Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 7:58 pm 

Ik wilde eens weten wat nou eigenlijk de verschillen zijn tussen de verschillende motoren. Je hebt ontzettend veel fabrikanten in deze klasse, TM, VM, Maxter, Vortex, IAME, Debei, SGM, CRS en dan zal ik er nog wat vergeten zijn.

Ik rij zelf met een Maxter uit 2005 (2 jaar geleden 2e hands gekocht) en ik vraag mij of of de nieuwe motoren zoveel harder gaan, bv. de TM KZ10 of een ander nieuw blok. Of zijn de karakteristieken anders. Ga ik bv. een seconde of meer harder met een nieuw blok, of moet je dan ook juist weer beter kunnen sturen?

Zijn er ook mensen die rijden met getunede blokken en wat zijn hun ervaringen hiermee? Gaan deze sneller stuk? Of gaat het alleen om de karakteristieken aan te passen, bv. onderin meer vermogen.

Ik hoor graag van jullie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 12:12 am 

hey harald
er zit voornaamlijk een verschill in karacter dus wanneer komt het vermogen en hoe groot is de vermogensband. ook is eer een verschil in hoe de versnellingen in elkaar over gaan.
tunnen helpt vaak een beetje bij het ene blok wat meer als het andere. en over sneler stuk gaan hoef je niet bang te zijn het zijn race blokken dus het is gemaakt om vermogen te geven en niet een meer uurs wedstrijdt mee te rijden. alleen zal ej wel eerder merken wanneer de gang uit het blok is als de zuiger te veel uren heeft gemaakt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]