Auteur |
Bericht |
GT racing
|
Geplaatst: ma sep 15, 2014 7:08 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Hallo iedereen, Ik zit met een klein lek in de radiator thv de verticale kanalen. Ik verlies ongeveer 0.1l/stint. Niet zo erg dus (temperatuur blijft 52C°) maar zou ik dit willen herstellen. Al is het maar om te vermijden dat ik water op mijn achterbanden krijg. Nu heb ik op het internet het volgende gevonden. http://www.durafixeasyweld.nl/En een video http://youtu.be/woTYUlKP5_QIemand ervaring mee?
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:54 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Ik heb hetzelfde probleem. Na ieder half uurtje rijden moet ik toch zeker 200ml bijvullen. En inderdaad de banden/bumper/reminrichting/alles achter je radiateur en omringende gebieden worden nat en smerig. Ik wil hem naar een auto-airco bedrijf brengen die hem kan afpersen en kijken of zij dat kunnen fixen. Kosten hieraan weet ik niet.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: ma sep 15, 2014 8:54 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Dat spul verkopen ze ook op voertuigenbeurzen en bijv bij Vocor tools. Het werkt echt prachtig al weet ik niet wat het effect is op dun spul als de pijpjes van een radiateurraster. Het moet redelijk schoon zijn (kalkresidu en/of overmatige oxidevorming verwijderen, evt door licht glasparelen) en voor de hechting moet je er met een kraspen op krassen om de oxidehuid te breken. Zou het zeker repareren. Omdat het om een betrekkelijk lage temp en zga geen drukopbouw gaat kan je ook 2 component vloeibaar epoxystaal gebruiken (ik gebruikte dat zelfs in autokoelsystemen in door corrosie of cavitatie aangetaste thermostaathuizen waar de temp al gauw het dubbele was en de druk tot een bar bedroeg), na schoonmaken voldoet denk ik al een Bison achtige variant al is iets als Devcon wel een echt duurzame oplossing er voor, evt Locktite oid. Veel heb je vast niet nodig, het dunne spul kan je het makkelijkst ruim ertussen opbrengen met een lucifer oid.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 8:19 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Je hebt speciale 2 componenten lijm, die wordt echt ontzettend hard! Heb die een keertje gebruikt bij een auto radiator, werkt super. https://bullstore.nl/bison-tweecomponen ... oCS0Tw_wcB
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 11:49 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Kun je een foto van het lek maken? Ontopic: Citaat: Niet zo erg dus (temperatuur blijft 52C°) Meet je deze in de cilinderkop?
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 2:59 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Da's idd het spul zoals ik ook bedoel, Toon. En da's nog maar de budget vorm  .
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 3:58 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
0,1 liter per 3 rondjes is best veel 
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 6:59 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Een stint is toch een volle tankvulling oprijden of een setje banden van nw naar af ? 
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 7:07 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Ik meet deze inderdaad bij de cilinderkop. De schuur is niet zichtbaar. Ik zie enkele water eruit komen tussen de lamellen (of hoe heet je dat)
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di sep 16, 2014 9:42 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Hoe je het ook gaat herstellen, je zal toch moeten kunnen zien waar je plakt/lijmt of "soldeert". Daarvoor in de buurt waar de lekkage zichtbaar is voorzichtig het tussenraster wegpulken met een tandartsachtig pakkinghaakje oid (zonder de pijpjes verder te beschadigen) totdat je de scheur/gaatje goed kan inschatten, reinigen en herstellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:19 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Gert, bedoel je dat je water ziet lopen tussen je cilinder en cilinderkop?? 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:39 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: (temperatuur blijft 52C°) Citaat: Ik meet deze inderdaad bij de cilinderkop. Deze mag gerust hoger dan 52C zijn. Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Heb je de radiateur als eens goed proper gemaakt en los gepakt van de motor?
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:49 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je kunt ook je radiator op druk zetten (beetje) en hem in een bak met water gooien dan zie je perfect waar die lekt
wat ik trouwens wel een gedaan heb om er eentje te repareren is de boven en onderkant eraf halen (zit meestal met kit eraan gefelst) en dan het lekkende kanaal dicht lassen geeft wel iets minder koel vermogen en is redelijk veel werk
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:53 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 10:29 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Er zijn er meer in die buurt, ik heb vroeger hier wel eens nette spullen gehaald en vandaan zien komen: http://www.radiateur.nl/index.htmVaak kost dat dan wel een stukje meer dan zelf hobbyen maar altijd minder dan een vastlopertje door een tekort aan koelwater.
|
|
Omhoog |
|
 |