Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 12:03 pm 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
ik heb een half jaartje met een 100cc automaat gereden (luchtgekoeld), toen een paar maanden met een 125 cc watergekoeld automaatje

nu heb ik een Birel 125cc schakelkart (icc) kunnen kopen.
ik heb nog nooit op zon ding gereden en wil em ni gelijk kapot rijden aangezien karts nogal gevoelig zijn.

dus:

zijn er mensen met tips ? zoals:

-het warmdraaien
-HOE te schakelen
-Waar op letten tijdens het rijden met de motor
-mengverhouding
-om de hoeveel uur revisie ? (niet tevaak :) )
-Goede afstelling enz... (ik heb gehoord dat afstelling van zon schakelbak enige specialiteit vergt ?)
bedankt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 6:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Hee sandesign.. welkom op het forum!
ik rij zelf ook icc

Vraag 1: er zijn verschillende manieren om je kart warm te rijden.. (hier is ook een apart topic over) een van de beste manieren die er zijn is om simpel weg je kart warm te rijden over het circuit. goed op je motor tempratuur letten.. als deze tempratuur boven de 40/45 graden is kan je al beginnen met stevig gas geven. dit is meestal na 2 rondes.

vraag 2 : als je wilt schakelen moet je eerst je gas los laten. dan in de gewenste versnelling zetten. en dan weer gas erop. de koppeling die links aan je stuur zit is alleen voor als je vanaf stilstand weg wilt rijden / of gewoon stil wilt staan. de koppeling moet je dan langzaam op laten komen en een beetje gas erbij (ongeveer net als in de auto)
Bij mijn icc motor is de pook naar jou toe (als je in de kart zit) is' verder 'schakelen. en de pook van je AF is 'terug' schakelen.

vraag 3. je moet op letten dat je motor de goeie tempratuur is/ en opletten op je toerental. dat je niet over het maximum gaat.

vraag 4: Hier is ook een heel topic over. moet je maar op deze website zoeken . ik rij geloof ik 1.25. let wel goed op dat je goeie kart-olie haalt. beter iets meer betalen dan iets te weinig. olie is heel belangrijk voor je motor. vaak kan je olie op kartbanen halen , maar vaak is dit ook neit de beste kwaliteit. van de olie van berghem is mn zuiger verkleurt aangetast om maar een voorbeeld te noemen.

Vraag 5/6 :daar kan ik geen goed andwoord op geven. iemand anders vast wel

succes met rijden!

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 7:08 pm 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
oke, harstikke bedankt alvast!

nog 1 dingetje:
ik vindt een alfano nogal duur uitkomen, dus heb ik iets voor scooters gezien, een koso multifunctioneel display, 70 euro, geeft toeren aan, km/h en tijden, temperatuur van blok enz... het is net als een kart een scooter...
zijn er meer mensen die een koso teller op hun kart hebben staan ?

bedankt


Laatst bijgewerkt door sandesign op wo jul 26, 2006 8:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 7:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
dan zou je eventueel ook nog het beste een Watertempratuur meter van een scooter kunnen kopen.. HEEL belangrijk . dan weet je swinters bijvoorbeeld ook voor hoe groot deel je je radiateur af moet dekken
of als die te warm word dan zie je het meteen, kan je een hoop geld besparen!. ik zou toch maar even na denken over een alfano of AIM etc. blijf op zoek op internet of er niet ergens nog eentje te koop is voor een spotprijs

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 7:57 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
temp en toeren zijn inderdaad het belangrijkste draai uren van de motor is ook wel makkelijk en ronde tijden is gewoon fijn om te zien of je beter word of niet (vaak zijn de ronden die langzaam aan voelen het snelst :? )

ik smeer ook 1op 25

en voorde afstelling moet je op de bougie kijken dit doe je als volgt :

hard de pits binnen rijden en in een klap dood remmen (dit om geen stationair beeld van je bougie te krijgen) bougie er uit en dan kijken hij moet grijs tot zwart zijn en een beetje vochtig

grijs is arm en zwart is rijk

te arm betekend grotere sproeier en andersom sproeier zit onderin de carb.

reviesie zo rond de 10 uur licht een beetje aan de motor en aan je rijstijl en aan je dealer

wat voor motor is het eigenlijk ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 8:15 pm 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
een seven icc L2 uit 2001, hebben er mensen ook nog tips met het starten ?
want nu moet ik een lint rond het wiel doen om te starten...

ik heb al iets gevonden:

aanduwen, erin springen , en in zn 1 duwen, is dit optimaal ?

en nog iets: bij de koso teller zit ook een temp. sensor dus dat is ook in orde....)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 26, 2006 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
dit is heel normaal ja, Wat het meeste voorkomt is dat iemand de ander duwt. Lekker makkelijk!. dan zet je hem in zn 1. hou je je koppeling in. en als je dan geduwt word in 1x koppeling los laten schieten , en als je blok er zin in heeft dan start die!. dat met dat lint is niet het makkelijkst. als je alleen bent kan je jezelf duwen en dan erin springen

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 27, 2006 6:07 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
he hee nog een seven ik rijd zelf ook een seven maar dan een l1

http://www.motorcityshifters.com/L2Manual.pdf

hier staat alles wat je wilt weten over je motor

de dealer en impotuer van seven is at motoren in st. michels gestel

overigens werk ik nooit met de koppeling als ik start ik laat hem gewoon in de vrij staan duw hem aan of word aangeduwd als je wat snelheid hebt duw je de pook naar vooren (in de 1) en dan moet ie meteen starten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 27, 2006 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 14, 2006 4:55 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Noorden
sandesign schreef:
oke, harstikke bedankt alvast!

nog 1 dingetje:
ik vindt een alfano nogal duur uitkomen, dus heb ik iets voor scooters gezien, een koso multifunctioneel display, 70 euro, geeft toeren aan, km/h en tijden, temperatuur van blok enz... het is net als een kart een scooter...
zijn er meer mensen die een koso teller op hun kart hebben staan ?

bedankt


Niet kopen :), das zooi....

Koop dan een aim voor een scooter (ala 180-200 oid), of een gpt teller :)

_________________
Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2006 11:11 am 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
@joris:

ik heb de website gevonden: http://www.atmotoren.nl/dutch/karting.htm

hoe stel ik een carburateur goed af ? (want met sproeiers knoeien wordt niks denk ik), ik lees veel over een lambda meter... wie weet waar die te koop zijn ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2006 4:29 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik weet niet of een lambda werkt met een twee takt

de meeste lezen de bougie somigen kijken de zuiger

afstellen is toch knoeien met de sproeiers (valt overigens wel mee) en met de clip van de naald (dit is meer voor het oppikken van de motor )

staan de mototr te rijk zal je toch een klijnere sproeier in moeten draaien en andersom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 29, 2006 9:24 pm 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
hij is goed hoor, dat denk ik, hij loopt goed en de dealer zegt hem goed te hebben afgesteld dus... maar,

ik heb hier op het forum is een schematje gevonden in welke versnelling men in welke bocht op circuit landsard rijdt. waar staat dat ? :-) zoekfunctie wordt ik niet wijzer uit

_________________
De kartmotor GOED SMEREN.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 29, 2006 9:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik kan me niet herinneren zo'n schemaatje gezien te hebben op het forum, al kan ik natuurlijk ook niet alles onthouden wat er ooit op het forum gezet wordt :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 29, 2006 10:47 pm 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
ik heb hem al gevonden:

http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=535

dan heb ik een indicatie waar ik ongeveer naartoe moet werken (als beginner op een ICC :oops: )

ik heb al een mooi tellertje gekocht:

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... odelid=199

werkt perfect


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 30, 2006 9:30 am 

Geregistreerd: di jul 18, 2006 7:03 pm
Berichten: 57
wie weet wat de prijzen voor zandvoort zijn ? bedankt (of een website waar veel prijzen opstaan van bekende outdoor kartbanen... )

en ik woon in de buurt van valkenswaard/eindhoven

wie weet waar ik mijn blok kan laten reviseren als het nodig is ? (zoals krukaslagers, big end enz...)
bedankt alvast


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David