Auteur |
Bericht |
ko
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 8:08 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 29, 2006 5:56 pm Berichten: 8
|
Hey mensen
we hebben afgelopen week ook een kart gekocht, maar hebben hem nog niet aan de praat gekregen. Het motorblok hebben we al uit elkaar gehad en dat ziet er nog allemaal goed uit, we hebben wel gelijk alles schoongemaakt. Van de carburateur hebben we de membraam en de pakkingen vervangen en alles ultrasoon gereinigd dus dit zit ook weer zoals het hoort. Alleen van de ontsteking weten we niet of die op de juiste manier is gemonteerd.
Is hier een manier of foefje voor dat je de stand van de ontseking kan bepalen?
En herkent iemand dit type motorblok het is een 100cc en er zit wel een plaatje op van manx?
De carburateur is van tillotson.
Alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
ko
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 8:25 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 29, 2006 5:56 pm Berichten: 8
|
Nu wel te zien
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 8:26 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: vr dec 29, 2006 9:03 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
heb je gekeken of de bougie vonkt?
een 100cc blokje is in het begin een aardig kunstje om hem aan te krijgen als je er geen ervaring mee hebt.daar bedoel ik het aan duwen mee.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 12:47 am |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
die vierkante zijn meestal yamaha's[toch?]
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
ko
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 10:05 am |
|
Geregistreerd: vr dec 29, 2006 5:56 pm Berichten: 8
|
Het is geen Yamaha, zie de foto. Hij vonkt wel, de spoel verdraaien in de sleufgaten maakt wel verschil, maar meer dan een enkele plof komt er nog niet uit. Weet iemand het merk en hoe de ontsteking juist af te stellen is?
|
|
Omhoog |
|
|
Kay Simons
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 11:45 am |
|
Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm Berichten: 115 Woonplaats: Well (LB)
|
ja het is een motoplat ontsteking. zet de zuiger in het bovenste dode punt.
neem een schuifmaat en meet de ruimte op van de zuiger tot het bougiegat, dus schuifmaat zo op de kop erin houden. draai de krukas bij het tandwiel iets naar links totdat de zuiger dan ongeveer 1,7-2.0 mm dieper zit als de maat die die heeft als de zuiger bovenin staat.
als je er niet uit komt mail maar ff naar info@simonskart.nl
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 11:51 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
kun je niet zien hoe die erop zat ?? onstekings tijdstip komt vrij naukeurig er zit maar een paar graden verschil tussen niet lopen en kapot lopen wat kay zij zal wel kloppen want hij moet iets voor bdp staan (bovenste dode punt)
|
|
Omhoog |
|
|
ko
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 12:19 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 29, 2006 5:56 pm Berichten: 8
|
De hoogte van de zuiger in de cilinder meten zal geen probleem geven, maar hoe weet ik met de spoel waar het ontstekingsmoment zit?
Hoe kan ik dit meten?
|
|
Omhoog |
|
|
Kay Simons
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 12:47 pm |
|
Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm Berichten: 115 Woonplaats: Well (LB)
|
Owja dat was ik vergeten, als je de zuiger 1,7 - 2mm voor het bdp hebt staan moeten de 2 streepjes, een op de rotor een op de spoel tegenover elkaar staan.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
ko
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 1:00 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 29, 2006 5:56 pm Berichten: 8
|
Bedankt
Dat gaan we proberen.
Ik laat nog weten of het lukt.
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 1:13 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
is fijner als je tevaliig 1 micrometer hept (kan je zo in de cilkop draaie voor de perfechte afstelling van de ontsteking)
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 1:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
normaal werken ze met een klokje die ze in het bougie gat schroeven maar aangezien dit echt specialisten gereedschap is en de meeste wel een schuifmaat hebben is de schuifmaat wel een mooi alternatief als je een beetje netjes meet kom je hier ook een heel eind mee zeker als je de motor alleen hoeft te laten lopen wil je echter fijntunnen dan zal je toch naar een klok moeten
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 1:22 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
joris dat is 1 mirco meter
ik hep er nog 1tje liggen als ik uhm niet hep uitgeleend
ko waar woonje maby kan je die eff lenen
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
ko
|
Geplaatst: za dec 30, 2006 2:40 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 29, 2006 5:56 pm Berichten: 8
|
Voorlopig heb ik nog niets aan de micrometer. Ik kom niet aan de 1,7-2 mm. Ik zit op het einde van de sleuf en kom tot 5 mm. De spoel zelf moet wel goed zitten, als we hem 1/3 verzetten is er geen ruimte meer voor de bedrading??? De ontsteking is inderdaad een Motoplat electronico advance.
De vonk is niet erg sterk, bougie is een NGK B9EG
Iemand nog een tip?
Kent iemand het Motormerk? misschien dat ik daar dan nog iets te weten kan komen
We zitten in Renswoude. (midden van Nederland)
|
|
Omhoog |
|
|