Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 1:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Om er ff maar een los topicje van te maken om problemen niet door elkaar te halen:

Zondag reed ik in Veldhoven. Helaas werd het helemaal nix, vanwege motorproblemen. Dit waren mijn bevindingen:

Zaterdag trok de motor na het inrijden niet verder dan 13.500 toeren. Ook als ik tandwiel veranderde (12-84) ging ie nog niet! Gekke is dat ook onderin de motor het net iets liet liggen. Ook slaat de motor even over (houd in) in de linker volgas knik voor start finish.

Zondagochtend motor uit elkaar en bij de plastic tandwielen zat veel smurrie?! Het lijkt er op alsof hij de pakking had afgesleten. Dus deze onderdelen vervangen.

Kwalie veel zand op de baan en wederom een motor die niet lekker gaat.

Race 1 de eerste ronden redelijke motor, maar na 7 ronden steeds trager onderuit. Vervolgens na het lange rechte stuk en de daarop volgende hairpin ga ik op mijn gas en nix... bwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaap, pas na de volgende bocht heb ik weer enigzinds klein beetje vermogen terug. Vervolgens doet hij het een halve ronde weer, tot hij weer langzaam voor de kantine (Veldhoven) wegtrekt...

Race 2, caburateur nagekeken, setting veranderd (sproeier 170, pin 2) Maar na 5 ronden al weer het zelfde extreme probleem.

De enige manier om dit te ontwijken was halverwege het rechte stuk onder de 10.500 toeren van het gas te gaan en uitrollen, dan bleef de motor na de bocht nog enigzinds optrekken. Anders viel hij bijna compleet stil.

Alles geprobeerd tijdens rijden, choken, van het gas, gas er op houden, pompen bij exit bocht, even tussengas in de bocht voor vol op gas te gaan. Nix hielp.

Iemand bekend met deze omschrijving? Graag, dan kan ik het igg oplossen zodat ik nog een keer in alle rust met goede motor kan trainen. Lekkere eerste ervaring met een max [schild=2 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]shit[/schild]

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 2:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Wat had je er voor sproeier in nadat je hem op 170 hebt gezet?
170 is overigens wel erg groot!

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 2:39 pm 

Geregistreerd: do okt 27, 2005 9:44 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Gemert
Hallo Rik

Mijn eerste reactie bij het lezen van jou probleem is dat je benzinepomp niet goed is.
Ik bedoel dus dat die niet genoeg benzinedruk heeft en dus je vlotterkamer raakt leeg bij vol gas.
Het duurt daarna even dat hij weer vol loopt en dan trekt je motor weer.
Het testen van je pomp is simpel.
Slang van de carburateur en de benzine proberen terug te blazen,
Dit mag NIET mogelijk zijn.
Als je dus de benzine terug kunt blazen dan een revisie setje erin.

Groeten Anthony

_________________
http://www.havelracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 3:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Thx Anthony en Igot,

Mijn vermoeden is ook de benzinepomp, daar hij helemaal wegvalt. Het lijkt alsof hij in de bocht volloopt en verzuipt, of juist helemaal nix meer krijgt.

We hebben eerst sproeier 168 er in gehad toen naar 170 omdat de weatherpod dat aangaf, vervolgens met de naald wat krapper, maar deze motor moest op zaterdag ook al redelijk rijk (net iets krapper dan weatherpod).

We dachten eerst dat de tank vacuum werd gezogen op rechte stuk, omdat er maar een klein gaatje in de tankoverloop zat. Maar dit bleek ook niet het geval.

Ik ga deze week wel kijken wat het is geweest en zal de benzine pomp checken. Kan best zijn dat we zaterdag zijn " gefopt" door de motor dat we dachten dat we krap stonden (witte bougie, echter de uitlaat normaal?!) maar dat dat kwam door te weinig brandstof na de bochten.

Ik hou jullie op de hoogte en meer suggesties zijn erg welkom!

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 3:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
sproeierbezetting lijkt mij persoonlijk wel wat aan de rijke kant.. afgelopen weekend reden wij in Genk met een 160 sproeier...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
160? Lijkt me wel erg krap... Ik deed de motorsetting niet, mijn leverancier en omdat er zoveel gezeik was met de motor zijn we op safe gegaan.

Mijn teamgenoot reed heel schraal en die reed met 165 naald 3. En daar werd de motor al warm van.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 4:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
bij ons liep het motortje als een zonnetje....

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 4:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik reed op GENK met 162 sproeier, naald op stand 2 en IW31 bougie,
en de temp was standaard rond de 58-60gr. (24 gr. buitentemp)

En mijn motor liep ook als een zonnetje.

Dus dat is mijn inziens erg goed.

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 4:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Anthony (Havelracing) zou nog best weleens gelijk kunnen hebben.
Ik kan dit probleem bijna exact simuleren bij mijn viertaktje (waar dus alles compleet anders is, behalve dat er ook een carburateur met vlotters en een benzinepomp op zit).
Ik kan de hoeveelheid benzine die door de retourleiding terug naar de tank gaat regelen met een simpele draaiknop. Als ik veel benzine terug laat lopen, begint het blok zich vergelijkbaar te gedragen als jouw Max. Benzine retour betekent minder benzine aanvoer naar de carburateur, wat dus ook gebeurd bij een slecht werkende benzinepomp.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 5:24 pm 

Geregistreerd: za apr 22, 2006 10:45 am
Berichten: 24
Woonplaats: Tessenderlo
Over de setting van een Maxcarbu,is veel meer te doen als dit hoor. Tegenwoordig zijn er 2 naalden en 2 vlottersetjes legaal . Zo rij ik met mijn eerste carbu met een 170 (oude vlotters en nieuwe naald) en met de tweede carbu met de nieuwe vlotters met een 162. Dat draaide vorige week donderdag (21 gr) allebei goed .
Dus wat is arm en wat is rijk :idea:
Johan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
johan g schreef:
Over de setting van een Maxcarbu,is veel meer te doen als dit hoor. Tegenwoordig zijn er 2 naalden en 2 vlottersetjes legaal . Zo rij ik met mijn eerste carbu met een 170 (oude vlotters en nieuwe naald) en met de tweede carbu met de nieuwe vlotters met een 162. Dat draaide vorige week donderdag (21 gr) allebei goed .
Dus wat is arm en wat is rijk :idea:
Johan



Wat bedoel je met vlotter setjes. Zijn de vlotters anders van gewicht ?
Verandert het vlotter niveau dan ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Laten we in alle Rotaxmaxcarburateurafstelperikelen niet de vraag van RJ vergeten ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 7:19 pm 

Geregistreerd: za apr 22, 2006 10:45 am
Berichten: 24
Woonplaats: Tessenderlo
Er zijn van dit jaar 2 vlottersetjes te verkrijgen . Ze moeten wel gebruikt worden met de bijhorende voorsproeier . Dit alles is te lezen op maxkarting.be.
Oh ja de vlotters hebben een ander gewicht.
Het wordt daardoor enkel moeilijker vind ik.

Sorry voor de off topic.

Johan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2006 10:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
RJ,

Ik had ook zo'n zelfde ervaring kom ik net achter... echter bij mij was de benzinefilter die ik tussen het tankje en de Carb in had gewoonweg verstopt, defect, weet ik het......

Nadat ik deze er tussenuit gehaald heb, ging het weer als de brandweer.

Was bij althans zo... bij ij sloeg ie zelfs af en toe af bij het uitkomen van de bocht.

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David