Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen 100cc rotax
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Kozen
Hoi, Eerst en vooral, heb rotax 100cc luchtgekoelde blok, met membranen en ontsteking aan de kant van mijn ketting.
Blok is volledig gereviseerd, carburateur is een Ibea L2, heb net alle pakkingen tussen motor en carb + membranen vervangen, ook dichting en nieuw dekseltje vanboven erop gezet. carburateur kwam van vorige blok af en bolde perfect. Onsteking ik hem goede vonk en alles is terug proper gemaakt en bougie is nieuw. Benzine toevoer is ook goed.
Waar kan mijn probleem liggen?
Gisteren ging hij op de pitskar aan de gang, ging vrij goed, maar niet super zuiver. Eens op de baan met mij erin ging hij op rolantie en zodra ik op gas kwam viel hij uit. Carb heeft de basisafstelling gekregen.
Ik weet het totaal niet meer, mischien iemand van jullie?
Met groeten

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 6:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heb je de juiste mengverhouding?


Laatst bijgewerkt door David op zo feb 25, 2007 6:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 6:21 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
welke olie en meng verhouding ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 6:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Kozen
Denicol kart olie en total brandstof, 1 op 19 is die gemengd, bij vorige motor ook gebruikt en ging er goed bij.
En nu wilt hij ook niet meer aan de gang op pitskar, heb net nog eens alles nagekeken, maar ben echt ten einde raad, weet het zelf niet meer :shock:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 6:30 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
welke denicol?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 6:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Kozen
Die ijzeren kannen, kan nu niet op naar komen. Geloof kart lube met power stroke of zoiets

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 7:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
vonkt de bougie nog wel ???
als de bougie nat is dan staat de carb (denk ik) te rijk (te veel brandstof dacht ik)
ik heb niet veel verstand , zeg maar niks , van een 100 cc
dus mischien zit ik er naast

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Kozen
Ja, die vonkt goed

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
Je zei dat de benzinetoevoer goed is, dus neem ik aan dat je benzine in de cilinder hebt...
Maar toch: is de bougie wel nat na het starten?
Nee? Benzine toevoer niet goed: maak leiding zuiver en maak carb. open en monteer alles opnieuw.

Toch wel benzine in de cilinder?

Heb je de bouten van de carb+membraan goed strak (ook niet tè strak bij aluminium, want dan ligt de draad eruit) aangedraait, en de schroeven van de carburateurdekseltjes goed aangedraait? Het kan namelijk gebeuren dat hij hier valse lucht aan kan zuigen en zodoende de verkeerde lucht/brandstof verhouding krijgt en niet aanslaat.

Is het dat ook niet? Draai je bougie eruit en doe een theelepeltje benzine in je cilinder (ik doe het met een dokterspuitje). Bougie erop en starten.

Nog niks?
Welke bougie heb je? Probeer een hetere, misschien dat het dan wel lukt. Bijvoorbeeld een NGK B10EG.

Nog niks?
Koop een rotax max! :lol: (geintje, 100cc is het leukste wat er is)

Succes, en post je resultaten ff!

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 9:55 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik denk dat je een vol syntheeth heb gebruikt en die zijn veel dikker dan een half syntheet het probleem is dan dat 1 op 19 veel te vet is en dan loopt je motor wel ff maar niet al te lang


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 10:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
nee joris,

dat maakt niks uit, ik rijd ook op volsyntheet 1:17-1:18 en ook niks aan het handje (op t gat in de zuiger na dan......., maar dat kwam door de sproeiers te krap zetten)

Het zal niet aan die olie liggen, hij moet ook dan gewoon aanslaan

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 10:35 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als het deze olie is dan moet het goed zijn
(dan is er niks aan de hand met de olie of mengverhouding)

http://www.denicol.be/productfotos/2-kart.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 10:41 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
@ mander er zit nogal veel verschil tussen een half of een volsyntheet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Kozen
Ja, ja het is die olie.
Heb benzine, alle schroeven zijn stevig aangedraait, zal morgen theelepel proberen en eens kijken , zal dan posten, merci

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2007 10:02 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Ik heb laatst het zelfe probleem gehat ik gebruik ook die olie dat is goede olie ik stook 1:19
Draai je bougie eruit en de zuiger op de 0 stand doe een theelepeltje benzine in je cilinder (Neem een nieuwe bougie) en de sproeier de standaart inst.

Dan moet hij aan slaan als hij loopt laat hem warm lopen, hij zal wel deftig roken dat is ok.

Dan neem je de sproeier wat de benz.toevoer regelt en je laat de Motor op ± 3000 toeren draaien.( Bij mij de linker sproeier)

Dan draai de sproeier zo dat de rook minder wordt en hij goed op het gas reageerd dat hoor je, en de rook is weg.

En dan loopt de Motor ook weer goed :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David