Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: vr nov 26, 2004 9:56 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
hallo
ik wou wel is weten na hoeveel uur een schakelkart gereviseerd moet worden
en welke motoren zijn er allemaal in de handel voor schakelkarts?
ik weet dat je crossblokken hebt en icc???? blokken
maar ik weet be got niet welke merken/type motoren er allemaal in de handel zijn
groeten jannes
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr nov 26, 2004 10:24 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik dacht dat de meeste schakelblokjes gemiddeld een kleine revisie nodig hebben na 15-30 uur, en een grote na 40-50 uur. Het hangt (net als bij alle andere kartmotoren) erg af van de manier waarop ermee gereden is.
Crossblokken heb je in principe evenveel als dat er crossmotoren zijn, hoewel lang niet alle blokjes ook daadwerkelijk gebruikt worden.
Er worden volgens mij steeds minder crossblokjes gebruikt, en steeds meer ICC.
Dat komt voornamelijk omdat er tegenwoordig heel veel ICC blokjes op de markt zijn. De eerste ICC blokjes (was toen nog helemaal geen ICC hoor) waren in principe crossblokjes met symmetrische cilinders, die je dus gewoon andersom kon monteren zodat carburateur en uitlaat in de voor het karten zo handige positie kwamen te staan. Later werden er speciaal motoren met zo'n setup ontworpen en gebouwd, alleen was het aanbod erg mager.
Had je vroeger eigenlijk alleen TM en Pavesi, nu heb je ook CRS, Motori Seven, Mac Minarelli, en noem maar op.
|
|
Omhoog |
|
 |
roy
|
Geplaatst: vr nov 26, 2004 11:27 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
ik doe er na 20 uur er een nieuwe zuiger in mijn Yamaha
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it 
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: za nov 27, 2004 12:15 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
jvd,
Hieronder een theoretische benadering inzake de diverse revisies .....
125cc Schakel Cross :
- beginnende rijder, 30-40 uur, zuiger revisie, 60-80 uur, totale revisie.
- gevorderde rijder, 20-30 uur, zuiger revisie, 40-50 uur, totale revisie.
- wedstrijd rijder, 3-4 uur, zuiger revisie, 30-40 uur, totale revisie.
125cc Schakel ICC:
- beginnende rijder, 30-40 uur, zuiger revisie, 60-70 uur, totale revisie.
- gevorderde rijder, 20-30 uur, zuiger revisie, 40-50 uur, totale revisie.
- wedstrijd rijder, 3-4 uur, zuiger revisie, 25-35 uur, totale revisie.
125cc Schakel Roterend:
- beginnende rijder, 20-30 uur, zuiger revisie, 40-50 uur, totale revisie.
- gevorderde rijder, 15-20 uur, zuiger revisie, 30-40 uur, totale revisie.
- wedstrijd rijder, 2-3 uur, zuiger revisie, 20-30 uur, totale revisie.
Doe hier je voordeel mee !
(p.s. Ga je de Rotax verkopen ???)
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: za nov 27, 2004 12:21 am |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
nee ik verkoop de max voorlopig nog niet
maar de bedoeling is om gewoon hobby te rijden, maar op ten duur wil je ook een keer iets sneller
maarja dan wou ik wel eerst even weten of het financieel haalbaar is
want als bijv. zo'n blok elke 10 uur bij wijze van los moest is de lol er gauw af
maar voorlopig gaat de max mij hard zat
ps: ohja wat is eigelijk het verschil tussen :125cc Schakel ICC en 125cc Schakel Roterend?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za nov 27, 2004 12:32 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je hebt ICC-membraam, en ICC-roterend. Het is volgens mij allebei gewoon ICC (schakel) met het verschil dat de ene membraam motoren zijn, en de andere met roterende inlaat.
De roterende inlaat is de laatste ontwikkeling bij de ICC, en echt specifiek voor de kartsport bedacht, aangezien dit type motoren bij de motorcross (vrijwel) niet gebruikt wordt.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za nov 27, 2004 12:50 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
der is ook een nieuwe maxter 125 icc uit kijk maart eens op www.kombikart.nl mooi blok
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: za nov 27, 2004 8:41 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
zoals paulo al aangeeft moet een 125 cc meestal zo rond de 30 a 40 uur
ikzelf zit te denken aan de 30 uur
je jaagt toch het blokje tochveel op toeren
ook schakel je wel eens verkeerd, en dan maakt het blokje pas veel toeren
en als hobby rijder kan ik je alleen de cross versie aanbevelen
deze pakt wat beter op in de net wat lagere toeren die je rijdt (door de bochten enzo)
een icc is moeilijker te berijden omdat je altijd in de powerband moet zitten om vermogen te hebben
bij een cross heb je een wat grotere powerband
alleen kost dit een paar pk ,maar als hobby rijder mis je die niet zo snel  :D:D
ben je van plan omdit jaar nog een 125 cc tekopen of ga je volgend jaar pas kijken ?
als je in het voorjaar wil gaan kijken kan je wel een keer proefrijden op de mijne
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
roy
|
Geplaatst: za nov 27, 2004 6:20 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
die 20 uur die ik voor mijn cross gebruik zei ik extra want hij is op en top getuned  ik kan wel wat lager doorrijden maar dat is in mijn geval niet slim en ik merk het ook dat hij dan heel iets minder gaat presteren
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it 
|
|
Omhoog |
|
 |