Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2006 6:38 pm 

Goedenavond,

Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een toerenteller en temperatuurmeter voor mijn Honda 250cc viertakt. Nu zag ik op enkele scooter en motor sites producten van Stage 6 en Hebo. Dit zijn toerentellers en temperatuurmeters in één met zelfs een signalering wanneer maximale waarden over overschreden. Daarnaast zijn dit soort producten ook nog relatief gunstig geprijst 60-70 Euro. Heeft iemand ervaring met het monteren van dergelijke apparatuur op een kart?

Groet Arnoud

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2006 9:04 pm 

hoi milano.
op welke site staan deze gegevens?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2006 9:32 pm 

Ik heb nog een RPT teller te koop..zie de site kopje tweedehands. Kan ook diverse andere systemen leveren die niet op de site staan tegen scherpe prijzen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 27, 2006 11:35 pm 

Bedankt voor de reacties. Voor de apparatuur die ik bedoel kun je via de volgende link vinden:

http://www.josdijkman.nl/digitaletellers.html

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 5:59 pm 

bedankt milano.
ga ik starks eens lekker naar kijken.
misschien zit er een leuke bij voor op mijn kart.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 6:42 pm 
Hallo Tony, Milano

Mooi spul, maar...
Werken ze ook zonder accuaansluiting?
Kunnen ze de toerentallen aan?
Kunnen ze toeren, tijden etc opslaan?
Reageren ze snel genoeg op verandering van toerental?
En vooral, kunnen ze tegen de trillingen op een kart?

Dingen om even naar te kijken als er een flink prijsverschil is met de kartapparatuur!

Ik heb zelf ooit een toerenteller en later een aparte rondeteller gekocht.
Samen even duur als een Alfano pro, die veel meer kan.
Daarom...

Benno

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 6:51 pm 

toch heeft mijn alfano pro moeite om die toeren direct bij te houden in mijn icc. maarja ik kijk ook alleen naar rondetijden & tempratuur..

& hij geeft ook aan hoeveel toeren ik max. heb gedraaid! handig

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 7:03 pm 

Hey Tukkerteam,

Ik weet ook niet precies wat de kwaliteit van deze producten is. Maar vanwege het prijsverschil vind ik het wel interessant.

Het is op zich wel logisch dat de prijzen veel lager zijn, omdat er wereldwijd zeer veel scooter/brommerrijders zijn en maar relatief weinig karters. Producten specifiek voor de kartsport zullen dus per definitie duur zijn (maar misschien ook beter?).

De tellers werken op batterijen (alleen voor verlichting heb je wel 12v nodig). Ze kunnen tot 22.000 toeren meten. Volgens mij gaat het bij dit soort apparaatjes om actuele waarden, dus geen geheugen. Ik ben een beetje bang dat hij de toerentallen niet zo snel laat oplopen als bijvoorbeeld een Alfano. Ik weet niet hoe tril bestendig ze zijn, maar een scooter is ook niet bepaald trillingsarm. (Ik heb trouwens op het minibikeforum gehoord dat ze hier ook worden toegepast.)

Zie ook de volgende link:
http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=1541

Ik denk dat dit soort apparaten misschien bruikbaar zouden kunnen zijn voor hobbyisten die de kosten van het karten een beetje binnen de perken willen houden. Als je wat professioneler bezig wilt zijn kun je beter dieper in de buidel tasten en een Alfano of Michron kan kopen.

Groet Arnoud

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 7:40 pm 

Een alfano/michron is natuurlijk wel duur, maar de prestaties van andere producenten blijven meestal achter. vandaar dat iedereen met alfano/michron werkt!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 8:17 pm 

Energy 390, mee eens!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 8:32 pm 

als het niet geprobeerd word zullen we het nooit weten of het een goed alternatief is.
en ja een alfano vind ik ook veel te duur.
dus als dit een oplossing is ben ik er een voorstander van.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 8:41 pm 

Uiteraard, maar dan weet je je rondetijden nog niet :)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 9:35 pm 

zo lang die alfano's en michron zo duur blijven blijf ik rond kijken en zoeken naar en goedkoper alternatief.
en dit is een goede optie.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 10:15 pm 

Daar ben ik het volledig mee eens. Door de exclusiviteit van het karten moeten we gewoon erg veel geld betalen voor onderdelen en accessoires. Het lijkt mij dan ook helemaal niet verkeerd om eens over de schutting te kijken naar andere takken van motorsport om te zien wat hier te koop is.

Stel dat dit systeem goed werkt dan heb je voor ongeveer 60 Euro (ik krijg altijd wel wat korting bij mijn scooterzaak) toch een toerenteller en een temperatuurmeter (compleet met sensor). Dan koop je van Kartronic nog een laptimer van 67 Euro en dan ben je voor 130 Euro klaar. Hiervoor kun je zelfs nog geen tweedehands Alfano of Mychron voor kopen.

Of echter de kwaliteit gelijk is aan bovenstaande sytemen dat kan ik niet beoordelen, maar dat is ook een andere discussie. Ik rij gewoon voor de hobby en daarvoor wil ik gewoon een aantal basis dingen weten (rondetijden interesseren me eigenlijk niet zo veel). Ik wil echter geen 250-300 Euro neertellen, want daarvoor rij ik gewoon te weinig.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2006 10:23 pm 

Milano schreef:
Daar ben ik het volledig mee eens. Door de exclusiviteit van het karten moeten we gewoon erg veel geld betalen voor onderdelen en accessoires. Het lijkt mij dan ook helemaal niet verkeerd om eens over de schutting te kijken naar andere takken van motorsport om te zien wat hier te koop is.

Stel dat dit systeem goed werkt dan heb je voor ongeveer 60 Euro (ik krijg altijd wel wat korting bij mijn scooterzaak) toch een toerenteller en een temperatuurmeter (compleet met sensor). Dan koop je van Kartronic nog een laptimer van 67 Euro en dan ben je voor 130 Euro klaar. Hiervoor kun je zelfs nog geen tweedehands Alfano of Mychron voor kopen.

Of echter de kwaliteit gelijk is aan bovenstaande sytemen dat kan ik niet beoordelen, maar dat is ook een andere discussie. Ik rij gewoon voor de hobby en daarvoor wil ik gewoon een aantal basis dingen weten (rondetijden interesseren me eigenlijk niet zo veel). Ik wil echter geen 250-300 Euro neertellen, want daarvoor rij ik gewoon te weinig.
ik ben het niet helemaal met je eens veel geld voor onderdelen het valt allemaal wel mee kijk maar eens op igot zin site die heeft gewoon goede prijzen en zeker niet duur.voor mij zit hij net iets te ver weg om daar mn onderdelen te halen,ik haal alles bij een en dezelfde en dat scheelt ook vaak in de prijs.en ik kart gemiddeld 2x in de week en het is gewoon goed te betalen als je een beetje met verstand rijdt helemaal.
en een alfano rules wel hoor. op marktplaats staan er ook wel regelmatig alfanos voor rond de 180 euro is maar 50 euro meer maarin 1x klaar

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende