Auteur |
Bericht |
BaraCuda
|
Geplaatst: zo nov 07, 2004 6:57 pm |
|
Geregistreerd: za okt 16, 2004 6:24 pm Berichten: 159
|
Vandaag eens de carburateur open gehad en daar zag ik 2 plastic "vlotters" die omhoog schuiven als er benzine in de carburateur komt.
Nu was 1 van deze vlotters leeg en in de andere vlotter zat wel vloeistof.
Waarom zijn ze niet gewoon beide leeg of beide vol? ze bedienen hetzelfde doel?
Verder nog steeds geen dingen tegen gekomen waarom de kart op de standaard 172 sproeier niet netjes loopt 
|
|
Omhoog |
|
 |
BaraCuda
|
Geplaatst: zo nov 07, 2004 7:44 pm |
|
Geregistreerd: za okt 16, 2004 6:24 pm Berichten: 159
|
Hmmzz lees net ergens dat ze gewoon beide 5.2 gram zijn
oftewel 1tje is gewoon lek en dat kan natuurlijk de reden zijn dat hij slecht loopt...
Want die vlotters sluiten de benzine toevoer af als er genoeg benzine in de carburateur zit.
Dus als die vlotter te snel stijgt kom je zonder benzine in je carburateur te zitten?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo nov 07, 2004 10:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ben pas net begonnen met dit soort carburateurs, maar je vlotters moeten beide even zwaar zijn inderdaad. Als er eentje te zwaar is, dan zal ie denk ik niet genoeg stijgen, waardoor de boel dus niet genoeg afgesloten wordt, en je carb. teveel benzine krijgt.
Of dat ook de reden is dat je moter niet netjes loopt weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien ik nog niet zoveel ervaring heb met die dingen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 1:12 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
BaraCuda,
Gebruik je de juiste Bougie voor jou Motor ??
als je een R-MAx hebt dan zou je met een 172 sproeier de IW-24 bougie
moeten gebruiken van DENSO. (let op... niet de W-24)
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
BaraCuda
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 6:40 pm |
|
Geregistreerd: za okt 16, 2004 6:24 pm Berichten: 159
|
Toen we heb kregen zat er een IW27 en een 160 sproeier in.
Oftewel we hebben dezelfde bougie gekocht...
Maar paulo weet jij iets van die vlotters in de carb?
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 7:12 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
met vlotters is het heel simpel
vlotters moet drijven
en met vloeistof er in zal ie niet drijven
daardoor komt er te veel benzine in de carburateur en zal de motor verzuipen
was dit niet het probleem dat je had ???
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
BaraCuda
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 8:07 pm |
|
Geregistreerd: za okt 16, 2004 6:24 pm Berichten: 159
|
Ja als verzuipen inhoud dat de motor af entoe stottert en inhoud dan heb/had ik dat probleem.
Ik heb de vlotters gewogen en ze horen idd leeg te zijn  (weet ik veel  ) Vandaar dat de vorige eigenaar misschien een 160 sproeier reed om het teveel benzine en slecht lopen probleem uit de weg te gaan.
Volgend weekend eens testen of hem met nieuwe vlotter wel goed gaat 
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 8:10 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik denk het wel
ik weet dit vooral omdat ik nog wel eens last had met mijn brommer
dit kwam door een vlotter wat vast zat en niet lekker bewoog
daardoor verzoop de motor
ik ben benieuwd naar je testrun  :D:D
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
Laatst bijgewerkt door peter op ma nov 08, 2004 9:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
BaraCuda,
Het antwoord op de vlotters heeft Peter al gegegeven, echter ik lees
dat jij de IW-27 gebruikt met een 160 Spoeier, dat gaat dus niet goed komen.
Voor het weer wat we nu hebben, heb je nodig:
- 0-10 graden, Sproeier 172 met een IW-24 Bougie (en regen)
- 10- 15 graden, Sproeier 168 met een IW-27 Bougie.
Let op..... dit is niet alleen theoretisch, maar wordt door alle Rotax Max
wedstrijdrijders bevestigd.
Daarnaast zal je ook een gedeelte van je radiateur moeten afplakken, anders krijgt de motor nooit zijn juiste werktemperatuur 58-62 graden.
Ik zou dat even proberen.... en ja, de vlotters mogen uiteraard niet lek zijn en moeten dan ook even zwaar zijn. (maar dat wist je al)
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 9:07 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
radiateur afplakken is echt aan te raden
ik reed pas nog met 15 graden en toen kwam mijn meter ook niet boven de 40 graden
ik had niks bij me verder
dus de volgende keer ga ik eerst plakken
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 9:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ja ja weet ik nou alles van 40 graden is echt te koud en daar moet je niet te lang mee rijden want je zuiger word wel warm en die zet dan ten op zinchte van de cilinder te veel uit dus afplakken met die hap
wat ook nog mogelijke problemen kan ver oorzaken zijn de benzine leidingen ik weet er zelf niet zo veel van omdat ik alleen een aanvoer heb maar met een vlotter carburateur heb je ook een retour en dat moet allemaal op de juiste punten aangesloten zitten anders krijg je een wisselende benzine druk en dat is niet goed
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 08, 2004 10:03 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Joris,
Je hebt helemaal gelijk, wat ik meestal doe is ook de slangen zo nu en dan allemaal vervangen.
Zelfs met benzinefilter tussen tank en carburateur, komt er toch nog heel veel veel in de motor.
Bij de Rotax Max kanje de filter in de carburateur ook er uitdraaien, ook daar komt heel veel troep uit.
@BaraCuda:
Ik zeg maar zo..... alle kleine beetje helpen om de motor goed te laten draaien, maar verander niet te veel in een keer, beetje bij beetje dus !
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: di nov 09, 2004 2:26 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
uiteindelijk na goed gasgeven kwam de temperatuur op 48 graden uit
daarboven heb ik hem niet gezien
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di nov 09, 2004 5:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Het wordt nu echt koud, dus ik heb maar besloten om mijn kart
in de Winterstalling te parkeren.
Aankomend voorjaar halen we hem wel weer uit het stof vandaan.
Koude kikkerland.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
BaraCuda
|
Geplaatst: di nov 09, 2004 7:09 pm |
|
Geregistreerd: za okt 16, 2004 6:24 pm Berichten: 159
|
Ja teveel veranderen doe ik zeker niet.
Maar dat de vorige eigenaar er een 160 sproeier in gooit omdat hij waarschijnlijk teveel benzine kreeg, door die kapotte vlotter. Dat zijn natuurlijk dingen waar ik als nieuwkomer weinig van snap 
|
|
Omhoog |
|
 |