Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
TM Crossblok https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1534 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Johan [ do aug 17, 2006 9:03 am ] |
Berichttitel: | TM Crossblok |
Na vijf jaar een kart te huren is het tijd geworden voor een eigen kart. Nu heb ik er een paar op het oog, maar bij een zet ik mijn vraagtekens over de motor. Het gaat om een TM Crossblok die op een CRG zit. Nu zou ik graag het volgende weten. - Na hoeveel uren moet deze gereviseerd worden? (Ik gebruik de kart alleen maar voor recreatie) - Hoeveel kost gemiddeld een revisatie van een TM? - Is het een twee-takt? Zelf denk ik van wel Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen |
Auteur: | fastshadow [ do aug 17, 2006 9:48 am ] |
Berichttitel: | |
het is inderdaad een 2 tact 125cc 6versnellingen |
Auteur: | RJ [ do aug 17, 2006 10:31 am ] |
Berichttitel: | |
Gaat ongeveer 10 a 15 uur recreatief mee. |
Auteur: | chevy-joris [ do aug 17, 2006 11:40 am ] |
Berichttitel: | |
Mijn vader rijdt ook een TM Cross blok gaan lekker hard zegt hij |
Auteur: | Johan [ do aug 17, 2006 1:11 pm ] |
Berichttitel: | |
Oke, weet je ook hoeveel een revisie kost dan? Ondertussen ben ik ook op twee andere karts gevallen. De een met een Leopard motor (ook krachtig) en een met een Rotax Max. Ik denk dat daar eerder de keus op gaat vallen, maar als de kosten van de TM meevallen ga ik toch voor de TM. |
Auteur: | fastshadow [ do aug 17, 2006 2:12 pm ] |
Berichttitel: | |
een schakel gaat gewwon veel harder als die andere twee maar kost ook meer aan onderhoud een rotax max is ook een snelle motor allen heeft hij vrij weinig onderhoud nodig om de 30uur ongeveer |
Auteur: | Rv [ do aug 17, 2006 2:39 pm ] |
Berichttitel: | |
dat is niet zomaar waar, op een rechte lijn is een TM misschien sneller dan een rotax max. maar over het kartcircuit hoeft dit helemaal niet zo te zijn. een rotax max weegt volgens mij minder, en hoeft niet te schakelen wat tijd kost. verschilt ook per circuit |
Auteur: | joris [ do aug 17, 2006 3:01 pm ] |
Berichttitel: | |
schakels lopen wel hader maar zijn niet per definietie sneller een buertje kan 100 euro kosten (zuigertje plus piston pen plus wat pakkingen en zelf doen) tot 1000 euro (zuiger, nikasil,alle lagers,koppeling,bigend lagerplus pen plus uurloon) en dan kan ook de tandwiel lagers nog gaar zijn over het algemeen hoef je alleen een nieuwe zuigerkit (kleine beurt) en zuigerkit plus alle lagers (grote buert) |
Auteur: | Kay Simons [ do aug 17, 2006 7:55 pm ] |
Berichttitel: | |
een schakel is altijd sneller, ook in tijd ja. alleen mss als je nie kunt schakelen ofzo. verder denk ik dat het verstandig is om voor de tm te gaan. die cross is makkelijk met schakelen, is erg snel en in aanschaf veel minder duur dan een rotax max. voor dat prijsverschil heb je je tm al vaak gereviseerd! een leopard is geen optie denk ik als je het toch gaat afwegen aangezien deze met recreatief gebruik net zo duur is in onderhoud als een tm cross. |
Auteur: | Rv [ do aug 17, 2006 8:44 pm ] |
Berichttitel: | |
ook iemand die wel kan schakelen hoeft niet sneller te zijn. probeer maar tegen een rotax max rijder op internation niveau rijder,. te winnen op een circuit als pottendijk. ben bang dat de schakel die kan schakelen verliest. |
Auteur: | mats [ do aug 17, 2006 8:57 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik ga met trainen ook regelmatig Cross rijders voorbij, Maar het is maar net wat je leuker vind, de een vind de kick van het schakelen al genoeg om te kiezen! |
Auteur: | pulles [ do aug 17, 2006 10:06 pm ] |
Berichttitel: | |
ik rij met een rotax max en moet je zeggen dat me dat heel erg goed bevalt. de kosten rezen niet zo de pan uit als met mijn100cc en heb er net zoveel plezier van als recreatief rijder.dan maar iets meer geld voor de kart dan telkens de motor weg brengen voor een revisie.denk dat de rotax max een zeer goede keuze is!maargoed uiteindelijk gaat het erom wat jou het meest trekt in dit geval. |
Auteur: | Paulo27 [ do aug 17, 2006 11:00 pm ] |
Berichttitel: | |
Pulles, Hele wijze woorden.... Ik sluit me bij je aan. Revisie: - Rotax Max, om de ca. 40-45 uur, kosten: ca. 200 euro - TM Cross, om de 10-15 uur, kosten: ca. 120 euro Dit is eigenlijk het antwoord op de vraag van Johan. Suc6 |
Auteur: | Johan [ vr aug 18, 2006 7:24 am ] |
Berichttitel: | |
Bedankt voor de antwoorden. Mijn keuze zal eerder op de Rotax Vallen. Zeker omdat de kosten van de TM - als je pech hebt i.i.g., hoog op kunnen lopen -. Een Rotax is dan veel vriendelijker in onderhoud dus en kan ook veel langer mee. Ik ga wachten tot er een 2dehands CRG op de markt komt met een Rotax motor. Kan misschien wel even duren, maar wachten kan beloond worden he |
Auteur: | Deksel [ vr aug 18, 2006 9:14 am ] |
Berichttitel: | |
Skeurijzer heeft nog een prachtig CRG frame van 2002 te koop voor 650 eurie... erg mooi frame, staat ook op marktplaats e.d. Klik Klikker de klik! Zet er een Rotax Max op en tada... je heb een CRG met Rotax motor.... Alles bij elkaar ben je dan nog leuk geprijst uit. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |