Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Tandwielverhouding Genk KZ
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=11891
Pagina 1 van 1

Auteur:  Max [ do sep 11, 2014 9:27 pm ]
Berichttitel:  Tandwielverhouding Genk KZ

Op internet ergens een getal gevonden van 15 voor en 25 achter, is een ratio van 1:1,66.
Nu heb ik de volgende tandwielen er op zitten: 18 voor en 26 achter, wat een ratio is van 1:1,44.

Dit betekend dus dat ik snelheid te kort kom op de rechte stukken.
Nu heb ik nog liggen: 16 voor, en 27 achter. Daarmee kan ik de volgende ratio's maken:
27/16 = 1,6875
26/16 = 1,625
27/18 = 1,5
26/18 = 1,44

Nou denk ik dat ik beter een 27/16 verhouding kan doen, kan best dat ik dan nog een halve versnelling over heb, maar dan heb ik in ieder geval het lange jankende stuk goed opgevangen.

Is er toevallig iemand die weet wat de gangbare verhouding is? Op de website van Genk wordt een KZ niet vermeld. =D)

Auteur:  Bask [ do sep 11, 2014 9:44 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

17-25 wordt hier aangegeven.
Ik weet echt niet meer welke vertanding wij erop hadden met de kz.

viewtopic.php?f=3&t=7583&p=130413&hilit=tandwielverhouding+genk#p130413

Auteur:  Max [ do sep 11, 2014 9:51 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

Zou een verhouding zijn van 1:1,47. Dat zou betekenen dat ik er ver naast zit :lol:
Ik denk dat ik maar de testpiloot ben voor deze keer, ik probeer gewoon wat uit zaterdag :LL

Auteur:  Tibi33 [ do sep 11, 2014 10:19 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

17/24 is de verhouding voor Genk. 17/25 wordt op berghem veel mee gereden. Maar ik rij ook wel 17/26 op berghem.

Auteur:  tonnymontana [ vr sep 12, 2014 8:44 am ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

Afgelopen zaterdag op Genk gereden met 17-25 en dat kwam goed uit.

Auteur:  bas.r. [ vr sep 12, 2014 3:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

@max als je sneller wilt zou ik de 18/26 laten zitten als je met 16/27 gaat rijden kom je nog meer te kort.18/26 is bijna hetzelfde als 17/25.

Auteur:  quik dave [ ma okt 27, 2014 7:09 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

17/24 is de goede , 18/25 werkt ook mooi als je motor/chassis erop werkend krijgt

Auteur:  Max [ ma okt 27, 2014 7:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

18/26 was op Genk perfect. Op Berghem toch een tandje groter gegaan, 18/27 was prima, rechte stuk loopt mooi uit en acceleratie is goed te benutten uit de bochten.

Auteur:  joris [ ma okt 27, 2014 10:54 pm ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

het ligt nogal aan wat je rijd qua gewicht en banden vandaar dat je hier verschillende antwoorden krijgt over het algemeen is het zo hoe snellere rondetijd je kunt rijden hoe langer je verhouding moet zijn

Auteur:  Max [ di okt 28, 2014 9:40 am ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

Joris, ik begrijp je niet helemaal. Eigenlijk kan het áltijd harder, dus de meest lange verhouding is het beste? Hoe moet ik dit zien?

Auteur:  petrolhead [ di okt 28, 2014 10:26 am ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

Je mag niet over-revven op het snelste stuk van de baan. Daarmee rekening houdend (en afgezien van evt aanpassen van de verhouding aan beter uitkomen in de powerband van een bepaalde versnelling op bepaalde plekken op de baan); om zo snel mogelijk een bocht uit te komen moet de overbrenging zo kort zijn als mogelijk.

Auteur:  joris [ di okt 28, 2014 11:36 am ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

over revven word op sommige banen toch wel gedaan als het ten goede komt van de rest van de bochten

maar wat ik bedoel is voor genk is bijvoorbeeld 17/24 een goede gearing voor de kz2 maar wij rijden de zware klasse en dan is 17/25 beter de ene rijd ongeveer 52 rond en de ander 53,5 bijde klassen rijden de zelfde motoren en chassis alleen ander gewicht en banden

dus hoe harder je door bochten kunt hoe zwaardere verhouding je kunt rijden. Ben je lichter kun je ook zwaarder. Is de baan slecht dan moet je in de basis korter

het is zelfs zo dat we ooit voor quali een andere gearing rijden dan in de race wanneer je niet altijd op je goedde lijn kunt rijden

Auteur:  Max [ di okt 28, 2014 11:48 am ]
Berichttitel:  Re: Tandwielverhouding Genk KZ

Ik bekijk het eigenlijk zelf ook vanuit het punt dat je geen overtoeren moet maken als je al in z'n 6 doorknalt over een recht stuk. Mijn ervaring is inderdaad wel dat je hier en daar rekening moet houden met een hogere versnelling als je een tandje groter pakt, wat weer nadelig zou kunnen zijn. Maar lijkt me ook een kwestie van zoeken en aanpassen. :LL

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/