Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2004 9:29 pm 
Wie kan mij helpen aan info over het opnieuw bekleden van koppelingen 60 cc Parilla.
Of evt een adres waar ik deze niet te duur krijgen kan,nieuw of gebruikt.

het is een centrifugaal koppeling met een los tandwiel erop,dus het nieuwe type.

Cees Dekker (decla-racing@decla-racing.nl)

Laatst bijgewerkt door decla-racing op di dec 21, 2004 1:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2004 9:50 pm 

Hoi Cees Dekker!
Allereerst van harte welkom op het kartforum!

Wat bedoel je precies met het opnieuw bekleden van de koppeling?
Als ik me niet vergis worden op de 60cc Parilla's ook gewoon Horstman koppelingen gebruikt.
Deze zijn onder te verdelen in 3 types, 2 vrijwel identieke oude, en 1 nieuw type.
Bij de oude types kan je het tandwiel niet losschroeven van het koppelingshuis. Deze koppelingen werken met 2 drukplaten met daartussen een frictieplaat. Als de frictieplaat versleten is kan je in vrijwel alle kartshops een nieuwe kopen (overigens zijn alle onderdelen van de koppeling los verkrijgbaar hoor).

Bij het nieuwe type kan je het tandwiel losschroeven van het koppelingshuis. Dit type werkt heel anders, namelijk met gewichtjes die naar buiten bewegen door de centrifugale krachten. Het hartje van deze koppelingen (=incl. gewichtjes) is ook gewoon los verkrijgbaar mocht dit versleten of kapot zijn.

Gebruikt is vaak niet echt een optie, er is zo goed als geen aanbod voor. Ook imitatie is niet echt aan te raden, als je er al aan kan komen is de levensduur vaak bedroevend kort.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]