Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

tandwiel verhouding 125cc schakel
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1422
Pagina 1 van 1

Auteur:  teus [ di jul 11, 2006 8:31 pm ]
Berichttitel:  tandwiel verhouding 125cc schakel

hallo allemaal,
het volgende rij hier met een yamaha cross verhouding 16 / 27

eigenlijk perfect maar rijd tot aan het eind van de rechte stukken tot aan de max toeren +/- 12300
nou wil ik iets sneller op toeren zijn maar toch mijn max halen( hij blijft dus gewoon uitlopen) en onderin is hij ook wel goed maar om in te halen
wil ik eigenlijk iets meer.
nu heb ik al geprobeert om achter naar 28 tands te gaan maar dan kom ik niet meer aan mijn max en onderin schiet ik er niets mee op
betekent dit nu dat ik voor kleiner moet of ?????????????

en zijn er nog meer makkelijkere opties dan in mijn cylinder frezen

alvast bedankt

Auteur:  Paulo27 [ di jul 11, 2006 9:54 pm ]
Berichttitel: 

Teus,

Allereerst welkom op ons gezellige forum.

Ikzelf heb geen verstand van Cross blokjes, dus aan mij heb je niets, maar ik ben er van overtuigd dat je wel een goede antwoord krijgt op jou vraag van de andere leden.

Suc6

Auteur:  David [ di jul 11, 2006 10:01 pm ]
Berichttitel: 

Teus, je zou hiervoor Roy (even opzoeken in de ledenlijst) een PB-tje of mailtje kunnen sturen.
Hij heeft veel ervaring met een Yamaha crossblok, en weet er veel vanaf. Helaas is het wel zo dat Roy al een hele tijd niet meer zo aktief geweest is op het forum, maar misschien is zijn mailadres nog aktueel en reageert ie op je vraag, je weet maar nooit.

Auteur:  Paulo27 [ di jul 11, 2006 10:13 pm ]
Berichttitel: 

David,

Roy heeft pas nog gereageerd op hetartikeltje van Mara in de krant...
dus hij leest het wel denk ik...

Suc6

Auteur:  David [ di jul 11, 2006 10:30 pm ]
Berichttitel: 

http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1393
Volgens mijn gegevens is het alweer een tijdje geleden, maar misschien heb ik iets gemist.

Teus, hoe bedoel je dat wanneer je achter een tandje groter gaat, dat je niet meer aan je max komt? Wat je maximale toerental betreft zou je daar juist gemakkelijker aan moeten komen.

Auteur:  teus [ wo jul 12, 2006 5:15 pm ]
Berichttitel: 

hoi david,
nou als ik achter groter ga kom ik niet meer aan mijn max toeren en ben ik op 3/4 van het rechte eind al op top nu is het zo dat hij vanaf het begin doorgaat tot dat ik rem want het asfalt is tekort loopt verder zeer goed hoor maar denk dat het beter moet kunnen vandaar

Auteur:  Sendatje [ wo jul 12, 2006 5:40 pm ]
Berichttitel: 

Zodra je op je maximale aantal toeren zit en je zit op het einde van het rechte stuk dan heb je de juister tandwielverhouding.
Als je echt meer snelheid wilt dan moet je gaan denken aan andere uitlaten, cilinderkoppen of eventueel je cilinder laten tunen.

btw ik heb een Honda CR125, dat is ongeveer de tegenhanger van en yamaha cross blok.

Auteur:  Fart [ wo jul 12, 2006 9:54 pm ]
Berichttitel: 

Hoi Teus, hebben jullie schik met je MS kartjes uit Wijchen :LL

Een oplossing is idd tunen, je powerband verbreden dus. Neem eens kontakt op met Alain van Os (monteur,tuner) van Ms karting paradise. Die kan (vooral TM blokjes dat wel) je zeker verder helpen. Of neem kontakt op met Heide/mulder in Nieuw leusen, die rijden daar bijna allemaal met Yamaha's.

Succes Hank, de vorige eigenaar van je kart.

Auteur:  teus [ vr jul 14, 2006 9:44 pm ]
Berichttitel: 

hoi hank,
prima karts je kent het verhaal van de chassis
ben uiterst tevreden maar wil toch echt het maximale eruit halen maar het gaat om de yamaha ik heb hier ook een tm en die is getuned door t van geffen ik heb het al gevraagt aan jan maar wil is nog even proberen wat ik zelf kan wijzigen en dan pas de cylinder aanpakken het slijt natuurlijk ook allemaal weer wat sneller. maar bedankt voor de reactie

groeten teus

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/