Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TM Crossblok
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 9:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 17, 2006 8:56 am
Berichten: 110
Woonplaats: Bergeijk
Na vijf jaar een kart te huren is het tijd geworden voor een eigen kart. Nu heb ik er een paar op het oog, maar bij een zet ik mijn vraagtekens over de motor.

Het gaat om een TM Crossblok die op een CRG zit. Nu zou ik graag het volgende weten.
- Na hoeveel uren moet deze gereviseerd worden? (Ik gebruik de kart alleen maar voor recreatie)
- Hoeveel kost gemiddeld een revisatie van een TM?
- Is het een twee-takt? Zelf denk ik van wel ;)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 9:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
het is inderdaad een 2 tact 125cc 6versnellingen

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 10:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Gaat ongeveer 10 a 15 uur recreatief mee.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 11:40 am 

Geregistreerd: ma mei 29, 2006 5:12 pm
Berichten: 264
Mijn vader rijdt ook een TM Cross blok gaan lekker hard zegt hij :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 17, 2006 8:56 am
Berichten: 110
Woonplaats: Bergeijk
Oke, weet je ook hoeveel een revisie kost dan? :wink:
Ondertussen ben ik ook op twee andere karts gevallen. De een met een Leopard motor (ook krachtig) en een met een Rotax Max. Ik denk dat daar eerder de keus op gaat vallen, maar als de kosten van de TM meevallen ga ik toch voor de TM.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 2:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
een schakel gaat gewwon veel harder als die andere twee maar kost ook meer aan onderhoud

een rotax max is ook een snelle motor allen heeft hij vrij weinig onderhoud nodig om de 30uur ongeveer

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 2:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
dat is niet zomaar waar, op een rechte lijn is een TM misschien sneller dan een rotax max. maar over het kartcircuit hoeft dit helemaal niet zo te zijn. een rotax max weegt volgens mij minder, en hoeft niet te schakelen wat tijd kost. verschilt ook per circuit

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 3:01 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
schakels lopen wel hader maar zijn niet per definietie sneller

een buertje kan 100 euro kosten (zuigertje plus piston pen plus wat pakkingen en zelf doen) tot 1000 euro (zuiger, nikasil,alle lagers,koppeling,bigend lagerplus pen plus uurloon)

en dan kan ook de tandwiel lagers nog gaar zijn

over het algemeen hoef je alleen een nieuwe zuigerkit (kleine beurt) en zuigerkit plus alle lagers (grote buert)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 7:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 02, 2006 7:31 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Well (LB)
een schakel is altijd sneller, ook in tijd ja. alleen mss als je nie kunt schakelen ofzo. verder denk ik dat het verstandig is om voor de tm te gaan. die cross is makkelijk met schakelen, is erg snel en in aanschaf veel minder duur dan een rotax max. voor dat prijsverschil heb je je tm al vaak gereviseerd! een leopard is geen optie denk ik als je het toch gaat afwegen aangezien deze met recreatief gebruik net zo duur is in onderhoud als een tm cross.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
ook iemand die wel kan schakelen hoeft niet sneller te zijn. probeer maar tegen een rotax max rijder op internation niveau rijder,. te winnen op een circuit als pottendijk. ben bang dat de schakel die kan schakelen verliest.

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 8:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
Ik ga met trainen ook regelmatig Cross rijders voorbij,

Maar het is maar net wat je leuker vind, de een vind de kick van het schakelen al genoeg om te kiezen!

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 10:06 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 5:26 pm
Berichten: 185
ik rij met een rotax max en moet je zeggen dat me dat heel erg goed bevalt. de kosten rezen niet zo de pan uit als met mijn100cc en heb er net zoveel plezier van als recreatief rijder.dan maar iets meer geld voor de kart dan telkens de motor weg brengen voor een revisie.denk dat de rotax max een zeer goede keuze is!maargoed uiteindelijk gaat het erom wat jou het meest trekt in dit geval.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2006 11:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Pulles,

Hele wijze woorden.... Ik sluit me bij je aan.

Revisie:
- Rotax Max, om de ca. 40-45 uur, kosten: ca. 200 euro
- TM Cross, om de 10-15 uur, kosten: ca. 120 euro

Dit is eigenlijk het antwoord op de vraag van Johan.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2006 7:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 17, 2006 8:56 am
Berichten: 110
Woonplaats: Bergeijk
Bedankt voor de antwoorden.
Mijn keuze zal eerder op de Rotax Vallen. Zeker omdat de kosten van de TM - als je pech hebt i.i.g., hoog op kunnen lopen -. Een Rotax is dan veel vriendelijker in onderhoud dus en kan ook veel langer mee.

Ik ga wachten tot er een 2dehands CRG op de markt komt met een Rotax motor. Kan misschien wel even duren, maar wachten kan beloond worden he :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2006 9:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Skeurijzer heeft nog een prachtig CRG frame van 2002 te koop voor 650 eurie... erg mooi frame, staat ook op marktplaats e.d.

Klik Klikker de klik!

Zet er een Rotax Max op en tada... je heb een CRG met Rotax motor....

Alles bij elkaar ben je dan nog leuk geprijst uit.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David