Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: DAP kart
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 10:16 am 

Beste karters,

ik ben aan het kijken naar een kart met een DAP frame. Deze worden tegenwoordig niet meer gemaakt, dacht ik. Heeft iemand iets van info over dit merk, een site of wat plaatjes van frames?
En is dit echt oude rommel, of valt het wel mee en kan je zoiets nog kopen voor een laag prijsje en toch een mooi kartje hebben?

Gr. Manders

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 11:26 am 

ik heb een heeeele tijd geleden zo'n frame gehad en die was niet echt zo heel best.ik had em toen der tijd gekocht en heb er toen gelijk weer van afgezien.maargoed mijn eisen lagen vrij hoog.voor recreatie is het een leuke kart maar mijn advies is geef ietsje meer geld uit voor een goede kart dan een oudere.want als je een goedkope kart koopt gaat er weer heel veel geld in zitten om hem naar jou wensen te maken.en bedenk wel voor de oudere motoren zijn revisie setjes of andere onderdelen moeilijk verkrijgbaar.ook als je namelijk iets krom of stuk rijdt zijn er moeilijk spullen voor te krijgen.ook ik dacht mij overkomt dat niet maar heb nu de ervaring dat het wel eens niet door jezelf kan gebeuren maar door een andere brokken piloot.mijn conclusie is duidelijk lijkt mij.SUCCES met je keuze!!!!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 12:17 pm 

Bedankt voor de info Pulles

Maar de kart waar ik mee bezig ben heeft wel al een 50mm as, beige velgen (lijken freeline's), goede kappen, staat goed in de lak, een heel nieuw uitziende hydraulische rem, een extra blok, md demper en extra banden
Er staat nu een rotax roterend op, maar wel een ouder type (dus niet die met die aluminium plaatjes aan de zijkant met t rotax logo erop)

Maar mijn budget is niet zo super hoog, maar ik wil zo ontzettend graag karten dat ik toch genoodzaakt ben tot iets goedkoops.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 12:28 pm 

dat begrijp ik ook.maar karten is zoiezo niet goedkoop.maar ik ben blij dat je graag wilt!daarom kun je het altijd proberen.misschien heb je een geluk dat je net een goeie treft.dan heb je geluk.ik had ook kriebels voor het eerst in een kart.het is en blijft een verslaving.maar wel een goede(ok niet voor je bankrekening).succes en geniet ervan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 3:39 pm 

Mijn ervaring is dat je oudere frames nog prima kunt updaten. Zo hebben merken zoals Swiss Hutless en Mach 1 nog veel onderdelen in het programma die een jaar of 10 geleden ook al hun karts werden gemonteerd. Als DAP niet meer in productie is wordt dit wel lastig. Echter van Righetti Ridolfi zijn ook beugels verkrijgbaar waardoor je je frame kunt aanpassen voor bijvoorbeeld een nieuw type remsysteem.

M.b.t. de motor is het simpel: geniet ervan zolang hij het doet. Wanneer er alleen een zuigertje vervangen dient te worden, dan is dat uiteraad geen probleem. Als hij echter terminale verschijnselen gaat vertonen dan is het vaak goedkoper om een "nieuw" motorblok te zoeken op internet. De 100cc motoren zijn immers niet meer zo duur.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 4:26 pm 

Als Mach1 een onderdeel niet meer heeft, maar de tekening nog wel dan maken ze het onderdeel opnieuw als je geluk hebt, bovendien zijn veel onderdelen al jarenlang hetzelfde (wat niet altijd een nadeel hoeft te zijn).

Was DAP tegenwoordig niet Italcorse geworden?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 4:26 pm 

een oud frame is en blijft een oud frame wat je er ook op schroeft belangrijker is heeft ie 15 jaar op zolder gelegen want daar lijt ie niks van als ie al 15 jaar op de baan zit is ie waarschijnlijk geheel op

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 4:38 pm 

maar sommige mensen willen of kunnen nu eenmaal niet een max of icc betalen en die moeten t toch doen met een oude kart. En een goede zorgzame monteur kan denk ik toch nog wel heel veel jaartjes plezier maken met een ouder kartje.

David, weet je dat zeker? Heb ff gegoogeld naar DAP kart maar kon niets zinnigs vinden.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 4:46 pm 

Ik weet het niet zeker. Ik weet nog dat de P van DAP van Parilla komt, ik geloof dat die familie aan het begin van zo'n beetje de gehele italiaanse kartindustrie gestaan heeft.
De A was van een kleurrijke italiaanse voornaam (ben ik even kwijt), en D heb ik nooit geweten volgens mij :P
Zoveel ik weet was een meneer Parilla (geloof dat er meerdere broers waren) begonnen met Italsystem, en die zijn later ook karts gaan maken die Italcorse heten.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 4:56 pm 

dit is de kart waar ik het over heb:

http://koopjes.marktplaats.nl/sport_en_ ... 83925.html?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 5:16 pm 

@ David:

David, volgens mij ben jij en Paulo wandelende kart-encyclopediën.
Gezocht naar de italcorse site en gekeken naar de history:
Dap en Parilla. Goed bezig, man! Maarre, het kartje uit mn vorige post, is dat iets fatsoenlijks?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 5:27 pm 

Hij ziet er wel netjes uit op de foto's. Als het niet ver bij je vandaan is zou je kunnen vragen of je een keer kan komen kijken.
We kunnen hier nu wel gaan roepen dat er van alles mis mee kan zijn, maar voor die prijs (mag misschien nog iets lager) is het moeilijk iets beters te vinden.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 5:34 pm 

dat is het hele probleem, kart staat in zon gat bij alkmaar, en ik woon in een gat bij eindhoven, das 150kmtjes rijden en dus 300 op en neer,

maar ik heb een studentenOV, dus gratis reizen en kan dus al een keer voor nix gaan kijken

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 6:09 pm 

Hey, hij staat in Oudorp, daar woon ik.

Is dicht bij Centraal Station Alkmaar hoor..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 6:25 pm 

Ik weet niet hoe groot je bent maar zo te zien ziet er een blok op waar bij de Junioren mee gereden wordt wat dus betekend dat het chassis min of meer een verkort chassis is (kinderen van een jaar of 14 rijden er immers mee rond).. dus het kan zijn dat je met je knieen tegen het stuur komt wat ook niet comfortabel is

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende