Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
ktm 200c op kart.... https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1837 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Crgkarter125 [ za okt 21, 2006 9:30 am ] |
Berichttitel: | ktm 200c op kart.... |
Hoi, ik ga waarschijnlijk een schakel aanschaffen en ik zag een kart staan op internet met 200cc ktm erop met first chassis en een alfano voor 1500 euro. is dit te duur?, en gaat het harder als normale schakelblokken? mvg niels |
Auteur: | the karper [ za okt 21, 2006 1:57 pm ] |
Berichttitel: | |
20occ? bedoel je soms250cc? |
Auteur: | Energy 390 [ za okt 21, 2006 4:38 pm ] |
Berichttitel: | |
@the karper: dit gaat wel degelijk om een 200 cc. ktm is een van de weinigen die een 200cc schakelcrossblok fabriceerd. groeten Roeland |
Auteur: | berend botje [ za okt 21, 2006 8:23 pm ] |
Berichttitel: | |
crgkarter, ik heb de advertentie zien staan en heb wat uitgexocht over dit ktm blok. Het ktm 200cc blok is bedceld als een makkelijk te rijden 125cc. Een 125cc moet enigzins op toeren gehouden worden, dat is soms lastig/moeilijk. Een direct vergelijk tussen het 200c blok en een 125cc ktm crosser laat een bijna gelijk topvermogen zien, de 200cc heeft wel een stuk hogere koppelverloop. Ik denk dus dat je qua topsnelheid geen verschil ziet, het zal makkelijker rijden en misschien iets sneller optrekken uit langzame bochten. Ik hoop dat je er wat aan hebt. |
Auteur: | bigidiot [ za okt 21, 2006 9:14 pm ] |
Berichttitel: | |
de ktm200cc is geen crossblok hoor maar wordt gebruikt voor enduro. |
Auteur: | joris [ za okt 21, 2006 10:40 pm ] |
Berichttitel: | |
enduro is niet echt een voordeel want dat wil zeggen dat ie voor straat gebruik bedoeld is wat dan dus meestal wil zeggen dat ie een lange 5 en 6 heeft waardoor hij lang op hooge snelheid kan rijden (b.v. snelwegrijden enz.) maar een kart moet juist even (kort) op maximun snelheid rijden een aprilia (ofwel een max met 6 versnelingen) heeft dit probleem ook |
Auteur: | Energy 390 [ zo okt 22, 2006 10:17 am ] |
Berichttitel: | |
@joris: enduro betekent echt niet dat de motor voor straat gebruik is. Enduro is een tak van sport in de motocross. Van proef naar proef via de openbare weg. een soort van rally-proeven. @bigidiot: enduro of crossmotor, beide een crossblok (dezelfde opbouw) |
Auteur: | Fart [ zo okt 22, 2006 10:54 am ] |
Berichttitel: | |
Bigidot heeft gelijk, dit is een enduro blok, en idd de bakverhoudingen zijn anders, maar als recreant kun je best met dit soort blokken rijden hoor. Met het verhaal van Berend botje ga ik helaas in zijn geheel niet in mee. Prijs is idd niet echt verkeerd, volgens mij is alleen het chassis niet echt recent maar gepimpt. |
Auteur: | bigidiot [ zo okt 22, 2006 11:27 am ] |
Berichttitel: | |
als je voor je fun rijdt is het wel een leuk blokkie en ff 6 andere versnellingen er in en gaan met die banaan. en wat nog beter gaat is een 144cc wat vanaf 2007 toegestaan is in de 125cc klasse(in de cross dan)dat is gelijk aan de 2504takt machines. |
Auteur: | Bobster [ zo okt 22, 2006 11:48 am ] |
Berichttitel: | |
dit moet je vooral gaan rijden als je geen bochten kan maken niels echt domme zete |
Auteur: | CRG henkie [ zo okt 22, 2006 1:57 pm ] |
Berichttitel: | |
@bigidiot dat zei ik ook al tegen niels en enduro heeft andere bak verhouding dn een crosser gewoon ff de tandwielen zoeken van een crossbak en dan kun je dr leuk mee uit de voeten |
Auteur: | bigidiot [ zo okt 22, 2006 2:03 pm ] |
Berichttitel: | |
Energy 390 schreef: .
@bigidiot: enduro of crossmotor, beide een crossblok (dezelfde opbouw) uiterlijk is wel het zelfde maar innerlijk niet. |
Auteur: | joris [ zo okt 22, 2006 2:13 pm ] |
Berichttitel: | |
het nadeel is gewoon dat je dit soort motoren niet echt fijn gegiert krijgt (tandwielverhouding) je kunt er voor kiezen om de 6 weg te laten en dus eindrechte stuk vol in de 5 te gaan of je kunt gewoon vol in de 6 gieren op eind rechte stuk maar dan krijg je de eerste 4 versnelingen die je dan heel snel moet schakelen waardoor je meer aan het schakelen bent dan aan het rijden de eerste optie lijkt me beter zeker als beginende rijder en als de prijs navenant goed is is de deal toch oke |
Auteur: | Fart [ zo okt 22, 2006 3:45 pm ] |
Berichttitel: | |
Waarom zou je een versnelling weg gaan halen in de bak, je kunt hem met een andere gearing gewoon gebruiken,of je gebruikt hem gewoon niet, ik heb er zelf ook 1 gehad, TM 125 enduroblok, ga eens op een Maxter ICC zitten dan pas moet je veel schakelen. |
Auteur: | berend botje [ zo okt 22, 2006 3:51 pm ] |
Berichttitel: | |
@Fart: Tuurlijk kan je het niet eens zijn met me. Maar waar ben je het dan niet eens mee en hoe zie jij het dan? Wat denk jij dan van dit blok? Ik denk het volgende: Het blok is gebasserd op het 125cc cross blok, alleen met een "bigbore" cylinder. En een iets langere slag. Het is inderdaad bedoeld voor de enduro, en daar heb je koppel nodig bij lage toeren. Om de vele korte stukjes, korte bochtjes etc te kunnen doen. Met een 125cc crosser een enduro rijden is erg vermoeiend, konstant toeren maken en de gang erin houden (veel schakelen) is gewoon erg lastig. Probeer maar eens vol gas tussen de bomen door te rijden, kan best spannend worden! Maar is gewoon niet te doen. Vandaar dit blok, zodat het weinig hoeft te schakelen, en dus altijd lekker trekt. En ik denk dat het ook zo zal zijn op een kart, trekt altijd.... |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |