Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: big end pen doormidden
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2006 8:34 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik ben afgelope zaterdag wezen rijden

na het 3de rondje in de 2de sessie brak mijn bigend pen dwars door midden ik dacht eerst dat ik een vastloper had maar na het lichten van de cilinder bleek het toch de bigend te zijn

nou was mijn vraag waar kan dit aan liggen en wat zijn zo'n beetje de koste voor het repareren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2006 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Je hebt tot nogtoe weinig geluk met dat blokje geloof ik :(

Ik denk dat jij er meer verstand van heb als ik, dus kan je waarschijnlijk geen antwoord geven waar je wijzer van wordt (verkeerd uitgelijnde/uitgebalanceerde krukas misschien? ).
Kosten zal wel afhangen van hoeveel schade er verder nog ontstaan is.

Wel vervelend dat je weer pech hebt met het ding. Het enige positieve is dat ie dus ook stuk gaat als wij er niet bij zijn, en wij dus geen ongeluk brengen :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2006 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm
Berichten: 108
Woonplaats: asten
als je het blok zelf uit elkaar haalt en in elkaar zet kost het zo'n 80 euro voor een nieuwe pen,sleepringen,lager + balanceren

hoe veel had ie gelopen sinds de laatste revisie van je big end lager+pen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2006 9:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Joris,

Koop de volgende BigEnd niet bij de Gamma..... :)
Erg vreemd, zoals David hierboven ook zegt.... je hebt wel pech met dat motortje... ik dacht dat alleen de BigEnd lager kaport ging en dat de BigEnd zelf gewoon slijt en daardoor vervangen moet worden.

De vraag is:
- had je de juiste BigEnd (lees: niet te krap/wijd) ?
- de juiste lager toegepast met de juiste speling ?
- mengsmering te rijk (lees: te weinig olie) ?
- is je Cil.kop afgevlakt waardoor je heel veel compressie hebt waardoor er te veelkracht op de BigEnd komt ?
- of heb je gewoon pech ???? (zal dat wel zijn)

Meer kan ik niet zo bedenken.... jij weet veel meer van ICC motoren, wellicht dat Fart je nog verder op weg kan helpen ???

Heel veel suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2006 9:45 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik weet niet hoeveel die gelopen had sind revisie want er is een keer nieuwe lagers ingekomen maar ik denk dat daar geen bigend lager bij vervangen is

verder zijn alle onderdelen in die motor orgineel
big end lager is ook nog gewoon "goed" (loopt nog mooi dus is niet vast gelopen) het is gewoon de pen zelf die is mooi langs de kruk as afgescheurd


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 4:29 pm 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
joh, wat raar,
hopelijk gebeurt dat ook niet is bij mij...
de uren niet goed bijhouden is niet echt makkelijk....
ik neem voor de zekerheid ruim nieuwe onderdelen...
is goedkoper dan als er iets kapot is gegaan..

zon pen is toch moeilijk te breken ? :shock:

_________________
De kartmotor GOED SMEREN.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 5:21 pm 

Geregistreerd: di aug 01, 2006 9:47 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Nieuw Vennep
Hoi joris wat is het voor blok? dan kan ik je een prijsje geven volgens het boek. "Alles over KARTING. van Dennis van der spoel" als je wilt natuurlijk ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 6:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ik weet het idd, verkoop die Seven en koop een TM.

Ontopic: Als je niet weet wanneer hij voor het laatst vervangen is word het natuurlijk een moeilijk verhaal, dat snapt iedereen.

Ik zou even contact opnemen met AT, dat is immers de importeur en de verkoper van het blok toch? Ik neem aan dat hij wel weet wat en wanneer hij gereviseerd is. Volgens mij valt dit ook nog onder de garantie :wink:

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 7:13 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
Volgens mij valt dit ook nog onder de garantie


laten we het hopen :wink:

ik ga em morgen ff weg brengen hopelijk wordt het niet te duur want de centjes zijn op :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 7:33 pm 

Geregistreerd: di aug 01, 2006 9:47 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Nieuw Vennep
Joris, over wat voor blok hebben we het mischien kan ik je een idee geven van wat het je gaat kosten ..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2006 8:13 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
motori seven l1 (icc)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2006 8:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
Citaat:
verkoop die Seven en koop een TM


Het maakt niet uit wat voor motor je hebt het kan bij allemaal wel eens gebeuren en wat dan de oorzaak is.......
Ik heb het bij een seven nog nooit mee gemaakt en bij een tm al twee keer!!!!!
Het kan in de pen zelf zitten of montage fout, het richten van de kruk is niet optimaal, te los in de krukaslagers het kan vele oorzaken hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2006 8:34 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
at vertelde me dat de kruk as nog op 2 lagers loopt ( is al wat ouder type) en daardoor krijgt de bigend pen elke keer op z'n lazer wat na een x aantal uur resulteert in het breken van de pen meestal valt de schade mee alleen is het wel ff werk om dat ding uit het blok te halen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2006 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2004 10:44 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Nistelrode
Citaat:
de kruk as nog op 2 lagers loopt


zit er geen klein lager in de deksel aan de kant van de koppeling dan, want als dat niet is en de krukas is niet goed gericht dan kan je dat wel eens hebben ja.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2006 8:43 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zou het niet weten ik heb hem nog nooit uit elkaar gehad

ik heb een natte koppeling trouwens maar of daar een lager zit weet ik niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David