Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

waterverlies
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1451
Pagina 1 van 1

Auteur:  the duke [ di jul 25, 2006 9:01 pm ]
Berichttitel:  waterverlies

De rotaxmax van mijn zoon verliest telkens iets water aan de achterzijde van het blok. Het komt uit een klein rond (geboord) gaatje. Is dit normaal?
Mij lijkt het niet want je mag tocht geen water verliezen.Oja het is gaan lekken nadat ik een nieuwe temperatuur sonde in de kop heb gedraaid.


gr
Peter

Auteur:  David [ di jul 25, 2006 9:07 pm ]
Berichttitel: 

Wat voor geboord gaatje bedoel je?
Als het het gat is waar de temperatuur sensor in zit kan je het schroefdraad inwikkelen met teflon tape (als je dat nog niet gedaan hebt).

Auteur:  the duke [ wo jul 26, 2006 9:35 am ]
Berichttitel: 

Hoi David, nee het is een klein gaatje aan de achterzijde van het blok.
Het zit ongeveer op de helft van de hoogte. vlak bij een blokje welk verbonden is met de ontsteking.

Auteur:  davie [ do jul 27, 2006 5:51 pm ]
Berichttitel: 

je hebt waarschijnlijk een onderblok uit 98 of niet? die zijn nog zand gegoten en de inhoud van de carters is iets minder en daarom bouwt hij meer druk op. daarom zit dat gaatje er ook in die is er waarschijnlijk zelf ingeboort

Auteur:  JesseJan [ do jul 27, 2006 6:56 pm ]
Berichttitel: 

Alle max motoren hebben zon gaatje daar zitten. I s waarschijnlijk iets met de waterkeering

Auteur:  peter [ vr jul 28, 2006 8:10 am ]
Berichttitel: 

hmmm ik heb dit ookit eens met de motor gehad

als daar de waterpomp loopt is het inderdaad de waterkeering
dit gaatje zit er dan zodat er geen water de cilinder of het blok inloopt
een soort beveiliging zeg maar
volgens mij is er hier wel ergens een handboek te vinden van een max

Auteur:  Beire [ vr aug 18, 2006 9:44 pm ]
Berichttitel: 

Dat gaatje zit inderdaad ter hoogte van de waterpomp, er zitten 2 keeringen op. Aan de ene kant is dat voor het water en aan de andere kant voor de olie. Is de lek niet echt groot dan kan je die afsluiten met een stukje tape en verder rijden. Na elke keer dat je binnenkomt even tape eraf zodat het eventuele water eruit kan. Maar je zal toch een keer je motor moeten binnensteken om die keerringen te vervangen. Probeer dat te combineren met een revisie want je blok moet er bijna helemaal voor open. :cry:

Auteur:  the duke [ zo aug 20, 2006 9:19 am ]
Berichttitel: 

Het was inderdaad de waterkeering. Ik heb hem toch maar laten maken en de rest even na laten kijken omdat hij toch uit elkaar moest.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/