Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
voor het eerst in schakelkart https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1452 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | sandesign [ wo jul 26, 2006 12:03 pm ] |
Berichttitel: | voor het eerst in schakelkart |
ik heb een half jaartje met een 100cc automaat gereden (luchtgekoeld), toen een paar maanden met een 125 cc watergekoeld automaatje nu heb ik een Birel 125cc schakelkart (icc) kunnen kopen. ik heb nog nooit op zon ding gereden en wil em ni gelijk kapot rijden aangezien karts nogal gevoelig zijn. dus: zijn er mensen met tips ? zoals: -het warmdraaien -HOE te schakelen -Waar op letten tijdens het rijden met de motor -mengverhouding -om de hoeveel uur revisie ? (niet tevaak ![]() -Goede afstelling enz... (ik heb gehoord dat afstelling van zon schakelbak enige specialiteit vergt ?) bedankt! |
Auteur: | Rv [ wo jul 26, 2006 6:55 pm ] |
Berichttitel: | |
Hee sandesign.. welkom op het forum! ik rij zelf ook icc Vraag 1: er zijn verschillende manieren om je kart warm te rijden.. (hier is ook een apart topic over) een van de beste manieren die er zijn is om simpel weg je kart warm te rijden over het circuit. goed op je motor tempratuur letten.. als deze tempratuur boven de 40/45 graden is kan je al beginnen met stevig gas geven. dit is meestal na 2 rondes. vraag 2 : als je wilt schakelen moet je eerst je gas los laten. dan in de gewenste versnelling zetten. en dan weer gas erop. de koppeling die links aan je stuur zit is alleen voor als je vanaf stilstand weg wilt rijden / of gewoon stil wilt staan. de koppeling moet je dan langzaam op laten komen en een beetje gas erbij (ongeveer net als in de auto) Bij mijn icc motor is de pook naar jou toe (als je in de kart zit) is' verder 'schakelen. en de pook van je AF is 'terug' schakelen. vraag 3. je moet op letten dat je motor de goeie tempratuur is/ en opletten op je toerental. dat je niet over het maximum gaat. vraag 4: Hier is ook een heel topic over. moet je maar op deze website zoeken . ik rij geloof ik 1.25. let wel goed op dat je goeie kart-olie haalt. beter iets meer betalen dan iets te weinig. olie is heel belangrijk voor je motor. vaak kan je olie op kartbanen halen , maar vaak is dit ook neit de beste kwaliteit. van de olie van berghem is mn zuiger verkleurt aangetast om maar een voorbeeld te noemen. Vraag 5/6 :daar kan ik geen goed andwoord op geven. iemand anders vast wel succes met rijden! |
Auteur: | sandesign [ wo jul 26, 2006 7:08 pm ] |
Berichttitel: | |
oke, harstikke bedankt alvast! nog 1 dingetje: ik vindt een alfano nogal duur uitkomen, dus heb ik iets voor scooters gezien, een koso multifunctioneel display, 70 euro, geeft toeren aan, km/h en tijden, temperatuur van blok enz... het is net als een kart een scooter... zijn er meer mensen die een koso teller op hun kart hebben staan ? bedankt |
Auteur: | Rv [ wo jul 26, 2006 7:13 pm ] |
Berichttitel: | |
dan zou je eventueel ook nog het beste een Watertempratuur meter van een scooter kunnen kopen.. HEEL belangrijk . dan weet je swinters bijvoorbeeld ook voor hoe groot deel je je radiateur af moet dekken of als die te warm word dan zie je het meteen, kan je een hoop geld besparen!. ik zou toch maar even na denken over een alfano of AIM etc. blijf op zoek op internet of er niet ergens nog eentje te koop is voor een spotprijs |
Auteur: | joris [ wo jul 26, 2006 7:57 pm ] |
Berichttitel: | |
temp en toeren zijn inderdaad het belangrijkste draai uren van de motor is ook wel makkelijk en ronde tijden is gewoon fijn om te zien of je beter word of niet (vaak zijn de ronden die langzaam aan voelen het snelst ![]() ik smeer ook 1op 25 en voorde afstelling moet je op de bougie kijken dit doe je als volgt : hard de pits binnen rijden en in een klap dood remmen (dit om geen stationair beeld van je bougie te krijgen) bougie er uit en dan kijken hij moet grijs tot zwart zijn en een beetje vochtig grijs is arm en zwart is rijk te arm betekend grotere sproeier en andersom sproeier zit onderin de carb. reviesie zo rond de 10 uur licht een beetje aan de motor en aan je rijstijl en aan je dealer wat voor motor is het eigenlijk ?? |
Auteur: | sandesign [ wo jul 26, 2006 8:15 pm ] |
Berichttitel: | |
een seven icc L2 uit 2001, hebben er mensen ook nog tips met het starten ? want nu moet ik een lint rond het wiel doen om te starten... ik heb al iets gevonden: aanduwen, erin springen , en in zn 1 duwen, is dit optimaal ? en nog iets: bij de koso teller zit ook een temp. sensor dus dat is ook in orde....) |
Auteur: | Rv [ wo jul 26, 2006 8:41 pm ] |
Berichttitel: | |
dit is heel normaal ja, Wat het meeste voorkomt is dat iemand de ander duwt. Lekker makkelijk!. dan zet je hem in zn 1. hou je je koppeling in. en als je dan geduwt word in 1x koppeling los laten schieten , en als je blok er zin in heeft dan start die!. dat met dat lint is niet het makkelijkst. als je alleen bent kan je jezelf duwen en dan erin springen |
Auteur: | joris [ do jul 27, 2006 6:07 am ] |
Berichttitel: | |
he hee nog een seven ik rijd zelf ook een seven maar dan een l1 http://www.motorcityshifters.com/L2Manual.pdf hier staat alles wat je wilt weten over je motor de dealer en impotuer van seven is at motoren in st. michels gestel overigens werk ik nooit met de koppeling als ik start ik laat hem gewoon in de vrij staan duw hem aan of word aangeduwd als je wat snelheid hebt duw je de pook naar vooren (in de 1) en dan moet ie meteen starten |
Auteur: | Sibo [ do jul 27, 2006 9:19 pm ] |
Berichttitel: | |
sandesign schreef: oke, harstikke bedankt alvast!
nog 1 dingetje: ik vindt een alfano nogal duur uitkomen, dus heb ik iets voor scooters gezien, een koso multifunctioneel display, 70 euro, geeft toeren aan, km/h en tijden, temperatuur van blok enz... het is net als een kart een scooter... zijn er meer mensen die een koso teller op hun kart hebben staan ? bedankt Niet kopen ![]() Koop dan een aim voor een scooter (ala 180-200 oid), of een gpt teller ![]() |
Auteur: | sandesign [ vr jul 28, 2006 11:11 am ] |
Berichttitel: | |
@joris: ik heb de website gevonden: http://www.atmotoren.nl/dutch/karting.htm hoe stel ik een carburateur goed af ? (want met sproeiers knoeien wordt niks denk ik), ik lees veel over een lambda meter... wie weet waar die te koop zijn ? |
Auteur: | joris [ vr jul 28, 2006 4:29 pm ] |
Berichttitel: | |
ik weet niet of een lambda werkt met een twee takt de meeste lezen de bougie somigen kijken de zuiger afstellen is toch knoeien met de sproeiers (valt overigens wel mee) en met de clip van de naald (dit is meer voor het oppikken van de motor ) staan de mototr te rijk zal je toch een klijnere sproeier in moeten draaien en andersom |
Auteur: | sandesign [ za jul 29, 2006 9:24 pm ] |
Berichttitel: | |
hij is goed hoor, dat denk ik, hij loopt goed en de dealer zegt hem goed te hebben afgesteld dus... maar, ik heb hier op het forum is een schematje gevonden in welke versnelling men in welke bocht op circuit landsard rijdt. waar staat dat ? ![]() |
Auteur: | David [ za jul 29, 2006 9:37 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik kan me niet herinneren zo'n schemaatje gezien te hebben op het forum, al kan ik natuurlijk ook niet alles onthouden wat er ooit op het forum gezet wordt ![]() |
Auteur: | sandesign [ za jul 29, 2006 10:47 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb hem al gevonden: http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=535 dan heb ik een indicatie waar ik ongeveer naartoe moet werken (als beginner op een ICC ![]() ik heb al een mooi tellertje gekocht: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... odelid=199 werkt perfect |
Auteur: | sandesign [ zo jul 30, 2006 9:30 am ] |
Berichttitel: | |
wie weet wat de prijzen voor zandvoort zijn ? bedankt (of een website waar veel prijzen opstaan van bekende outdoor kartbanen... ) en ik woon in de buurt van valkenswaard/eindhoven wie weet waar ik mijn blok kan laten reviseren als het nodig is ? (zoals krukaslagers, big end enz...) bedankt alvast |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |