Auteur |
Bericht |
ninethree
|
Geplaatst: zo okt 11, 2015 4:13 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
gisteren een dagje op berghem gereden met mn kartje. hiervoor al dagje assen gedaan met de kart en toen al gevoel dat ik achter weinig grip had met aanremmen en accelereren de bocht uit. maar assen merk je het niet zo aangezien alles bijna haaks om is.
dus gister dagje gereden en merkte eigenlijk direct al dat de voorkant veelste sterk is, met aanremmen wou de achterkant gelijk omkomen en vertraagde naar mijn mening niet genoeg, dus voor maar grip afgebouwd, eerst naar 3,5 graad en later zelfs naar 0 onder en boven. nog steeds te weinig grip achter hierna, wel stukken beter maar nog niet genoeg om vol te kunnen remmen.
daarna mn stoelsteunen los gezet en was al stukken beter, meer rust met aanremmen en meer tractie bocht uit. maar nog steeds niet naar wens. jullie nog tips?
2011 tony krypton, rotax max senior mojo d2, otk velgen stabi voor erin soft stoel 1030 N as voor 1 dikke ring achter 139 breed
ik heb wel gevoel dat mn stoel ver naar voren staat, ben zelf 1,80 maar heb de pedalen helemaal naar voren staan om er goed in te kunnen zitten. dus mischien stoel en best stuk terugzetten?
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: zo okt 11, 2015 4:30 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Heb je ook voorremmen ?
En als richtlijn, met jou lengte, zou de achterkant van de stoel ( die omgebogen rand) ongeveer boven de achteras moeten staan.
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: zo okt 11, 2015 4:47 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
nee rij zonder voorrem, beter foto heb ik nie maar je kan wel zien dat mn stoel ver naar voren zit https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... cfeb3c5461btw foto is voordat ik mijn pedalen verder weg gezet heb
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: zo okt 11, 2015 6:27 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
kan inderdaad nog iets naar achter, maar het ziet er ook niet erg slecht uit. Weet je zo je bandenspanning ? ( werden ze niet te heet )
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 10:49 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 11:53 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Achter smaller zetten.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
GT racing
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 1:29 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Ik heb ook de indruk dat de stoel te ver vooruit staat
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
|
ma_RC_el
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 1:39 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Wat is een goede uitgangspositie voor de stoel? Ik ben zelf namelijk 1.93m en zit hier ook mee te klooien
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 3:09 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Het gaat voornamelijk om de gewichtsverdeling, (ongeveer)voor 43% achter 57% links rechts 50/50.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 3:19 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Wat is een goede uitgangspositie voor de stoel? Ik ben zelf namelijk 1.93m en zit hier ook mee te klooien Een mogelijk uitgangspunt dat je kunt hanteren:
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma okt 12, 2015 3:35 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Zoals Maarten al aangeeft is het erg belangrijk dat de gewichtsverdeling zo dicht mogelijk bij dat ideale percentage zit. Je zal je erover verbazen hoeveel verschil dat geeft bij aanremmen., insturen en bocht doorlopen en niet te vergeten uit accelereren en bij het gevoel, de mate van inspanning en vertrouwen. Zelfs onze dochter reed daarna heel anders en dat vertaalde zich meteen in rondetijden, mooie uitrem en bochtacties. Dus een handwijzing voor stoel posities is handig voor het idee van een gemiddeld persoon maar iedereen verschilt van bouw, zo heeft de 1 korte gespierde pootjes en de ander dunne stelten en dat geeft een wereld van verschil op de zithouding en gewichtsverdeling. Dus op een vlakke vloer op 4 simpele gelijke personen weegschalen, rijder in z'n uitrusting in de rijpositie in de kart uitwegen, noteren en zo goed als mogelijk bijstellen van de stoelpositie tot de gewicht per schaal op of nabij ideaal is.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 13, 2015 8:30 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Helemaal eens met Petrolhead. Recent nog meegemaakt bij een vriend van me: reed al jaren met een stoel die te ver naar voren stond. Na deze naar achteren te hebben gezet ging het rijden veel beter en dat zag je gelijk in de rondetijden terug..... ( ik moet nu oppassen dat ik hem voorblijf , voorheen was dat een makkie ). Ook reageert de kart dan veel beter op je input en is het vertrouwen erin veel beter.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: vr okt 23, 2015 2:16 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
ga eind van de maand dagje genk rijden, dus deze week de kart maar even op de weegschalen zetten en kijken hoe we er voor staan. weet bijna wel zeker dat gewichtsverdeling niet klopt, zit met mn voet bij volgas net niet tegen de bumper beugel aan en dat terwijl ik eigenlijk nog meer gestrekt moet zitten. thanks voor het bevestigen van mijn gevoelens en hoop het zo op te lossen
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: vr okt 23, 2015 3:42 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Ik zouzoieso beginnen met de ringen bij je voorwielen...wist niet wat ik meemaakte, zat ook een brede ring (3laagjes) tussen veranderd naar 2 en ja hoor de voorkant drukte de achterkant niet meer weg, met 1 vond ik (mijn kartje dan) achter weer agressiever. Zelf dacht agressief te rijden maar het lag echt hier aan. Gezien we dezelfde lengte hebben zou ik het eens proberen rond 61,5 cm tussen einde stoel(onder je dijbeen) en ronding chassis/voetsteun, dit heb ik van vd spoel en mijn stoel was in 1 x perfect en geen onnodige gaten. Kijk of je bij de gamma oid verf roerstokjes kunt halen, hier kun je hem op zetten en precies afstellen zoals je wilt. Suc6
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
ninethree
|
Geplaatst: ma okt 26, 2015 8:17 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 16, 2015 7:58 pm Berichten: 50
|
mwha ik weet wel zeker dat het niet in de ringetjes zit, ligt puur aan de balans voor mijn gevoel. eigenlijk rij je een otk altijd met minimaal 1 ring dus ga het daar niet inzoeken. en als je voor alle grip af moet bouwen om achter grip te generen zodat er mee te rijden valt dan klopt de balans gewoon niet.
aangezien ik nu zover van de basis afmoet om het voor elkaar te krijgen. stoel erinzetten doe ik altijd met een plaat die ik aan de buis vast tywrap en dan 1 a 2 tandwielen ertussen voor de goede hoogte.
deze week stoel verplaatsen en zaterdag uittesten op genk
_________________ Being second is to be the first of the one who lose
________________________________ Praga Dragon Evo - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|