Auteur |
Bericht |
Botty
|
Geplaatst: za mei 13, 2006 8:56 am |
|
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 3:58 pm Berichten: 59
|
Ik heb mijn Max gekocht in Duitsland, voor aflevering effe gereden, helemaal top. Kom ik in NL, pas paar maand erna kon ik er mee rijden, maar blok loopt voor geen meter (4 takten, liep niet meer stationair).
Menselschroef stond 1,5 slag uitgedraaid. Draai ik die uit tot 2,5 slag (veel armer dus, logisch als ie viertakt), en nu loopt blokkie weer super, en blijft ook stationair lopen.
Maakt dat zoveel verschil? Ik denk dat we hier op 0 meter zitten qua hoogte, daar in Duitsland waarschijnlijk 300 meter?
Met welke mengselschroefafstelling wordt hier geMAXT? Volgens mij is 2,5 uitgaande slag wel zo'n beetje maximaal. Heb ook ergens gelezen "hoe warmer, hoe armer". Klopt dat?
Volgens mij heb ik een 168 sproeier er in zitten.
Gr-P
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za mei 13, 2006 11:39 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Botty,
1 tot max. 1,5 slag uit is de juiste afstelling.
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Botty
|
Geplaatst: zo mei 14, 2006 11:14 am |
|
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 3:58 pm Berichten: 59
|
Ja, die 1,5 slag zou op zich wel ok moeten zijn, als ik de boeken en internet er op na sla. Maar dan loopt ie dus niet goed. Heb de carb al uit elkaar gehad, benzinepompje, verschillende bougies, maar alles lijkt ok.
Het stomme is dat ie daar in Duitsland prima liep, en hier niet. Niks veranderd tussendoor. Het enige wat anders zou kunnen zijn is de hoogte dus luchtdruk (hier 0 tot -4,5 meter, daar 100 a 150 meter boven NAP). Hoe hoger hoe minder luchtdruk toch (denk aan de F1 races van vroeger met wel en geen turbomotoren door elkaar, op hoger gelegen circuits hadden de motoren met drukvulling voordeel omdat de vulling van atmosferische motoren dan minder was).
Wat ik ook maar eens moet doen is de 168 sproeier (35 graden C) vervangen voor een 170 (25 graden C) of 172 (15 graden C).
|
|
Omhoog |
|
|
vince
|
Geplaatst: zo mei 14, 2006 3:20 pm |
|
Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm Berichten: 248 Woonplaats: Haarlem
|
Denk dat het juist andersom moet zijn. Zou juist armer gaan. In de winter is het kouder dus kan er meer lucht in de cilinder dan in de zomer. (Des te kouder de lucht, hoe kleiner het volume hiervan) S`winters loopt de motor meestal als een bezetene.
Dus met warm weer gaat er minder lucht de cilinder in dus heb je ook minder brandstof nodig.
Toen het een graadje of 17/18 was reed ik met 168 erin en toen liep het blok best mooi. Warme temperaturen daarmee heb ik nog niet gereden wel met koude temperaturen (paar graden boven nul)
en daar reed ik met 172 erin.
Al naar de powervalve gekeken?? (de grote rode knop) Daar heb ik wat problemen mee gehad. Deze had ik te ver in gedraaid en de motor liep voor geen meter meer. Zorg gewoon maar dat deze in de midden staat. (geloof iets van 7 klikken)
|
|
Omhoog |
|
|
Botty
|
Geplaatst: zo mei 14, 2006 9:56 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 3:58 pm Berichten: 59
|
Ik zal eens naar de stand van de powervalve kijken. Ik wil niet het risico lopen dat ik weer een dag sta te kl*(ern op de kartbaan. Zonde van de tijd en het geld voor baangebruik.
|
|
Omhoog |
|
|