Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 9:53 pm 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
Hoi Heren,

Ik heb een iame 100cc blokje met een leuke Horstmann koppeling erop. Nieuw tandwielhuis erop gezet omdat de oude kaal was...
Kart gestart ging prima, toen wegrijden ging bijna niet... dus even meehelpen duwen en ja eindelijk ging de hard weg en begonnen op toeren te komen :)
Echter zodra ik het gas los laat omdat ik wilde afremmen voor bosch, viel de kart dus in de bocht dood... en jammer maar dan slaat ie dus ook niet aan zonder dat ik hem weer start....

Wat kan dit zijn ???

Thx!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 7:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 17, 2013 6:52 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Marknesse
Slipt de koppeling niet teveel? Heb ook met een Horstmann gereden in het verleden en volgens mij komt het vrij nauwkeurig met het afstellen van de drukplaat. Uitvallen kan met afstelling carb, bougie, gasleiding etc te maken hebben. Loopt hij stagionair op de pitcar wel?

_________________
Intrepid Cruiser V 2011 + TM KF3 2010
MS Blue Falcon 2014 + Rotax Max senior 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 9:18 am 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
Ik denk zelf een combinatie... Echter de carb heeft de standaard instelling en heeft daarmee gelopen gereden 4 maanden terug redelijk tot goed. 0,5 slag en 1,5slag open zoals men zegt voor een walbro.
Maar ik denk dat het idd teveel slipt want moet flink aanduwen wil hij pakken... Maar kan nergens een soort van goede duidelijke howto of iets vinden helaas :(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 9:19 am 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
Op de aanhanger of grond wil de kart wel lopen, op de pitkar slaat deze dood omdat de wielen geen tegendruk krijgen denk ik ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 6:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 17, 2013 6:52 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Marknesse
Je kan anders nog even contact opnemen met De Paauw Kartracing in Soest. Die heeft mij ook goed geholpen met de Horstmann koppeling en heeft destijds ook mijn drukplaat wat afgedraaid zodat er ook een imitatie koppelingsplaat tussen past.

_________________
Intrepid Cruiser V 2011 + TM KF3 2010
MS Blue Falcon 2014 + Rotax Max senior 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 15, 2015 10:24 pm 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
Mailtje verzonden :)
Valt me op dat er op het net weinig tot geen goede info hierover te vinden is?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 7:34 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Eigenlijk niet zo vreemd omdat de gebruikte technieken al zo oud zijn dat ze zelfs van voor het alom gebruik van internet stammen.
Je zal je info dus van een ervaringsdeskundige uit die tijd met een goed geheugen nu moeten krijgen die ook nog eens forum/internet actief is op dit onderwerp, een vrij lastige combi.
Afijn, hopelijk kom bij de Paauw verder. Onze ervaring is dat je daar altijd vriendelijk en kundig verder geholpen wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 12:30 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
http://www.renntechkarting.com/manuals/Tomar_TD43.pdf
Ander merk zelfde principe


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 17, 2013 6:52 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Marknesse
Je kan ook nog ff met Van der Spoel kart bellen. Die heeft ook nog wel wat Horstmann spil liggen. Ik zou iig een extra koppelingsplaat als reserve houden want bij een slechte afstelling vd drukplaat verbrand je die dingen zo.

_________________
Intrepid Cruiser V 2011 + TM KF3 2010
MS Blue Falcon 2014 + Rotax Max senior 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 7:43 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Zelfs een oude Saab heeft een koppeling volgens hetzelfde principe maar een Horstman afstellen moet echter op de Horstman manier.
Er zijn 2 typen Horstman, van het oude type zal je nauwelijks nog verslijtdelen tegenkomen, mogelijk nog van het nwere type.
Dennis heeft idd veel kennis, idd best mogelijk dat hij je verder kan helpen.
Een extra plaat is zeker geen overbodige luxe bij dit uiterst gevoelige type koppeling.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2015 7:00 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Zelf rij ik ook met een horstman koppeling, en inderdaad de standaard platen zijn zo op. Echter de sintermetalen koppelingsplaten gaan erg lang mee. Daarnaast worden ze ook na iedere stint gesmeerd.
Wel zijn ze een stuk duurder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David