Auteur |
Bericht |
Jeffreylehrke
|
Geplaatst: zo jan 18, 2015 4:41 pm |
|
|
Beste karters,
Dit weekend een kart aangeschaft 100cc titan blokje luchtgekoeld. Ben niet zo bekent met het karten enz misschien hebben jullir wat tips voor mij!
Heb een vriend gevraagd om me aan te duwen maar compressie is zo hoog dat de wielen amper draaien, jongen waarvan ik hem heb gekocht zijn dat die amper had gelopen en als nieuw was heb ook gevraagd om cilinder wanden tebekijken dit zag er allemaal Goed uit!
Vraag hoe start ik de kart en liefste alleen Had gelezen dat kart bandjes 0,7 bar modig hebben? Jongen zij ik smeer heb 1:25 wat is de smering wat ik nodig heb of is deze goed? Heb het idee dat mijn bakken telaag op de grond staan of komt dat misschien omdat er teweinig lucht inzit?
Dus graag tips van jullie!! Ook over het rijden enz en afstellen en voorbereiding
Gr jeffrey
|
|
Omhoog |
|
|
Michello
|
Geplaatst: zo jan 18, 2015 4:47 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 8:15 pm Berichten: 106 Woonplaats: De Steeg
|
Hoi Jeffrey,
Welkom op het kartforum. Succes met je kart en de kennis/ervaring hierover!
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: zo jan 18, 2015 5:18 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
0.8bar op je banden is een goed uitgangspunt om te starten. Daarna kan je altijd wel nog aanpassen als je te veel of te weinig grip hebt.
Gezien de relatief grote compressie dat die 100cc direct aangedreven kartblokjes hebben is het aangeraden om even de achterkant op te heffen, een metertje te lopen en dan hard op de grond duwen en blijven lopen. De compressie zal overwonnen zijn en met wat geluk krijg je je motor aan de praat. In principe is ook mogelijk door gewoon aan te duwen, maar tis niet altijd gemakkelijk.
Ik dacht dat ze die 100cc's smeren met 1:18 verhouding? Alleen starten is moeilijk, maar lukt wel (al is het niet aan te raden...). Je loopt naast je kart al duwend tot je motor in gang vliegt en je springt in je stoel... Lijkt me niet zo gemakkelijk om te doen.
Welkom op het forum alvast
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma jan 19, 2015 6:35 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Als je op een openbaar terrein rijdt zal ik er 1 bar in doen is nooit zo gelijk en an ders rij je gelijk je chassis plat. Smering 1 op 15 en probeer hem eerst te starten met een balk eronder zodat je achterwielen vrij zijn en dan een spanband om je wiel heen en dan aantrekken!!
|
|
Omhoog |
|
|