Auteur |
Bericht |
Pascal
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 3:40 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Ik ben serieus aan het overwegen om een eigen kart aan te schaffen(2de hands). Ik wil er alleen recreatief mee gaan rijden. Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen een 100cc luchtgekoeld motor of een 125 cc automaat. Het onderhoud wil ik het liefst zoveel mogelijk zelf gaan doen, en nu is mijn vraag wat precies de verschillen zijn tussen deze motoren(onderhoud, aanschafsprijs enz.).
Pascal
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 4:28 pm |
|
Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm Berichten: 1155
|
125cc automaat is beter dan 100cc (minder onderhoud) , en snelheid scheelt niet heel veel, wil je een nieuwe of 2dehands gaan kopen? dat is in prijs ook verscheel.
wat voor 100cc of 125cc had je in gedachten en zijn verschillende types.
suc6
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 4:38 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Ik wil sowieso een 2de hands kart Maar van de verschillende types weet ik nog niet zo veel. Maar ik las op deze website dat een 125 cc meer uren meegaat tot de revisie. Nu vraag ik me dus af wat het voordeel is van een 100cc ervan uitgaande dat ik het onderhoud het meeste zelf doe.
Pascal
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 4:54 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hoi Pascal,
Welkom op ons forum....
Als je even verder leest op ons forum dan kom je dit topic wel 3x tegen, daar wordt dan ook heel veel behandeld inzake jou zoektoch naar info.
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 4:54 pm |
|
Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm Berichten: 1155
|
een voordeel van een 100cc is dat het vaak een revisie moet hebben (en dus snel kapot gaat) ,, ik weet geen voordeel verder te noemen, tip:je kan het best een 125cc nemen (minder onderhoud) en is meschien wel iets duurder, maar dan heb je ook beter spul,, 125cc promo is met een losse eleck starter, alleen dat is weer onhandig als je uit de bocht vliegt, dan moet je naar de pits lopen/of iemand laten komen en de losse starten halen etc,, een 125cc automaat Leopard is met een elecktrische starter op de kart ! ,, dus een druk op de knop naast de stoel/op het stuur etc,, waar je het maar kan aansluiten,, en rotax max is precies hetzelde,, 100cc is meer sleutelen dan rijden (zo kan je het zien), maar de keuze ligt voor jou.
suc6
Laatst bijgewerkt door NR op do jan 19, 2006 6:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 5:05 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Hoe groot zijn de verschillen in aaschafkosten ongeveer bij een 125 cc? En om de hoeveel uur moet het blok in de revisie?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 5:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als je niet al te lomp bezig bent dan blijft je motor gewoon aan als je een keertje spint, alleen bij crashes zal die liefst meteen uit gaan, maar de recreatieve rijders zullen die toch zoveel mogelijk uit de weg gaan.
Ik zou sowieso voor de 125cc automaat gaan ipv de 100cc. Er komen regelmatig leuke promo's voorbij voor een leuke prijs. Reden hiervan is dat de TAG motoren erg in opkomst zijn.
Wat sleutelen betreft zijn ze bijna even simpel als een 100cc. Er zit waterkoeling en een koppeling op. Onderdelen van die koppelingen zijn trouwens vrij prijzig.
De Leopard, Rotax Max en andere TAG's waar NR het over heeft zijn nog weer een stukje beter, alleen zijn die ook weer een stuk duurder in aanschaf. In onderhoud zijn ze daarentegen weer wat goedkoper.
Wat betreft andere zaken waar je op kunt letten bij het aanschaffen van een kart zijn er zoals Paulo al aangaf, al diverse andere topics te vinden op het forum, dus zou die zeker even doornemen.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 5:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: En om de hoeveel uur moet het blok in de revisie?
Een fitte promo moet bij recreatief en correct gebruik wel 30 uur kunnen draaien.
Bij 100cctjes rekenen ze meestal een uur of 10.
Rotax Max 50 uur (hier wordt nogal eens over gediscusseerd).
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 5:16 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Bedankt voor de reacties! Ben weer wat wijzer geworden
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do jan 19, 2006 6:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het grote voordeel van een 100tje is dat ze in aanschaf goedkoper zijn en net zo snel
|
|
Omhoog |
|
|
ArjanJans
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 10:54 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2005 11:31 pm Berichten: 39 Woonplaats: Barneveld
|
ik heb ergens gehoord dat die 100cctjes er uitgaan , of het waar is weet ik niet zeker.
het is zo lullig als je zo'n ding heb aangeschaft en er zijn geen onderdelen meer te koop.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 11:02 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Op internationaal niveau willen ze vanaf 2007 er niet meer mee racen. Zal nog wel een tijd duren voordat men er op nationaal niveau ook niet meer mee rijdt denk ik, en zo lang ermee gereden wordt, worden er motoren voor gemaakt.
Daarnaast zitten er vrij weinig onderdelen aan zo'n 100cc
|
|
Omhoog |
|
|
Mighty_M
|
Geplaatst: vr maart 03, 2006 7:28 pm |
|
|
@ Pascal,
heb je al eens een kart geproobeerd, 100 cc of 125 cc?
Mocht je geintereseerd zijn, kom eens lang.
Heb hier 3 Maxen staan, 125 cc en het is redelijk dichtbij voor jou, Schagen.
Ben ze aan het aanpassen op handbediening, voor mindervalide.
Groeten Mighty M.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do mei 11, 2006 6:01 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Pascal schreef: En om de hoeveel uur moet het blok in de revisie?
pascal
ik heb zelf een ICC en ong. om de 60 uur moet er een nieuwe zuiger in en na 400 draai-uren denk ik een gehele revisie
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: do mei 11, 2006 6:21 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
sm ik denk dat jij verbruikte liters bedoeld ipv uren
een icc haalt bij lange na geen 60 uur
dat zijn richtlijnen voor een 125cc cross en ik meen dat die dat nog niet eens halen (iets van 30 uur ofzo)
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|