hem toch niet aansteken he!! , ik zie dat je de lucifer al klaar hebt liggen. |
Auteur: | MG [ di maart 13, 2007 12:50 pm ] |
Berichttitel: | |
Hey ziggy ben al bij die zaak geweest om verhaal te halen? Blijft vreemd, maar het is tehopen dat ze je wel tegemoet willen komen. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |