Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
revisie schakel karts https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=201 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jvd [ vr nov 26, 2004 9:56 pm ] |
Berichttitel: | revisie schakel karts |
hallo ik wou wel is weten na hoeveel uur een schakelkart gereviseerd moet worden en welke motoren zijn er allemaal in de handel voor schakelkarts? ik weet dat je crossblokken hebt en icc???? blokken maar ik weet be got niet welke merken/type motoren er allemaal in de handel zijn groeten jannes |
Auteur: | David [ vr nov 26, 2004 10:24 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik dacht dat de meeste schakelblokjes gemiddeld een kleine revisie nodig hebben na 15-30 uur, en een grote na 40-50 uur. Het hangt (net als bij alle andere kartmotoren) erg af van de manier waarop ermee gereden is. Crossblokken heb je in principe evenveel als dat er crossmotoren zijn, hoewel lang niet alle blokjes ook daadwerkelijk gebruikt worden. Er worden volgens mij steeds minder crossblokjes gebruikt, en steeds meer ICC. Dat komt voornamelijk omdat er tegenwoordig heel veel ICC blokjes op de markt zijn. De eerste ICC blokjes (was toen nog helemaal geen ICC hoor) waren in principe crossblokjes met symmetrische cilinders, die je dus gewoon andersom kon monteren zodat carburateur en uitlaat in de voor het karten zo handige positie kwamen te staan. Later werden er speciaal motoren met zo'n setup ontworpen en gebouwd, alleen was het aanbod erg mager. Had je vroeger eigenlijk alleen TM en Pavesi, nu heb je ook CRS, Motori Seven, Mac Minarelli, en noem maar op. |
Auteur: | roy [ vr nov 26, 2004 11:27 pm ] |
Berichttitel: | |
ik doe er na 20 uur er een nieuwe zuiger in mijn Yamaha |
Auteur: | Paulo27 [ za nov 27, 2004 12:15 am ] |
Berichttitel: | |
jvd, Hieronder een theoretische benadering inzake de diverse revisies ..... 125cc Schakel Cross : - beginnende rijder, 30-40 uur, zuiger revisie, 60-80 uur, totale revisie. - gevorderde rijder, 20-30 uur, zuiger revisie, 40-50 uur, totale revisie. - wedstrijd rijder, 3-4 uur, zuiger revisie, 30-40 uur, totale revisie. 125cc Schakel ICC: - beginnende rijder, 30-40 uur, zuiger revisie, 60-70 uur, totale revisie. - gevorderde rijder, 20-30 uur, zuiger revisie, 40-50 uur, totale revisie. - wedstrijd rijder, 3-4 uur, zuiger revisie, 25-35 uur, totale revisie. 125cc Schakel Roterend: - beginnende rijder, 20-30 uur, zuiger revisie, 40-50 uur, totale revisie. - gevorderde rijder, 15-20 uur, zuiger revisie, 30-40 uur, totale revisie. - wedstrijd rijder, 2-3 uur, zuiger revisie, 20-30 uur, totale revisie. Doe hier je voordeel mee ! (p.s. Ga je de Rotax verkopen ???) Suc6 |
Auteur: | jvd [ za nov 27, 2004 12:21 am ] |
Berichttitel: | |
nee ik verkoop de max voorlopig nog niet maar de bedoeling is om gewoon hobby te rijden, maar op ten duur wil je ook een keer iets sneller maarja dan wou ik wel eerst even weten of het financieel haalbaar is want als bijv. zo'n blok elke 10 uur bij wijze van los moest is de lol er gauw af maar voorlopig gaat de max mij hard zat ps: ohja wat is eigelijk het verschil tussen :125cc Schakel ICC en 125cc Schakel Roterend? |
Auteur: | David [ za nov 27, 2004 12:32 am ] |
Berichttitel: | |
Je hebt ICC-membraam, en ICC-roterend. Het is volgens mij allebei gewoon ICC (schakel) met het verschil dat de ene membraam motoren zijn, en de andere met roterende inlaat. De roterende inlaat is de laatste ontwikkeling bij de ICC, en echt specifiek voor de kartsport bedacht, aangezien dit type motoren bij de motorcross (vrijwel) niet gebruikt wordt. |
Auteur: | joris [ za nov 27, 2004 12:50 am ] |
Berichttitel: | |
der is ook een nieuwe maxter 125 icc uit kijk maart eens op www.kombikart.nl mooi blok |
Auteur: | peter [ za nov 27, 2004 8:41 am ] |
Berichttitel: | |
zoals paulo al aangeeft moet een 125 cc meestal zo rond de 30 a 40 uur ikzelf zit te denken aan de 30 uur je jaagt toch het blokje tochveel op toeren ook schakel je wel eens verkeerd, en dan maakt het blokje pas veel toeren ![]() en als hobby rijder kan ik je alleen de cross versie aanbevelen deze pakt wat beter op in de net wat lagere toeren die je rijdt (door de bochten enzo) een icc is moeilijker te berijden omdat je altijd in de powerband moet zitten om vermogen te hebben bij een cross heb je een wat grotere powerband alleen kost dit een paar pk ,maar als hobby rijder mis je die niet zo snel ![]() ben je van plan omdit jaar nog een 125 cc tekopen of ga je volgend jaar pas kijken ? als je in het voorjaar wil gaan kijken kan je wel een keer proefrijden op de mijne |
Auteur: | roy [ za nov 27, 2004 6:20 pm ] |
Berichttitel: | |
die 20 uur die ik voor mijn cross gebruik zei ik extra want hij is op en top getuned ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |