Auteur |
Bericht |
Guy_Fil
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:18 pm |
|
Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm Berichten: 34 Woonplaats: Kozen
|
Hoi, Eerst en vooral, heb rotax 100cc luchtgekoelde blok, met membranen en ontsteking aan de kant van mijn ketting.
Blok is volledig gereviseerd, carburateur is een Ibea L2, heb net alle pakkingen tussen motor en carb + membranen vervangen, ook dichting en nieuw dekseltje vanboven erop gezet. carburateur kwam van vorige blok af en bolde perfect. Onsteking ik hem goede vonk en alles is terug proper gemaakt en bougie is nieuw. Benzine toevoer is ook goed.
Waar kan mijn probleem liggen?
Gisteren ging hij op de pitskar aan de gang, ging vrij goed, maar niet super zuiver. Eens op de baan met mij erin ging hij op rolantie en zodra ik op gas kwam viel hij uit. Carb heeft de basisafstelling gekregen.
Ik weet het totaal niet meer, mischien iemand van jullie?
Met groeten
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:21 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Heb je de juiste mengverhouding?
Laatst bijgewerkt door David op zo feb 25, 2007 6:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
welke olie en meng verhouding ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Guy_Fil
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:27 pm |
|
Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm Berichten: 34 Woonplaats: Kozen
|
Denicol kart olie en total brandstof, 1 op 19 is die gemengd, bij vorige motor ook gebruikt en ging er goed bij.
En nu wilt hij ook niet meer aan de gang op pitskar, heb net nog eens alles nagekeken, maar ben echt ten einde raad, weet het zelf niet meer 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
|
Omhoog |
|
 |
Guy_Fil
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:31 pm |
|
Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm Berichten: 34 Woonplaats: Kozen
|
Die ijzeren kannen, kan nu niet op naar komen. Geloof kart lube met power stroke of zoiets
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 7:18 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
vonkt de bougie nog wel ???
als de bougie nat is dan staat de carb (denk ik) te rijk (te veel brandstof dacht ik)
ik heb niet veel verstand , zeg maar niks , van een 100 cc
dus mischien zit ik er naast
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
Guy_Fil
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 8:35 pm |
|
Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm Berichten: 34 Woonplaats: Kozen
|
Ja, die vonkt goed
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 9:07 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Je zei dat de benzinetoevoer goed is, dus neem ik aan dat je benzine in de cilinder hebt...
Maar toch: is de bougie wel nat na het starten?
Nee? Benzine toevoer niet goed: maak leiding zuiver en maak carb. open en monteer alles opnieuw.
Toch wel benzine in de cilinder?
Heb je de bouten van de carb+membraan goed strak (ook niet tè strak bij aluminium, want dan ligt de draad eruit) aangedraait, en de schroeven van de carburateurdekseltjes goed aangedraait? Het kan namelijk gebeuren dat hij hier valse lucht aan kan zuigen en zodoende de verkeerde lucht/brandstof verhouding krijgt en niet aanslaat.
Is het dat ook niet? Draai je bougie eruit en doe een theelepeltje benzine in je cilinder (ik doe het met een dokterspuitje). Bougie erop en starten.
Nog niks?
Welke bougie heb je? Probeer een hetere, misschien dat het dan wel lukt. Bijvoorbeeld een NGK B10EG.
Nog niks?
Koop een rotax max!  (geintje, 100cc is het leukste wat er is)
Succes, en post je resultaten ff!
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 9:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat je een vol syntheeth heb gebruikt en die zijn veel dikker dan een half syntheet het probleem is dan dat 1 op 19 veel te vet is en dan loopt je motor wel ff maar niet al te lang
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:31 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
nee joris,
dat maakt niks uit, ik rijd ook op volsyntheet 1:17-1:18 en ook niks aan het handje (op t gat in de zuiger na dan......., maar dat kwam door de sproeiers te krap zetten)
Het zal niet aan die olie liggen, hij moet ook dan gewoon aanslaan
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
@ mander er zit nogal veel verschil tussen een half of een volsyntheet
|
|
Omhoog |
|
 |
Guy_Fil
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:42 pm |
|
Geregistreerd: do dec 07, 2006 8:39 pm Berichten: 34 Woonplaats: Kozen
|
Ja, ja het is die olie.
Heb benzine, alle schroeven zijn stevig aangedraait, zal morgen theelepel proberen en eens kijken , zal dan posten, merci
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: ma feb 26, 2007 10:02 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik heb laatst het zelfe probleem gehat ik gebruik ook die olie dat is goede olie ik stook 1:19
Draai je bougie eruit en de zuiger op de 0 stand doe een theelepeltje benzine in je cilinder (Neem een nieuwe bougie) en de sproeier de standaart inst.
Dan moet hij aan slaan als hij loopt laat hem warm lopen, hij zal wel deftig roken dat is ok.
Dan neem je de sproeier wat de benz.toevoer regelt en je laat de Motor op ± 3000 toeren draaien.( Bij mij de linker sproeier)
Dan draai de sproeier zo dat de rook minder wordt en hij goed op het gas reageerd dat hoor je, en de rook is weg.
En dan loopt de Motor ook weer goed 
|
|
Omhoog |
|
 |