Auteur |
Bericht |
Pieters
|
Geplaatst: wo nov 07, 2018 8:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 07, 2018 1:07 pm Berichten: 10
|
Een paar weken terug een slechte dag op het circuit gehad. Fikse zuiger en cilinder schade waar je niet vrolijk van wordt. Dit was wel gelijk een goede reden om het blok volledig uit elkaar te halen en alles te inspecteren Nu viel me op dat 1 membraamplaatje iets wat los bleef staan. Plaatjes gedemonteerd en toen zal ik dat er een breuk in het membraamhuis zat. Niks aan te doen, dus deze ga ik vervangen. Ik vraag me alleen af hoe deze breuk ontstaan kan zijn. Is dit een kwestie van metaalmoeheid? Iemand anders dit ook al eens gehad? https://www.mupload.nl/img/1ylfhii.jpegVoor de geïnteresseerde nog foto’s van de schade https://www.mupload.nl/img/qzl30j.jpeghttps://www.mupload.nl/img/6iye75oee.jpeg
|
|
Omhoog |
|
|
Nylus
|
Geplaatst: do nov 08, 2018 9:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 4:35 pm Berichten: 69 Woonplaats: Breda
|
hoe lang reed je al met die zuiger ?
|
|
Omhoog |
|
|
Pieters
|
Geplaatst: za nov 10, 2018 9:07 am |
|
Geregistreerd: do jun 07, 2018 1:07 pm Berichten: 10
|
Ik zo’n 3 uur. Heb hem nog niet zo lang, en was volgens de verkoper pas gereviseerd (het bekende verkoop trucje) Wilde er dit jaar even een paar keer mee de baan op en dan reviseren. Maar is iets eerder geworden dan gepland. Had de zuiger voortijd via uitlaat poort bekeken, maar vond hem er wel redelijk uitzien. Maar redelijk was dus niet goed genoeg.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za nov 10, 2018 10:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
deze schade komt mijn inziens niet door leeftijd maar meer door detonatie
dit komt door te krap rijden of teveel op de naald rijden (halfgas)
|
|
Omhoog |
|
|
Pieters
|
Geplaatst: zo nov 11, 2018 11:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 07, 2018 1:07 pm Berichten: 10
|
Het gebeurde na dat ik de motor een paar rondjes de tijd had gegeven om op temperatuur te komen. Dus zeker wel wat halfgas gereden. Motor temp was 45 graden dus begon meer gas te geven. Aan het einde van een snel stuk sloeg die vast.
Ik reed met: dp268, k22 clip in positie 2, main 168 Weer: droog en zonnig, 20graden, 52% 1028mBar
Joris, zou een andere naaldpositie genoeg geweest zijn om dit te voorkomen?
|
|
Omhoog |
|
|
bas.r.
|
Geplaatst: za nov 24, 2018 1:45 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm Berichten: 180
|
lijkt alsof de zuiger verkeerd om zat?
|
|
Omhoog |
|
|
Pieters
|
Geplaatst: zo dec 23, 2018 1:41 pm |
|
Geregistreerd: do jun 07, 2018 1:07 pm Berichten: 10
|
Zuiger zat er goed in. Drijfstang aan de onderzijde
|
|
Omhoog |
|
|
Nylus
|
Geplaatst: vr dec 28, 2018 10:30 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 4:35 pm Berichten: 69 Woonplaats: Breda
|
als je op de naald tijd heb je meestal de eerste schade aan de inlaatkant. Had laatst ook een dag te krap gereden, zuiger was aan de inlaat bijna tot de zuigerveer opgevreten.
Al die schade die je nu ziet is voornamelijk het gevolg van het stuk zuiger wat is afgebroken.
Het kunnen zoveel redenen zijn geweest. gewoon even fixen en fris beginnen weer. En ALTIJD een blok uit elkaar halen als je een 2e hands koopt. Wat dat betreft zijn er maar weinig te vertrouwen.
|
|
Omhoog |
|
|